Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mika ivm SWH site
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mika ivm SWH site
Halo Mika.
je hebt een mooie site.
Alleen je moet het even aanpassen over Leen Saarloos.
Hij heeft inderdaad de Duitseherder Gerard van Fransenem gebruikt op een Wolvin, en op een van zijn dochters de halfwovin, maar Gerard had ook nog Duitseherder kinderen, dat waren Max/Dela/Assia, en die zijn ook gebruikt in de op bouw van de wolfhond.
Dan nog een belangrijk aspect, jij schrijft dat LS in 1963 nieuw wolvenbloed injecteerde!
Dat klopt, maar in 1952 werd er ook een wolvin gebruikt, die lijn kan je terug vinden via de stambomen van het A nest oa Astor Astra Aldo enz en de lijn Wolva die later door Timber van de Kilstroom is gedekt en waar in de jaren 70 Bora uitkwam.
Als je dat gaat uitzoeken kom je op Baron van de Kilstroom en dat is een kleinzoon van wolfhond x wolvin.
Gr Bertus.
je hebt een mooie site.
Alleen je moet het even aanpassen over Leen Saarloos.
Hij heeft inderdaad de Duitseherder Gerard van Fransenem gebruikt op een Wolvin, en op een van zijn dochters de halfwovin, maar Gerard had ook nog Duitseherder kinderen, dat waren Max/Dela/Assia, en die zijn ook gebruikt in de op bouw van de wolfhond.
Dan nog een belangrijk aspect, jij schrijft dat LS in 1963 nieuw wolvenbloed injecteerde!
Dat klopt, maar in 1952 werd er ook een wolvin gebruikt, die lijn kan je terug vinden via de stambomen van het A nest oa Astor Astra Aldo enz en de lijn Wolva die later door Timber van de Kilstroom is gedekt en waar in de jaren 70 Bora uitkwam.
Als je dat gaat uitzoeken kom je op Baron van de Kilstroom en dat is een kleinzoon van wolfhond x wolvin.
Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 09 nov 2004 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mika
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
dacht al even dat ik gek was.
zonet wou ik hier ook al op reageren maar plots kon ik het bnergens meer vinden.
ik zie nu dat je een aantal dingen uit je bericht gehaalt hebt.
ontopic:
Het stuk wat op mijn site staat zijn hoofdpunten uit boeken van de bieb en van diverse sites.
Als je het leuk vind mag je voor mij een nieuw compleet stuk schrijven dat ik dan kan plaatsen. Zodat de informatie zo relevat moegelijk wordt.
Je hebt er meer verstand van als ik, dus het zou voor mij wel een eer zijn als je dat wilt doen.
zonet wou ik hier ook al op reageren maar plots kon ik het bnergens meer vinden.
ontopic:
Het stuk wat op mijn site staat zijn hoofdpunten uit boeken van de bieb en van diverse sites.
Als je het leuk vind mag je voor mij een nieuw compleet stuk schrijven dat ik dan kan plaatsen. Zodat de informatie zo relevat moegelijk wordt.
Je hebt er meer verstand van als ik, dus het zou voor mij wel een eer zijn als je dat wilt doen.
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
[/url]
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kwam ik noemde namen van oa de schepper van de Saarlooswolfhond en de namen van honden die je overal tegen komt dus de honden waar het ras uit ontstaan is en die al meer als 20 en 60 jaar dood zijn, ik vermelde het ook eigenlijk als voorlichting van de SWH in het algemeen.Mika schreef:dacht al even dat ik gek was.
ontopic:
Maar ik zal een mooi stukje voor je schrijven en aanpassen aan jouw site dan moet je zelf maar kijken of je er mee eens ben om het op je site te plaatsen.
Gr Bertus.
- Mika
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo Mika, het begin van deze topic is weer terug zoals die was, er was even een klein begrijpelijk misverstand met namen noemen maar dat is verholpen.idorh schreef:Dat kwam ik noemde namen van oa de schepper van de Saarlooswolfhond en de namen van honden die je overal tegen komt dus de honden waar het ras uit ontstaan is en die al meer als 20 en 60 jaar dood zijn, ik vermelde het ook eigenlijk als voorlichting van de SWH in het algemeen.Mika schreef:dacht al even dat ik gek was.
ontopic:
Maar ik zal een mooi stukje voor je schrijven en aanpassen aan jouw site dan moet je zelf maar kijken of je er mee eens ben om het op je site te plaatsen.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
- Mika
- Actief
- Contacteer:
ik heb er bij gezet dat er ook in 1952 nieuw wolvenbloed is geinjecteerd.
zo is het iets completer, ben overigens wel benieuwd naar je stukje.
als ik je stuk vervang ik het helemaal.
trouwens hoog tijd dat ik weer aan een nieuw verhaal begin, Mika heeft al weer genoeg beleeft.
trouwens hoog tijd dat ik weer aan een nieuw verhaal begin, Mika heeft al weer genoeg beleeft.
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
[/url]
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en wat meer uitbreiden evt een wandeling enz schrijfstof plus foto's genoeg over en voor de SWH.Mika schreef:ik heb er bij gezet dat er ook in 1952 nieuw wolvenbloed is geinjecteerd.
Ik zal de 3 stambomen is op zoeken en scannen plus naar je toe mailen waar de wolven op staan van de jaren 30/50 en 60.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mika ivm SWH site
Het is iets aan gepast Mika, ik heb het naar je box verzonden.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
- Mika
- Actief
- Contacteer: