Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sjefke voor het eerst in 3 jaar weer naar training

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Sjefke voor het eerst in 3 jaar weer naar training

Ongelezen bericht door LongFields »

Gisteravond was het dan voor Sjefke na een jaar of 3 eindelijk weer zover: ze mocht mee naar training!
Ik had haar ingeschreven voor een gehoorzaamheidsgroepje dat recreatief traint, dus niet voor diploma's GG maar puur voor de lol.
Het woord "hondenclub" was Sjefke nog niet vergeten, de hele weg zat ze zachtjes te piepen om me te laten opschieten.
De omgeving was voor haar vreemd, dus ze was een beetje in verwarring en wat nerveus toen we in het clubhuis van de KC aankwamen. Op het trainingsveld leek ze eerst niet zo goed te begrijpen wat de bedoeling was. Ze wilde steeds mooi gaan staan alsof we op een show waren, maar moest natuurlijk netjes naast me zitten.

Toen we eenmaal gingen volgen (eerst voorlangs-achterlangs) kwam het al weerterug bij Sjefke. Ze kreeg er ineens plezier in!
Daarna zijn we met de honden los gaan volgen. Ik dacht: ik doe gewoon lekker mee, en knipte Sjefke los van de riem. Eerst dacht ze dat ze aan het wandelen was of zo, want ze lette totaal niet op. Ik pakte haar een meter of 10 weer even aan de halsband vast en toen viel het kwartje! Ze volgde als een tierelier, alle aandacht op mij en met een zeer vrolijke staart. Heerlijk om weer met haar zo bezig te zijn!

Daarna moesten we een blijf-oefening doen. 2 Honden moesten heel dicht bij elkaar gaan zitten en blijven, de 2 geleiders moesten gearmd van de honden weglopen en een route volgen. De honden moesten natuurlijk gewoon blijven zitten. Ik verwachtte dat Sjefke wel zou opstaan of achter me aan zou komen, de blijf-oefening was voorheen altijd een van de moeilijkste oefeningen voor haar. Maar nee hoor, ze bleef gewoon zitten en keek ietwat verbaasd wat wij aan het doen waren!

Daarna hebben we een parcourtje gelopen, eerst de slalom, volgen (ik had Sjefke nog steeds los), daarna over 2 flyball-hekjes heen die haaks op elkaar stonden en daarna de voorkomen en terugsturen naar de plaats-oefening.
De slalom ging prima, het springen over de hekjes vond ze helemaal geweldig.
De voorkom-oefening ging ook goed, alleen was ze het commando "voet"
vergeten. Klein afwerkingsfoutje dus.
Terugsturen naar de plaats was een gokje van mij, ik kon me eigenlijk niet eens meer goed herinneren of ze die oefening destijds al beheerste... Ik heb de oefening dus op kortere afstand gedaan dan de rest (ik schat op een meter of 5 a 10). Sjefke was het nog niet vergeten!
Ze ging netjes naar het vak en ging bij haar riem zitten, af moest ik daar nog een extra commando voor geven.

Daarna hebben we nog geapporteerd. Ik had voor Sjefke een bal in een sok meegenomen. Die apporteerde ze perfect, ze ging als een speer er naar toe en kwam het voorwerp netjes brengen. Alleen het zitten en wachten tot ze los mocht laten deed ze niet volgens het boekje.

Het was al met al een hele leuke training en het plezier wat Sjefke had was geweldig om te zien!
Voorlopig train ik gewoon lekker in dit recreatie-clubje verder, maar ik
denk dat ik toch wel weer zin heb om te gaan trainen voor het officiële GG1 diploma....

Vanavond mag Nozem weer aan de bak, ben benieuwd of zij het net zo goed doet als haar moeder!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat super zeg!!

veel plezier ermee!!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

massam schreef:wat super zeg!!

veel plezier ermee!!
Dank je wel, zal wel lukken denk ik! :wink: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Suzanne de Lange schreef:

veel plezier ermee!!
ik zit eraan te denken met sam ook weer iets te gaan doen. hij is zo graag bezig! misschien heb je me wel overgehaald :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

massam schreef:
Suzanne de Lange schreef:

veel plezier ermee!!
ik zit eraan te denken met sam ook weer iets te gaan doen. hij is zo graag bezig! misschien heb je me wel overgehaald :mrgreen:
Dat zou je zeker moeten doen, Sam zal het waarschijnlijk net zo leuk vinden als Sjefke! :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:leuk, suzanne :ok: !

ik ga elke week minstens één, meestal twee keer trainen, en sta telkens weer in dubio wie ik nu weer uit de kast zal halen :mrgreen: ! ze vinden het allemaal even leuk!
Ik sta inmiddels 3x per week op het veld, maandag ringtraining met Nozem, dinsdag gehoorzaamheid met Sjefke en woensdag gehoorzaamheid met Nozem. De rest van de avonden zijn voor thuis (ben ook nog getrouwd, vandaar! :wink: )
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik heb hier ook twee honden die het geweldig vinden als ze mee naar school mogen :ok: stacey de spaniel doet het wel beter dan zoë de cairn maar ja dat is en blijft een terrier natuurlijk,wat ze dus zo nu en dan best laat zien :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”