Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelf ben ik laatst behoorlijk geschrokken tijdens een show met duitse herders die zo enorm schuin afliepen en zo ook lopen. Sorry maar dat vindt ik gewoon niet mooi en er op een of andere manier niet natuurlijk uitzien (in mijn ogen dan)
die twee bovenste vind ik hele mooie honden,tja en waarom ze ze zo gefokt hebben nou joost mag het weten,ik zou het iig niet weten, snap ook niet wat er mooi is aan zo`n schuine rug maar ook anno 2004 zijn er nog "rechte"herders
maar ik vraag het me wel af eigenlijk vanwaar deze fok???????vond die in 1902 toch een stuk mooier mischien weet iemand waarom?
janine77 schreef:whahah dus het moraal van dit verhaal is"beter zoeken jongens"
en 'smaak', blijkbaar. want er lopen er nogal wat rond, met van die doorgezakte achterhanden.
kan me het topic nog herinneren waarin door diverse van die glijbaanrug-bazen geroepen werd dat het zo eruit zag, omdat ze in stand stonden. met de poten naar achteren dus.
en diverse niet-herderbazen gingen thuis ook aan de slag met hun honden. geen glijbaan te zien. wel veel verbaasde dieren. 'wat doe je nu baas?'
ik vind het onnatuurlijk eruitzien. bovendien krijgen ze een sluipende gang waar niet elke hond van gecharmeerd is.
en 'smaak', blijkbaar. want er lopen er nogal wat rond, met van die doorgezakte achterhanden.
kan me het topic nog herinneren waarin door diverse van die glijbaanrug-bazen geroepen werd dat het zo eruit zag, omdat ze in stand stonden. met de poten naar achteren dus.
en diverse niet-herderbazen gingen thuis ook aan de slag met hun honden. geen glijbaan te zien. wel veel verbaasde dieren. 'wat doe je nu baas?'
ik vind het onnatuurlijk eruitzien. bovendien krijgen ze een sluipende gang waar niet elke hond van gecharmeerd is.
Idd, Lin dat topic kan ik mij ook nog herinneren
Moet zeggen dat ik dus vandaag bij de erering in Bleiswijk zat en naast een keurmeester zat die geen blad voor haar mond neemt. Niet altijd tot het genoegen van iedereen Zij keurt volgens mij geen DH's maar verder wel bijzonder veel rassen. En ook zij zat zich op te winden over die aflopende rug bij de DH die in de erering verscheen. Vond ze duidelijk niets.
Maar ik vrees dat het niet zoiets is als de superlichte Golden: ooit door iemand succes mee behaalt en door anderen met succes nagedaan om vervolgens bijna niets anders meer te zien.
hihi dat is natuurlijk onzin je hond heeft een rechte rug of niet ik kan onze witte herder op de grond drukken wat ik wil met zijn achterkant maar hij blijft een rechte rug houden terwijl ik onze duitse herder teef heel recht neer kan zetten maar haar rug blijft aflopen
maar ben best benieuwd of iemand weet waarom??????waarom zijn ze de duitser zo gaan fokken????????ik ken echt bijna niemand die het mooi vind dus waarom?wat was het doel of ging het alleen om uiterlijke "schoonheid"als je op die site kijkt en je ziet die duitsers rond 1900 die zijn prachtig om te zien en hoe verder je naar boven gaat,ach laat ik daar maar niks van zeggen!
Naar mijn idee is de "moderne" Duitse herder bij deze begonnen
Canto v.d. Wienerau
Geboren in 1968 en er is enorm veel op hem ingeteeld. Maar ook heel vaak gecombineerd met nakomelingen van Quanto v.d wienerau.
Canto was een kleinzoon van Dixie v.d. wienerau (via Liane)
en Quanto was een kleinzoon van haar broer Lido.
Op de fotostambomen kan met een aantal voorouders zien:
Canto: http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/141.html
Daar kan men zien dat hun voorouders voor het merendeel een klassieker type hadden.
O ja, daar moet ik bij vermelden dat de fokker van deze honden een zeer belangrijke keurmeester was, die samen met zijn broer veelvuldig keurde. dus ook op de belangrijkste tentoonstelling voor DH's in Duitsland.
Rara, hoe kan een type veranderen?
Elmar schreef:Naar mijn idee is de "moderne" Duitse herder bij deze begonnen
Canto v.d. Wienerau
Geboren in 1968 en er is enorm veel op hem ingeteeld. Maar ook heel vaak gecombineerd met nakomelingen van Quanto v.d wienerau.
Canto was een kleinzoon van Dixie v.d. wienerau (via Liane)
en Quanto was een kleinzoon van haar broer Lido.
Op de fotostambomen kan met een aantal voorouders zien:
Canto: http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/141.html
Daar kan men zien dat hun voorouders voor het merendeel een klassieker type hadden.
O ja, daar moet ik bij vermelden dat de fokker van deze honden een zeer belangrijke keurmeester was, die samen met zijn broer veelvuldig keurde. dus ook op de belangrijkste tentoonstelling voor DH's in Duitsland.
Rara, hoe kan een type veranderen?
zonde hoor,ik hoop dat ze nu weer wat meer gaan fokken op wat betere(rechtere)ruggen,ik vind het echt zonde,als wij nog een duitser zoude aanschaffen staat de rug toch echt bovenaan ons lijstje,anders zouden we echt uitwijken naar een ander ras wat dicht in de buurt ligt maar wel een rechte rug heeft,nou hoorde ik laatst toch geruchte dat ze weer een beetje van die glijbaan ruggen gaan afstappen(glijden whaha)en weer wat rechter gaan fokken of waren dit enkel geruchten?
Mijn vraag
Vinden jullie het gewoon niet mooi (net als ik bv ook niet alle honden mooi vind ) of is het omdat jullie het "zielig" voor de hond vinden? Want na mijn weten heeft de schuine rug geen verdere gevolgen qua gezondheid
jidde schreef:Mijn vraag
Vinden jullie het gewoon niet mooi (net als ik bv ook niet alle honden mooi vind ) of is het omdat jullie het "zielig" voor de hond vinden? Want na mijn weten heeft de schuine rug geen verdere gevolgen qua gezondheid
Ik vind het
A)Niet mooi
B)Zielig voor de hond die zich zo moet voortslepen.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jidde schreef:Mijn vraag
ik vind het niet mooi,ik vind het altijd erg jammer soms zie je een duitser en dan ze je de voorkant en denk je wow wat een prachtige grove hond en dan komt de achterkant :N: dat vind ik zo jammer,het ziet er naar mijn mening ook zwakker uit het komt niet over,het ziet er een beetje uit als een hond die standaart hd heeft,ik vind als een duitser een rechte rug heeft er veel sportiever en krachtiger uitzien,ik bedoel dus niet te zeggen dat duitsers met een rechte rug geen hd kunnen krijgen!het ziet er gewoon wat indrukwekkender uit.soms doen ze me een beetje denken aan hyena`s
jidde schreef:Hoe kom je er dan bij dat ze zich moeten voortslepen
En smaken verschillen
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het lekker loopt met zo'n glijbaanrug Stel je voor dat jij constant met doorgezakte knieen moest lopen..
En smaken mogen voor mijn part verschillen hoor
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
En smaken verschillen
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het lekker loopt met zo'n glijbaanrug Stel je voor dat jij constant met doorgezakte knieen moest lopen..
Maar dat vraag ik mij dus af bij bv mollossers waarvan de achterkant hoger is dan de voorkant. Maar dat is een andere "discussie"
En smaken verschillen
Maar dat vraag ik mij dus af bij bv mollossers waarvan de achterkant hoger is dan de voorkant. Maar dat is een andere "discussie"
Dat is bij mijn weten niet zo prominent aanwezig als die glijbaan bij de DH.
Ik vind het dus ook niet mooi. Reden daarvan is dat ik niet van overdrijving hou bij honden en ik vind dit dus een vorm van overdrijving.
Verder lijkt het mij dat deze manier van voortbewegen enorm veel energie kost voor een hond en dat lijkt mij alles behalve prettig.
Maar idd bij mij is het vooral dat ik het niet mooi vind. Bij de Goldens zie je dus ook steeds vaker van die aflopende toplines waardoor de hoekingen eruit knallen, maar ik vind dat niet mooi. Gelukkig zijn er ook ondertussen diverse keurmeesters die het niet kunnen waarderen en dat dus ook in het keurverslag zetten.
ik kan mij toch niet voorstellen dat het bevoordelijk is zo`n rug en dna bedoel ik niet dat alle duitsers met afhangende rug hd hebben of last hebben met lopen en rennen,maar ik denk niet dat het bijdraagt aan de gezondheids problemen die er al bestaan in het ras,tuurlijk hebben andere factoren daar ook mee te maken maar nogmaals bevoordelijk dus een verbetering nee kan het me niet voorstellen!
Branka schreef:Ik vind het dus ook niet mooi. Reden daarvan is dat ik niet van overdrijving hou bij honden en ik vind dit dus een vorm van overdrijving.
Verder lijkt het mij dat deze manier van voortbewegen enorm veel energie kost voor een hond en dat lijkt mij alles behalve prettig.
Maar idd bij mij is het vooral dat ik het niet mooi vind. Bij de Goldens zie je dus ook steeds vaker van die aflopende toplines waardoor de hoekingen eruit knallen, maar ik vind dat niet mooi. Gelukkig zijn er ook ondertussen diverse keurmeesters die het niet kunnen waarderen en dat dus ook in het keurverslag zetten.
Wat ik bij de Golden Retriever heel jammer vind is dat je vrijwel geen echte goudkleurige meer ziet,alhoewel ik laatst gehoord heb dat dat ook weer aan het terug komen is
janine77 schreef:ik kan mij toch niet voorstellen dat het bevoordelijk is zo`n rug en dna bedoel ik niet dat alle duitsers met afhangende rug hd hebben of last hebben met lopen en rennen,maar ik denk niet dat het bijdraagt aan de gezondheids problemen die er al bestaan in het ras,tuurlijk hebben andere factoren daar ook mee te maken maar nogmaals bevoordelijk dus een verbetering nee kan het me niet voorstellen!
Maar ik vraag mij af wat dan een nadeel van die rug kan zijn Als ik bv naar Nanni kijk, zie ik geen enkele hinder. Nanni heeft ook niet een super glijbaan, zij is namelijk van een paar generaties terug.
En welke gezondsheidsproblemen doel je op?