Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bultje Rimpel (zie foto) bij de DA geweest...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Bultje Rimpel (zie foto) bij de DA geweest...

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hallo allemaal,

Rimpel had sinds een paar dagen een raar rood bultje bij zijn tepel...zie foto. Dus ben ik er toch maar even mee naar de DA geweest vandaag...helemaal omdat we woensdag op vakantie gaan en Rimpel naar een dierenhotel gaat...dan wil je toch weten wat het is...

Een ontsteking is het dus niet, want er kwam geen etter uit.
Een kiester is het ook niet, want dan zou er vocht uit komen.
De Da heeft dus met een naald wat spul uit het bultje gehaald.
Ze vermoedt zelf dat het gaat om een soort goedaardige tumor die bij jonge honden voorkomt (Rimpel is nu 2 en een half jaar oud). Ze had er een naam voor.
Ze stuurt het op en dinsdag of woensdag krijgen we de uitslag.
Mocht het zo'n tumor zijn dan kan het vanzelf weggaan maar kunnen ze het ook weghalen...
Maar ja...wat nou als het kwaadaardig is????
Ik begin er helemaal van te kriebelen...daar gaat de voorpret van de vakantie weer!!!!! (Ja, alweer, want onze buren die zouden oppassen krabelden een anderhalve week geleden terug en toen moesten we dus nog een goed en vertrouwd adres voor Rimpel vinden)
Ik ben toch wel een beetje bezorgd...
Rimpel is verder gezond en een jonge hond...ik moet er niet aan denken dat het kwaadaardig is! Gelukkig ben je er op tijd bij en zal er vast veel mogelijk zijn...maar dan nog! Ik wil mijn Rimpeltje helemaal niet onder het mes hebben en ik wil hem al helemaal niet kwijt! SNIF!

Heeft iemand hier ervaringen met die jeugd tumoren? Ik ben de naam dus kwijt..maar dat is dus goedaardig en komt bij jonge honden voor.
Het kan natuurlijk ook wat anders zijn...zolang het maar goedaardig is dan ben ik natuurlijk allang blij!

Al met al niet echt leuk natuurlijk...Mocht het nou kwaadaardig zijn...we komen 3 december terug van vakantie...en dan moet ie dan maar meteen onder het mes...het is niet anders...je kunt het Rimpel niet aandoen om hem in de vakantie in het dierenhotel te laten opereren..de DA zei ook dat ook al mocht het kwaadaardig zijn het geen drama is als hij na 3 december geopereerd wordt...
natuurlijk wil ik in dat geval dat het zo snel mogelijk weggehaald wordt, maar het is niet anders....

Iemand tips of ervaringen met tumoren???

Afbeelding

De foto heb ik net gemaakt, het ziet er nu nog erger uit dan het al is...ze heeft er drie keer in geprikt om er spul uit te krijgen...vandaar het donkergekleurde onder het bultje, dat is wat opgedroogd bloed. Ik heb er wat surolan op gedaan..
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Een mazzel heb je, vel genoeg om de bult makkelijk te verwijderen. Zonder de naam kan ik nix zeggen.
weg gehaald zit een virus in
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Sjiel schreef:Een mazzel heb je, vel genoeg om de bult makkelijk te verwijderen. Zonder de naam kan ik nix zeggen.
Dat klopt..dat zei de DA dus ook al...dat het weghalen geen probleem moet zijn...omdat hij toch genoeg vel heeft..nou moet ik erbij zeggen dat het vel daar niet echt overtollig is...maar toch..genoeg nog!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”