Ik was haar net aan het kroelen en voelde bij haar achterste tepels een flinke verdikking, lijkt een harde bult te zitten. Ik denk een ontsteking van de melkklieren
Vind het best eng, Marouck heeft nooit wat....
Moderator: moderatorteam

jachie.. laat wel effe weten hoe het gegaan is...Inge schreef:Over een uurtje heb ik een afspraak bij de dierenarts met Marouck.
Ik was haar net aan het kroelen en voelde bij haar achterste tepels een flinke verdikking, lijkt een harde bult te zitten. Ik denk een ontsteking van de melkklierenhopelijk valt het dus allemaal wel mee.
Vind het best eng, Marouck heeft nooit wat....

he jakkes hoop dat het niets ernstigs is.... ik lees het wel....succes!Inge schreef:Doe ik....zal wel wat later op de avond worden, rij direct door naar de hondenclub, moest vandaag op gebak trakteren dus ga dat zowiezo ff brengen![]()
Als er inderdaad iets loos is trainen we zelf dus niet maar komen op tijd naar huis, zal in ieder geval wat laten weten![]()
Ik weet niet of het goed te zien is, maar de tepel voor de kijker links is dus verdikt, zit een harde bult omheen

Nee, totaal geen signalen daarvan.Rataplan schreef:Beterschap! Hoe is ze verder toch niet schijnzwanger?

Nee, je merkt helemaal niks aan haar, daarom schrok ik ook zo toen ik die verdikking voeldeMama Sanneke schreef:Ik duim mee voor een goeie afloop![]()
Heeft ze de'r zelf last van, gedraagt ze zich anders of zo ?
Het beste !!
Sanneke

Inge schreef:We zijn geweest.
In eerste instantie denkt de dierenarts gelukkig inderdaad aan een melkklierontsteking. Ze heeft nu een injectie gehad met 2 middelen (cefadroxil en iets met een a) en vanaf vrijdag krijgt ze 2x daags een half tablet synulox 500mg
Binnen een week moet er dan duidelijk een afname van de verdikking zijn. Zo niet, dan moet ik terugkomen, aangezien er een kleine kans is dat het een tumor is. Ze dacht echter niet dat het dat zou zijn, aangezien mammatumoren doorgaans kleiner zijn en wat korrelig aanvoelen. Ook is Marouck nog erg jong en komt het dan niet vaak voor.
Toen ze erin kneep kwam er wat witte vloeistof naar buiten, ik dacht direct aan etter, de dierenarts dacht eerder aan melk. Marouck had verder geen koorts en lijkt er verder ook geen last van te hebben.
Even afwachten dus en maar hopen op het beste
dat heeft mijn teef ook niet, alleen heeft ze 2 opgezette tepels waar ook melk uitkomt....Inge schreef:maar geen signalen als chagrijnig, bezitterig, moederend over zaken, sloom oid, helemaal niksZe is verder net als anders

Heb straks zelf voorzichtig geknepen en er komt inderdaad melk uit de laatste tepel.malinois schreef:dat heeft mijn teef ook niet, alleen heeft ze 2 opgezette tepels waar ook melk uitkomt....Inge schreef:maar geen signalen als chagrijnig, bezitterig, moederend over zaken, sloom oid, helemaal niksZe is verder net als anders
![]()
maakt ook niet uit als het maar niet ernstig is, hoop dat het snel over is.

ik zal eens opletten als het weer zover is hier... maar inderdaad ik zou ook van een ontsteking uitgaan...Inge schreef:Heb straks zelf voorzichtig geknepen en er komt inderdaad melk uit de laatste tepel.malinois schreef:dat heeft mijn teef ook niet, alleen heeft ze 2 opgezette tepels waar ook melk uitkomt....Inge schreef:maar geen signalen als chagrijnig, bezitterig, moederend over zaken, sloom oid, helemaal niksZe is verder net als anders
![]()
maakt ook niet uit als het maar niet ernstig is, hoop dat het snel over is.
Maar de verdikking zit meer onder de tepel zeg maar, de tepel zelf is normaalDe verdikking voelt ook hard en wat gespannen, aan de andere kant heeft ze nergens last van, geen melk en geen verdikking.
Ik ga er maar gewoon vanuit dat het een ontsteking is en dat het nu snel zal afnemen

gelukkigInge schreef:Vandaag ben ik begonnen met de kuur synulox.
Ik kan echter weer wat opgeluchter ademhalen want de injecties hebben blijkbaar hun werk gedaan. De zwelling is al duidelijk een stuk minder en de spanning is eraf.
Ik ben er nu haast van overtuigd dat het inderdaad een ontsteking van de melkklier was en niets anders.