Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Surolan..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Silvia*
Zeer actief

Surolan..

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Wie heeft dit weleens gebruikt en heeft dit geholpen.
Kobus had namelijk oormijt en nu is dat weg maar nu denkt dus de DA dat hij een diepere ontsteking heeft in zijn oor omdat hij zo blijft schudden en jeuken eraan.
Maar heb er een hard hoofd in of dit gaat helpen zoals ik de bijsluiter heb gelezen.
De DA heeft wel al gezegd mocht dit niet overgaan moet hij onder een roesje om dieper in het oor te kunnen kijken.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Onze Sharpei Rimpel heeft ook vaak problemen gehad met de oren!
Maar sinds ik preventief surolan in zijn oortjes spuit (zo eens in de 3 maanden) is het over!
Het is viezig en plakkerig, maar het werkt wel!
Wij hebben ook van alles geprobeerd, maar preventief werkt dit prima en ook op het moment dat hij er last van heeft werkt het prima!
Zijn oortjes waren helemaal knalrood van binnen en hij durfde zijn kop niet eens te bewegen van de jeuk...zo zielig!
Surolan erin en een paar uur later was het rode al zo goed als weggetrokken!

IK zweer bij Surolan voor de oren, maar ook gebruik ik surolan voor kleine wondjes en schaafplekjes en rode plekjes!
Het is bijna overal goed voor! hahahaha!

Groetjes Hilje en Rimpel
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou niet zonder meer je hond een roes laten geven om het oor dieper te bekijken. Dat is absoluut niet nodig en je hebt een beter resultaat als een deel van de oorprut op kweek wordt gezet. Dat is bij Stanley gebeurd na een chronische oorontsteking en daar kwam uit dat hij een soort gist bij zich droeg dat alle gezonde bacterien in het oor opat. Dus met een bepaald middel en die Surolan 2x per dag het oor ingespoten, 6 weken lang. Die Surolan heeft tov die andere middelen het beste resultaat gehad en dat gebruik ik nu 1x per week preventief.
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Surolan hielp goed bij de uitwendige oorontsteking van mijn teckel.
Mijn hond heeft een voedselallergie en daardoor vaak huidproblemen.
Wanneer ik direct Surolan op een beginnend plekje smeer, breidt zich dat niet uit en is meestal de volgende dag verdwenen.
Ik vind het een effectief middel zonder nare bijwerkingen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Surolan..

Ongelezen bericht door malinois »

baloutjuh schreef:Wie heeft dit weleens gebruikt en heeft dit geholpen.
Kobus had namelijk oormijt en nu is dat weg maar nu denkt dus de DA dat hij een diepere ontsteking heeft in zijn oor omdat hij zo blijft schudden en jeuken eraan.
Maar heb er een hard hoofd in of dit gaat helpen zoals ik de bijsluiter heb gelezen.
De DA heeft wel al gezegd mocht dit niet overgaan moet hij onder een roesje om dieper in het oor te kunnen kijken.
ik heb otoclean van de DA. Werkt fantastisch zeker omdat het een pipetje is voor eenmalig gebruik zodat je geen viezigheid in het flesje 'zuigt' en de volgende keer weer inspuit in z'n oor....
Surolan werkte niet bij m'n hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik gebruikte Surolan met ivomec erin. Dat doodt ook eventuele oormijt. Werkte prima bij een fret met een chronische oorontsteking met mijten. :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wij hebben panalog gekregen, onze oude herder had een hele zware oorontsteking, doorgebroken trommelvlies en onstoken binnenoor. is duits, in nederland mag dit niet verkocht worden omdat ze te laat keuring hebben aangevraagd als nederlands medicijn. maar is het enige middel dat zwaar genoeg is tegen hardnekkige en zware ooronstekingen. vandaar dat bij onze herder op een gegeven moment zelfs het trommelvlies doorgebroken is. we hebben dit middel zeker 9 maanden bijna dagelijks moeten gebruiken, daarna werd de onsteking langzaam maar zeker minder en na 1 1/2 jaar was trommelvlies weer geheeld en onsteking weg. maar het binnenoor was voorgoed beschadigd.

komt door verkeerde diagnose vorige da. toen trommelvlies doorgebroken was, hield hij zijn kop scheef, had lichtelijk verlammingsverschijnselen aan 1 kant en kon niet meer lopen. deze da vond dat ie maar in moest slapen, want het was een hersenbloeding. dat liet ik niet op mij zitten en heb hem weer mee naar huis genomen, de dag erna liep een van de andere honden vlak langs hem heen met een speeltje, met 1 gecontroleerde beweging kaapte hij dat speeltje uit zijn bek, waarna wij zeiden een hersenbloeding? dan kan je dit niet meer, second opinion bij een andere da. leverde dus zware oorontsteking op. vorige da. waar we waren en vroegen kijk eens naar zijn oren, werd afgedaan met een kwaad dat is het niet. na reclamering bij vorige da. op de vraag jij had mijn hond in laten slapen na een ooronsteking? reageerde hij totaal niet en hij heeft ook nooit gevraagd hoe het was e.d.

dus wees gewaarschuwd 2x vragen en 3x kijken
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je nog nooit eerder Surolan hebt gebruikt, kan dat heel goed helpen. Pas als het na 'n langere periode niet zou helpen, kun je 'n kweekje laten maken om te kijken of het iets anders is waar het oor van geirriteerd is geraakt.

Ik zou niet zonder Surolan in huis kunnen, het is inderdaad ook heel erg goed voor wondjes, ook bij cavia's.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Dank je voor jullie reacties. :ok:
Mijn vraag is dan alleen nog hoelang mag je surolan nu eigenlijk gebruiken want dat is me niet helemaal duidelijk.
Verder slaat het geloof ik aan bij Kobus schud minder met het hoofdje en het gekriebel van hem is een stukkie minder geworden
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

speurneus carola schreef:vandaar dat bij onze herder op een gegeven moment zelfs het trommelvlies doorgebroken is.
auwauwauwauwauw.... arme hond wat moet die een ondragelijke pijn gehad hebben... stomme DA... :evil:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

baloutjuh schreef:Dank je voor jullie reacties. :ok:
Mijn vraag is dan alleen nog hoelang mag je surolan nu eigenlijk gebruiken want dat is me niet helemaal duidelijk.
Verder slaat het geloof ik aan bij Kobus schud minder met het hoofdje en het gekriebel van hem is een stukkie minder geworden
Dat moet je echt overleggen met je dierenarts. Tirsa had 'n harnekkige oorontsteking en is toen twee maanden gedruppeld. Toen bleek dat het nog niet hielp, is er een kweekje gemaakt en bleek het om een huidbacterie te gaan.

Maar doe voor de oren nooit zonder overleg met de dierenarts.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”