Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heeft er iemand informatie betreffende de cursus Gehoorzame Hond?
En dan bedoel ik heel specifieke informatie,
zoals de opbouw van de oefeningen, hoe ze aan te leren, het aantal lessen, grootte van de groep e.d.
Voor alle tips en informatie sta ik open.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
heeft er iemand informatie betreffende de cursus Gehoorzame Hond?
En dan bedoel ik heel specifieke informatie,
zoals de opbouw van de oefeningen, hoe ze aan te leren, het aantal lessen, grootte van de groep e.d.
Voor alle tips en informatie sta ik open.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Frederique
Euh...ik heb wel Elementaire Gehoorzaamheid en Voortgezette Elementaire Gehoorzaamheid (EG en VEG) maar denk niet dat je hetzelfde bedoelt?
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....
Is dit van de dierenbescherming? Zo ja die heb ik gevolgd.
Nanni was 5,5 jaar toen we begonnen. We moesten beginnen in de groep 6 tot 12 maanden. Puur omdat ik niet precies wist wat Nanni al kon.
Wat we veel deden was het volgen en af en blijf. Verder weet ik het niet echt meer
Dat is volgens mij van Martin Gaus. Je krijgt heel veel theorie. De hond kent de oefeningen redelijk na afloop van de cursus, maar je hebt echt geen gehoorzame hond, dat duurt wel wat langer. Het is echt de basis. Ik zou zeggen, ga eens kijken. Dan kun je zien wat het inhoudt.
Gehoorzame hond is een cursus gericht op de dagelijkse zaken die je met je hond tegen gaat komen; wandelen zonder trekken, hierkomen, borstelen, tandjes kijken, dierenarts, snuitbandje, restaurant training, voerbak training, zit, af, plat en theorie betreffende het wezen hond. De cursus is af te sluiten met een examen, geexamineerd door Cynophilia.
Het aantal lessen kan 8 of 16 zijn (bij ons; KC Zoys) en de grootte is 8 combinaties per les.
Deze oefeningen worden aangeleerd d.m.v. positieve beloning en de verdere opbouw hangt ernorm af van het kunnen en begrijpen gezien per combinatie.
Een hond die niet trekt aan de lijn, die onder alle omstandigheden komt als hij geroepen wordt en die passerende fietsers en trimmers ongeschonden laat? Voor sommige kersverse hondeneigenaren is dit realiteit, maar de meeste hebben hulp nodig bij het aanleren van deze dagelijkse beslommeringen met hun viervoeter. Voor deze mensen is de cursus Gehoorzame Hond I ontwikkeld. Een opvoedingsgerichte cursus waarin praktijk en theorie met elkaar verweven zijn. In de theorie wordt de basiskennis van het wezen “hondâ€
[quote="Maaike"]Gehoorzame hond is een cursus gericht op de dagelijkse zaken die je met je hond tegen gaat komen; wandelen zonder trekken, hierkomen, borstelen, tandjes kijken, dierenarts, snuitbandje, restaurant training, voerbak training, zit, af, plat en theorie betreffende het wezen hond. De cursus is af te sluiten met een examen, geexamineerd door Cynophilia.
Het aantal lessen kan 8 of 16 zijn (bij ons; KC Zoys) en de grootte is 8 combinaties per les.
Deze oefeningen worden aangeleerd d.m.v. positieve beloning en de verdere opbouw hangt ernorm af van het kunnen en begrijpen gezien per combinatie.
Een hond die niet trekt aan de lijn, die onder alle omstandigheden komt als hij geroepen wordt en die passerende fietsers en trimmers ongeschonden laat? Voor sommige kersverse hondeneigenaren is dit realiteit, maar de meeste hebben hulp nodig bij het aanleren van deze dagelijkse beslommeringen met hun viervoeter. Voor deze mensen is de cursus Gehoorzame Hond I ontwikkeld. Een opvoedingsgerichte cursus waarin praktijk en theorie met elkaar verweven zijn. In de theorie wordt de basiskennis van het wezen “hondâ€
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie