Ik ben benieuwd hoe Puck zelf dit ziet, het lijkt mij op zich wel een rake vaststelling.jidde schreef:Nee zo bedoel ik het niet![]()
Kijk ik kan ook wel een verhaaltje schrijven over hoe je een pup moet leren zitten en noem maar op. Maar elke hond is anders, dus je moet dan wel persoonlijk advies vragen of zie ik dat weer verkeerd![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GRATIS ONLINE PUPPY CURSUS
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Beetje negatiefjes Wen, kom op zeg, het is best een leuke bedoening die kursus. Geef het nou maar gewoon toe, je vindt het best wel wat.jidde schreef:Ik zie persoonlijk het nut er niet van in, want volgens mij zijn er best wat sites met info over hoe je een pup bv kan laten zittenWil de hond schreef:De opzet van haar online-puppycursus is best wel aardig toch?

Er wordt toch zeker nog wel wat meer gedaan als alleen puppert te leren zitten?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pup leren zitten was nou net uit 1800..men drukke op den gatteke en roept "ZIT"..
Dus beter een ander voorbeeld, want er staan ook zinnige dingen op de site. Maar goed, dat zegt mij niet zoveel.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb gelukkig nog nooit geen pups op hun rug gelegd of zulke onzin en mijn honden lopen ook allemaal vrolijk los te huppelen in het bos en hier in huis en geen rangorde problemen met ons o.i.d.PUCK S. schreef:Hallo allemaal,
Het zal best dat mijn opvoed methode voor puppy's van 8 -12 weken een verouderde methode is. Maar wat telt is dat het werkt en zelfs heel effectief is.

Ik denk dat als jij mijn jongste hond als pup op z'n rug had geduwd je een giga probleem had gekregen na een paar maanden.... ben toch blij dat ik andere dingen geleerd heb en niet alleen terugkijk naar methodes van 20 jaar geleden.
Natuurlijk zijn er veel honden met problemen, maar dat ligt voor 90% ook aan de eigenaren als het niet meer is....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Dat er behoefte is aan een puppy cursus online, bewijst mijn brievenbus.
Ik krijg heel veel mailtjes met vragen. Er zijn gelukkig veel mensen die mijn aanpak erg waarderen en zeggen er veel aan te hebben.
Iedereen die mij een emailtje stuurt krijgt antwoord. (GRATIS Wendy)
De cursus is bedoeld voor mensen die de ballen verstand van honden hebben, en die zijn er veel! Mensen die hun hond nog steeds met hun neus door plas of uitwerpselen halen, nou die krijgen er van mij flink van langs. En al kan ik maar 1 hond redden van een foute opvoeding of helemaal geen opvoeding, is al mijn moeite niet voor niets geweest.
Even een paar foto's van honden die ik in mijn verhaal genoemd heb.
En die opnieuw opgevoed moesten worden, wat ik met mijn verouderde methode met succes gedaan heb.
Dit zijn Philip en Droopy, 2 afstandshonden, Philip was 3 en Droopy 1 1/2 toen ik ze kreeg. Ze zijn beide 15 geworden.

Dit zijn Benson en de asielhond van mijn zoon
Hoezo, Bassets zijn konijnenjagers?

Ik krijg heel veel mailtjes met vragen. Er zijn gelukkig veel mensen die mijn aanpak erg waarderen en zeggen er veel aan te hebben.
De cursus is bedoeld voor mensen die de ballen verstand van honden hebben, en die zijn er veel! Mensen die hun hond nog steeds met hun neus door plas of uitwerpselen halen, nou die krijgen er van mij flink van langs. En al kan ik maar 1 hond redden van een foute opvoeding of helemaal geen opvoeding, is al mijn moeite niet voor niets geweest.
Even een paar foto's van honden die ik in mijn verhaal genoemd heb.
En die opnieuw opgevoed moesten worden, wat ik met mijn verouderde methode met succes gedaan heb.
Dit zijn Philip en Droopy, 2 afstandshonden, Philip was 3 en Droopy 1 1/2 toen ik ze kreeg. Ze zijn beide 15 geworden.

Dit zijn Benson en de asielhond van mijn zoon

Hoezo, Bassets zijn konijnenjagers?

Wie het weet mag het zeggen.
GROETJES VAN BENSON EN PUCK

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je schetst precies het probleem. Leken, die niet kunnen beoordelen wat goed of fout is doen een beroep op jou. En jouw enige referentiekader is je eigen ervaring. Dat vind ik niet goed. Ik wil helemaal niet zeggen dat alleen mensen met een opleiding iets weten van honden, maar wel dat de kennis die ze uitdragen getoetst is en breed gedragen wordt. Dat kan ik van jouw verhaal niet zeggen.PUCK S. schreef:Hallo allemaal,
De cursus is bedoeld voor mensen die de ballen verstand van honden hebben, en die zijn er veel!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou inderdaad.... iemand die er totaal geen verstand van heeft vind vaak bijna alles prima wat een ander zegt en zeker als diegene doet alsof ze er al eeuwen voor geleerd heeft....Eline* schreef:Je schetst precies het probleem. Leken, die niet kunnen beoordelen wat goed of fout is doen een beroep op jou. En jouw enige referentiekader is je eigen ervaring. Dat vind ik niet goed. Ik wil helemaal niet zeggen dat alleen mensen met een opleiding iets weten van honden, maar wel dat de kennis die ze uitdragen getoetst is en breed gedragen wordt. Dat kan ik van jouw verhaal niet zeggen.PUCK S. schreef:Hallo allemaal,
De cursus is bedoeld voor mensen die de ballen verstand van honden hebben, en die zijn er veel!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik hoop dat toch nooit dat er iemand met een hond naar je toekomt die het niet accepteerd dat je hem op z'n rug knikkert... want niet jij hebt er problemen van, nee de eigenaar van de hond die na een maandje of 6 vol in de baas hangt omdat hij het niet accepteerd...PUCK S. schreef:Naar mijn gevoel is het beter dat ze naar mij toe komen dan zelf aan blijven modderen.

Met als gevolg dat de hond afgemaakt wordt omdat hij zogenaamd agressief is...

- PUCK S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Malinois,
Ook jij moet leren lezen, ik had het over een puppy op zijn rug leggen, geen volwassen hond.
En dat ik gebruik maak van mijn eigen ervaring, is niet zo vreemd, want ik geloof dat ik meer ervaring met honden heb dan jullie. Al heb ik er niet voor geleerd.
Hebben jouw ouders een cursus opvoeden gevolgd toen ze jou op de wereld zetten? Vast niet. En dat geldt voor bijjna alle ouders.
De hondenboeken die ik gelezen heb, daar kun je een bibliotheek mee vullen. Dus houd nou eens op mij onervaren te noemen, alleen omdat ik mijn eigen opvoedings methoden heb.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ik nog probeer mezelft te verdedigen, want jullie zijn toch niet voor rede vatbaar.
Jullie houden je alleen maar vast aan jullie eigen starre ideeen. Het feit dat ik heel veel honden heb opgevoed tot normale, gezellige ongefrustreerde honden, daar wordt aan voorbij gegaan.
Ook jij moet leren lezen, ik had het over een puppy op zijn rug leggen, geen volwassen hond.
En dat ik gebruik maak van mijn eigen ervaring, is niet zo vreemd, want ik geloof dat ik meer ervaring met honden heb dan jullie. Al heb ik er niet voor geleerd.
Hebben jouw ouders een cursus opvoeden gevolgd toen ze jou op de wereld zetten? Vast niet. En dat geldt voor bijjna alle ouders.
De hondenboeken die ik gelezen heb, daar kun je een bibliotheek mee vullen. Dus houd nou eens op mij onervaren te noemen, alleen omdat ik mijn eigen opvoedings methoden heb.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ik nog probeer mezelft te verdedigen, want jullie zijn toch niet voor rede vatbaar.
Jullie houden je alleen maar vast aan jullie eigen starre ideeen. Het feit dat ik heel veel honden heb opgevoed tot normale, gezellige ongefrustreerde honden, daar wordt aan voorbij gegaan.
Wie het weet mag het zeggen.

Advies per email: € 20,00PUCK S. schreef: Iedereen die mij een emailtje stuurt krijgt antwoord. (GRATIS Wendy)
staat op je site, dus zou je mij dat willen uitleggen

En er zijn inderdaad ontzettend veel leken. Ik zou die dus doorsturen naar een gehoorzaamheidscurcus ipv zelf gaan beginnen!!
Je kan nog zoveel ervaring hebben, maar wie zegt dat jou ervaring goed is? Ik stap liever naar iemand die er voor geleerd heeft hoor
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedere keer neem ik me weer voor hier niet meer te reageren, maar je zegt zulke onnozele dingen dan ik het niet kan laten.PUCK S. schreef:Malinois,

Het is een zwaktebod te gaan vergelijken met alles wat slechter is. WIl de Hond zit in Spanje zijn werk met honden te doen..en die doet ook maar wat. Maar die houdt zichzelf absoluut up to date en zal je niet betrappen op idiote dingen als je pup moedwillig een trauma aandoen door hem op de rug te dwingen. Hij leest nieuwe boeken en staat open om te leren. In Spanje is er niets beters, Wil is daar de Gaus van de omgeving en ik ben dolblij dat hij ook beseft welke verantwoordelijkheid dat met zich meebrengt. Daar neem ik mijn petje voor af.
Niet voor iemand die 20 jaar terug in de tijd leeft en niet op de hoogte is van de nieuwere manieren en methode's. Niet voor iemand die excuses zoekt in het feit dat een ouder ook zomaar een kind krijgt.
Iemand die teert op ervaring is veelal iemand die stil is blijven staan..anders had je namelijk naast die ervaring ook kennis gehad. De ervaring van jaar in jaar uit hetzelfde doen is geen ervaring..dat is dommemensengedrag.
Stop nou maar met deze discussie. je hebt een goede intentie maar beweert achterhaalde dingen, waarmee je honden kunt schaden. Dat heeft niks met starheid van mijn ideeen te maken en als je op de hoogte zou zijn van voldoende kennis over honden zou je dat ook niet beweren. Dan zou je gewoon beter weten.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry Wil, hahahaha, het staat er erg lullig, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel alleen dat jij op eigen kracht je kennis moet vergaren en dat je daar geen cursus of iets hebt waar je alles keurig op je bord voorgeschoteld krijgt met als beloning een papiertje.Eline* schreef:[ WIl de Hond zit in Spanje zijn werk met honden te doen..en die doet ook maar wat. .

Niet lelijk bedoeld dus.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
[quote="PUCK S."] Mensen die hun hond nog steeds met hun neus door plas of uitwerpselen halen, nou die krijgen er van mij flink van langs. En al kan ik maar 1 hond redden van een foute opvoeding of helemaal geen opvoeding, is al mijn moeite niet voor niets geweest.
Je zal het best goed bedoelen hoor en dat wilt eigenlijk iedereen met zijn hond, maar verouderde methodes zijn gewoon dus allang achterhaald, leken die een hondje nemen krijgen vaak als leek van iemand die uit de oudheid methodes gaat uitvoeren, het advies om hun bek door de pis of poep heen te halen....en dan wordt jij gelijk dus pissig en geeft ze van jetje, maar wie ben jij dan om dat weer tegen te spreken?Het is niet goed?Nee maar zelf doe je dingen die ook achterhaald zijn.......wijsheid is niks meer dan ervaring, maar dan wel de moderne ervaring zoals sommige hier op het forum hebben.
En jij vindt het dus waard om 1 hond te redden en er tig te verzieken???Want dat doe je wel met sommige methodes van jou
Je zal het best goed bedoelen hoor en dat wilt eigenlijk iedereen met zijn hond, maar verouderde methodes zijn gewoon dus allang achterhaald, leken die een hondje nemen krijgen vaak als leek van iemand die uit de oudheid methodes gaat uitvoeren, het advies om hun bek door de pis of poep heen te halen....en dan wordt jij gelijk dus pissig en geeft ze van jetje, maar wie ben jij dan om dat weer tegen te spreken?Het is niet goed?Nee maar zelf doe je dingen die ook achterhaald zijn.......wijsheid is niks meer dan ervaring, maar dan wel de moderne ervaring zoals sommige hier op het forum hebben.
En jij vindt het dus waard om 1 hond te redden en er tig te verzieken???Want dat doe je wel met sommige methodes van jou

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha,Eline* schreef:Sorry Wil, hahahaha, het staat er erg lullig, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel alleen dat jij op eigen kracht je kennis moet vergaren en dat je daar geen cursus of iets hebt waar je alles keurig op je bord voorgeschoteld krijgt met als beloning een papiertje.Eline* schreef:[ WIl de Hond zit in Spanje zijn werk met honden te doen..en die doet ook maar wat. .![]()
Niet lelijk bedoeld dus.
Dank voor je uitleg, ik zat me al af te vragen of het nou echt zo erg is met me. Ik heb natuurlijk wel een redelijke basiskennis, verkregen door het volgen van cursussen, in een grijs verleden, en deze zelfs met goed gevolg en diplomaatje afgesloten hebbend. Werkend met die kennis heb ik ervaring opgebouwd. Ik blijf altijd alert op de gevolgen van datgene wat ik doe en over probeer te brengen, en zo goed als ik dat kan probeer ik in te spelen op wat ik waarneem. Hierbij gesteund door het lezen van moderne boeken en vooral het openstaan voor andere inzichten.
Je kunt dus inderdaad zeggen dat ik maar wat aanrommel.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja... en...PUCK S. schreef:Malinois,

ook mijn hond had dat als pup niet gepikt en al zou die dat op dat moment wel gepikt hebben had ik er later bergen problemen mee gekregen met die onzin.
hoe weet jij wat ik aan ervaring hebEn dat ik gebruik maak van mijn eigen ervaring, is niet zo vreemd, want ik geloof dat ik meer ervaring met honden heb dan jullie. Al heb ik er niet voor geleerd.

een kind is geen pupHebben jouw ouders een cursus opvoeden gevolgd toen ze jou op de wereld zetten? Vast niet. En dat geldt voor bijjna alle ouders.