Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogo Argentino
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Dan moet je er voor zorgen dat je straks met een hond over straat loopt waarvan iedereen zegt; Joh.. is DAT nou zo'n Dogo, wat een lieve hondbianca83 schreef:Nou ik kan er soms wel boos om worden hoor vooral als ze gaan zeggen dat ze het zelf beter weten omdat ze ouder zijn..... en dan nog nooit zo'n hond in het echt gezien hebben of er iets over gelezen te hebben. Ik doe m'n best om me er niets van aan te trekken maar soms is het best lastig.

Mijn honden zijn lief voor iedereen, maar het zijn geen hond-honden, ze accepteren andere honden maar zeker niet altijd, er zijn uitzonderingen maar zeker met de reuen hoort dat er nou eenmaal bij, tot een bepaalde leeftijd kunnen ze met alle honden en dan is het over.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Vaste gebruiker
Ik had 'vechthond'ook tussen aanhalingstekens gezet Mol. Speciaal om aan te geven dat ik het ook geen vechthond vind.
En de lijst honden die verboden zouden gaan worden bestaat niet meer hoor. Den Haag heeft deze afgeschaft.
En ze komen op de vechthond term bij dit soort rassen wegens de jacht, Dogos zijn voor de puma jacht en vechten dus met puma's. En zo zijn er meer rassen die vechten met honden dan wel andere dieren. Vandaar dat stempel. En gevaarlijk wegens de kaakdruk.
En door de media en Den Haag komt het vaker in het nieuws en kweekt het mensen met vooroordelen die er de ballen verstand van hebben. Neem nou die Pitbullwet. Die professor Bouw die moest gaan bepalen welke honden eronder vielen had nog nooit een pitbull gezien. Is toen speciaal naar diegene gegaan, die in NL veel voor dit soort rassen doet, om te kijken hoe zo'n hond er eigenlijk uitzag! Ik bedoel maar...
En de lijst honden die verboden zouden gaan worden bestaat niet meer hoor. Den Haag heeft deze afgeschaft.
En ze komen op de vechthond term bij dit soort rassen wegens de jacht, Dogos zijn voor de puma jacht en vechten dus met puma's. En zo zijn er meer rassen die vechten met honden dan wel andere dieren. Vandaar dat stempel. En gevaarlijk wegens de kaakdruk.
En door de media en Den Haag komt het vaker in het nieuws en kweekt het mensen met vooroordelen die er de ballen verstand van hebben. Neem nou die Pitbullwet. Die professor Bouw die moest gaan bepalen welke honden eronder vielen had nog nooit een pitbull gezien. Is toen speciaal naar diegene gegaan, die in NL veel voor dit soort rassen doet, om te kijken hoe zo'n hond er eigenlijk uitzag! Ik bedoel maar...
Love all animals!
- cloris
- Zeer actief
Dogos zijn voornamelijk voor de jacht op everzwijnen, op poemas mag al jaren niet meer gejaagd worden.
Dat de Dogo op die lijst stond kwam niet door zijn oorsprong maar door zijn uiterlijk, dat is ons toendertijd verteld door de toen zittende minister van Landbouw en Visserij.
Dat de Dogo op die lijst stond kwam niet door zijn oorsprong maar door zijn uiterlijk, dat is ons toendertijd verteld door de toen zittende minister van Landbouw en Visserij.

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Vaste gebruiker
Nou de lijst is misschien ook wel een beetje op uiterlijk geselecteerd maar dan hadden er veel meer rassen bij moeten staan. Want wat lijkt de Mastino qua uiterlijk op de Dogo? De echte reden is dat deze honden als bijtgevaarlijk betiteld staan. Alleen het uiterlijk geeft geen gevaar voor de maatschappij, zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
Door bijtincidenten die zijn voorgevallen hebben ze gekeken welke honden 'gevaarlijk' zijn die met bijten meer schade kunnen aanrichten dan bijvoorbeeld de Herder.
Was dat Brinkhorst? Weet toch ook al niet waar ie het over heeft. Gaan alleen maar af op onkundige mensen.
Door bijtincidenten die zijn voorgevallen hebben ze gekeken welke honden 'gevaarlijk' zijn die met bijten meer schade kunnen aanrichten dan bijvoorbeeld de Herder.
Was dat Brinkhorst? Weet toch ook al niet waar ie het over heeft. Gaan alleen maar af op onkundige mensen.
Love all animals!
- NUN
- Vaste gebruiker
- Mol
- Zeer actief
Nog even hierop inhaken, de Dogo is NIET op de lijst gekomen vanwege bijtincidenten.bepbak schreef:Nou de lijst is misschien ook wel een beetje op uiterlijk geselecteerd maar dan hadden er veel meer rassen bij moeten staan. Want wat lijkt de Mastino qua uiterlijk op de Dogo? De echte reden is dat deze honden als bijtgevaarlijk betiteld staan. Alleen het uiterlijk geeft geen gevaar voor de maatschappij, zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
En nog meer rassen op lijsten? oh de volgende lijsten lagen al klaar daar hoor.
- cloris
- Zeer actief
- Elsa
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dogo's zijn prachtig, ik ben ontzettend gevallen voor het karakter van de Dogo
Ook al heb ik er zelf geen, ik zou wel willen !
En Cloris, wat een prachtige foto in je onderschrift

Groetjes, Elsa, Steffy, Kane en Ruby
Dogs With Spirit!
Dogs With Spirit!
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Er zijn ook nylon halsbanden die je kan verstellen. Had er zo een voor Luna. Ze heeft hem kunnen dragen van 8 weken tot... euh... eigenlijk nu nog.
(maar nu heeft ze een leren halsband, ze is toch uitgegroeid)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- cloris
- Zeer actief
Thanks, dat zijn nou echt mijn schatjesElsa schreef:Dogo's zijn prachtig, ik ben ontzettend gevallen voor het karakter van de DogoOok al heb ik er zelf geen, ik zou wel willen !

- DogoDonna
- Actief
MIjn dogo komt bij zelfde fokker vandaan, maar dat wist je al
Een geweldig ras, goed opvoeden (geld voor elk ras) en je hebt er een wereld vriend bij die je nooit laat vallen
Ze willen voor je 'werken' en als je de training leuk en speels houd zal je verbaasd zijn hoe ver ze af te richten zijn. Ze gaan voor je door het vuur, maar dwing niks af, dan zijn ze snel verveelt. Hou het luchtig en speels, maar blijf wel erg duidelijk!! Zonder duidelijkheid is iedere hond verloren. De dogo is gevoelig en wil goed zijn voor zijn baas, super!!!

Een geweldig ras, goed opvoeden (geld voor elk ras) en je hebt er een wereld vriend bij die je nooit laat vallen

Ze willen voor je 'werken' en als je de training leuk en speels houd zal je verbaasd zijn hoe ver ze af te richten zijn. Ze gaan voor je door het vuur, maar dwing niks af, dan zijn ze snel verveelt. Hou het luchtig en speels, maar blijf wel erg duidelijk!! Zonder duidelijkheid is iedere hond verloren. De dogo is gevoelig en wil goed zijn voor zijn baas, super!!!
Dogo's zijn geweldig