Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelhoest vaccinatie (via de neus) wie ervaring?
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
kennelhoest vaccinatie (via de neus) wie ervaring?
Hallo allemaal,
Rimpeltje gaat over ruim anderhalf week uit logeren naar een dierenhotel.
Wij gaan namelijk met de hele familie op vakantie naar Afrika!
In eerste instantie zouden onze buren oppassen maar die hebben afgelopen zondag teruggekrabbeld (GROM!!!!) Dus moesten we in twee weken tijd nog maar even een adresje zien te vinden voor ons kind!
Stress alom natuurlijk, want dit zou juist een tijd van vakantie voorpret moeten zijn...niet dus!
Dus heb ik hele dagen zitten surfen en rondbellen en doen.
Verschillende kennels bezocht en vandaag naar Happy Holiday in Balkbrug geweest! Perfect!!!
Nou ja, perfect was natuurlijk geweest als Rimpel lekker in zijn eigen omgeving had kunnen blijven en bij mensen thuis had gezeten, maar ja, buiten dat is dit de beste oplossing, hoewel het me nog steeds een beetje verdrietig maakt dat ie in een kennel moet...
maar goed, dat is iets waar IK me waarschijnlijk meer overheen moet zetten dan Rimpel.
Oke, verder met mijn verhaal...
Omdat we dit allemaal in korte tijd moesten regelen, moet Rimpel morgen dus nog een kennelhoest vaccinatie halen, dat zal dan waarschijnlijk via zijn neus gedaan worden...
Nou vroeg ik me af...ik heb het weleens op televisie gezien en de meest honden vinden dit dus echt NIET leuk...
We gaan met zijn tweeen mee, om hem vast te houden (hij is niet aggressief of zo, maar wel loeisterk, Sharpeitje he?!)
Maar, wie heeft hier ervaring mee? Is het echt vervelend?
Hebben ze er lang last van of is het met een paar uurtjes voorbij?
Kan hij zich er ziek van voelen?
Allemaal vragen dus!
Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft!
Groetjes Hilje en Rimpel
Rimpeltje gaat over ruim anderhalf week uit logeren naar een dierenhotel.
Wij gaan namelijk met de hele familie op vakantie naar Afrika!
In eerste instantie zouden onze buren oppassen maar die hebben afgelopen zondag teruggekrabbeld (GROM!!!!) Dus moesten we in twee weken tijd nog maar even een adresje zien te vinden voor ons kind!
Stress alom natuurlijk, want dit zou juist een tijd van vakantie voorpret moeten zijn...niet dus!
Dus heb ik hele dagen zitten surfen en rondbellen en doen.
Verschillende kennels bezocht en vandaag naar Happy Holiday in Balkbrug geweest! Perfect!!!
Nou ja, perfect was natuurlijk geweest als Rimpel lekker in zijn eigen omgeving had kunnen blijven en bij mensen thuis had gezeten, maar ja, buiten dat is dit de beste oplossing, hoewel het me nog steeds een beetje verdrietig maakt dat ie in een kennel moet...
maar goed, dat is iets waar IK me waarschijnlijk meer overheen moet zetten dan Rimpel.
Oke, verder met mijn verhaal...
Omdat we dit allemaal in korte tijd moesten regelen, moet Rimpel morgen dus nog een kennelhoest vaccinatie halen, dat zal dan waarschijnlijk via zijn neus gedaan worden...
Nou vroeg ik me af...ik heb het weleens op televisie gezien en de meest honden vinden dit dus echt NIET leuk...
We gaan met zijn tweeen mee, om hem vast te houden (hij is niet aggressief of zo, maar wel loeisterk, Sharpeitje he?!)
Maar, wie heeft hier ervaring mee? Is het echt vervelend?
Hebben ze er lang last van of is het met een paar uurtjes voorbij?
Kan hij zich er ziek van voelen?
Allemaal vragen dus!
Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft!
Groetjes Hilje en Rimpel
-
Golden Stanley
Neusenting zou ik doen! Tov de normale prik is dit echt zo 'hondvriendelijk'. Effe een goed moment afwachten, enting erin schieten en klaar. Niks geen harde schijven door de normale prik, alleen wat gekriebel in de neus als het net gebeurd is. Het is alleen een stuk duurder, maar dat maakt mij niet uit. Die neusenting is om het half jaar.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Hier hebben ze het niet eens in de gaten als ze de neusenting krijgen. De dierenarts gaat achter de hond staan, tilt zijn kin omhoog, enting erin en klaar. Alleen vlak daarna is het even een kriebelend gevoel voor ze. Zo op het oog doet het dus geen pijn.
Bij ons staat trouwens dat hij om de 10 maanden herhaald moet worden.
Bij ons staat trouwens dat hij om de 10 maanden herhaald moet worden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- MiekeB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog - Engelse Springer Spaniel
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
- vuilnisbas
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
- Aantal honden: 2
Hoi,
Hier hebben ze maandagavond de neus enting gehad.
Pffffffffffffff..... Bas met zijn drieën vastgehouden en uiteindelijk gelukt, Gossa ook met zijn drieën vastgehouden en had toch nog de kracht om naar de assistente te happen(gelukkig mis) dus even een snuitje om en zo gepiept.
Hebben er geen last van gehad één keer niessen en ze waren het vergeten.
Dierenarts opperde om de volgende keer maar een prikje te geven, nadeel daarvan is dat je na drie weken een herhaling moet halen en dus ook pas werkt na drie weken.
Voordeel is dat die een jaar geldig is terwijl de neusenting een half jaar geld.
Succes en veel plezier om de vakantie.
Groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
Hier hebben ze maandagavond de neus enting gehad.
Pffffffffffffff..... Bas met zijn drieën vastgehouden en uiteindelijk gelukt, Gossa ook met zijn drieën vastgehouden en had toch nog de kracht om naar de assistente te happen(gelukkig mis) dus even een snuitje om en zo gepiept.
Hebben er geen last van gehad één keer niessen en ze waren het vergeten.
Dierenarts opperde om de volgende keer maar een prikje te geven, nadeel daarvan is dat je na drie weken een herhaling moet halen en dus ook pas werkt na drie weken.
Voordeel is dat die een jaar geldig is terwijl de neusenting een half jaar geld.
Succes en veel plezier om de vakantie.
Groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Nanda en Ollie.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Honderden honden op deze manier geent niets aan de hand. Met zijn tweeen gaat het reuzesnel.
Hij weet niet wat hem overkomt. Een enkele hond niest erna een keertje maar verder nooit bijwerkingen gehad. Om het half jaar herhalen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het bij Benno wel eens laten doen. Echt drama. Hij vond het helemaal niks en volgens mij wel meer honden niet want volgende de dierenarts was het echt een lieve hond want de meeste gaan bijten
Hier krijgen ze nu ieder jaar een kontprik en hebbben ze nergens last van 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- mercedes2803
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Nou, Rimpel heeft zijn spuitjes in de neus gehad en het ging prima!
We hadden hem goed vast en bij het eerst spuitje ging het prima...de tweede wilde hij natuurlijk niet hebben he?! Maar ook dat ging goed...Hij heeft 1 keer geniest...
Hij heeft niet gegromt, niks...hij sprong van de tafel en toen waren al die luchtjes in de kamer super interessant en had ie nergens meer last van!
Het is mij dus 100 % meegevallen!
Groetjes Hilje en Rimpel
We hadden hem goed vast en bij het eerst spuitje ging het prima...de tweede wilde hij natuurlijk niet hebben he?! Maar ook dat ging goed...Hij heeft 1 keer geniest...
Hij heeft niet gegromt, niks...hij sprong van de tafel en toen waren al die luchtjes in de kamer super interessant en had ie nergens meer last van!
Het is mij dus 100 % meegevallen!
Groetjes Hilje en Rimpel
- rosie
- Actief
-
Gast
- Anne-lieke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
re
De Nobivac KC neusenting is sinds afgelopen jaar geregistreerd als een neusspray tegen kennelhoest die ipv een half jaar, nu een jaar geldig is!!!