je spreek je eigen een beetje tegen eerst zeg je:Dat is gebaseerd op onderzoek. Het is niet omdat een firma winst maakt, dat hun onderzoek en ontwikkeling fantasie isen dan zeg je: voedingsleer is geen exacte wetenschapmechelaar_fan schreef:het eiwitgehalte in de puppybrok voor de extreem grote rassen is meestal lager dan het eiwitgehalte in de puppybrok voor de normale rassen.Mol schreef:hahahhahah ja tuurlijk, maar dit klopt niet :Gjroeistoornissen komen vooral voor bij grote rassen, geef dan ook een voeding die speciaal voor deze rassen is ontwikkeld.mechelaar_fan schreef:jaSietske schreef: Kunnen wij dit wetenschappelijk onderbouwd zien?
want als je puppy brok neemt voor groote rassen zijn de eiwitten zo hoog dat het soms een gods wonder is datze ubehaubt geen groeipijnen hebben.
groote rassen moeten juist zo rustig mogelijk groeien om geen afwijkingen te krijgen.
mol
Hoe dan ook, het bijzondere recept voor de hond in groei is niet zomaar uitgevonden. Dat is gebaseerd op onderzoek. Het is niet omdat een firma winst maakt, dat hun onderzoek en ontwikkeling fantasie is. zonder het onderzoek en ontwikkeling van winstgevende firma's hadden we geen aspirine, geen gloeilamp, geen DVD en geen internet, geen ontploffingsmotor en geen fotovoltaische cel. Het argument dat firma's die winstgevend zijn geen relevant wetenschappelijk onderzoek kunnen voeren is puur marxistisch, en strookt niet met de waarheid.
Voor een gezonde hond is een verhoogd eiwitgehalte niet slecht, en voor honden met veel beweging zelfs aan te raden. een verhoogd eiwitgehalte gaat samen met voldoende lichaamsbeweging zorgen voor een goed ontwikkeld spierstelsel.
door te fokken met slechte bloedlijnen, zijn er veel honden met lever- en niergebreken, en in dit geval is een hoog eiwitgehalte wel schadelijk. Een lager eiwitghalte is dus voorzichtiger, goedkoper, maar niet per se beter.
voedingsleer is geen exacte wetenschap.
maar goed dat vind jij dus kom dan maar met de bewijzen heb ik ook wel eens in de fabriek gezegt die me brokken maakt maar niks conkreeds.
een eiwit gehalte voor een hond die normaal word uit gelaten en mat normaal bedoel ik dus ook de hoog nodige inspanning is een eiwit gehalte van de brok rond de 25 % met een vet gehalte van 12 % is dit uitstekent honden waar je echt mee sport zoals flybal enz dan is 30% eiwitten met 20 % vet goed maar voer dit niet aan je gewoone hond want je krijg problemen.
heb zelf een puppy brok met daar in 26% eiwitten en 12,50% vet en deze voer ik ook maar tot ze een maand of 5 zijn.
ik zeg niet dat je het niet kan voeren maar niet zolang als dat er aan gegeven wordt
mol