Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn tweede bericht is een feit

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

cane corso schreef:
driess schreef:
tineke schreef:Misschien moet je dan zelf een beetje gaan kijken op de rassen en dan zie je wat je aanspreekt van karakter en uiterlijk en ga je zo verder.
Ik heb je alleen ''advies'' gegeven over de hond waar ik persoonlijk mee te maken heb gehad maar er zijn nog zat rassen hoor bull mastiff,engelse mastiff,boerboel,cana corso,er zijn buiten de molossers ook nog meer honden die deze eigenschappen bezitten onder sommige herdersoorten vind je het ook wel.
Te veel om op te noemen misschien zelfs wel. :wink:
je hebt me erg fijn geholpen, vind het altijd prettig als mensen hun ervaringen over hun ras vertellen. en het is net wat je zegt, misschien is het aanbod gewoon te groot.
Tineke ten eerste is het een CanE corso maar Dries deze zijn absoluut niet gereserveerd opgesteld tegen vreemde hoor dus deze hoort niet op je lijstje thuis.
.
Ja maar ik bedoel dan ook meer het imposante uiterlijk daar gaat een evt. inbreker ook wel voor weg denk ik dan maar zo.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

bramtim schreef:
tineke schreef:
Arko04 schreef:
driess schreef:er zitten hier wel veel molosser fans zeg.
zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een ridgeback?
Thai of Rhodesian? Mijn oom heeft verschillende Rhodesian Ridgebacks gehad.

Maar die hebben toch geen impossant uiterlijk :denken: :mrgreen:
Volgens mij bedoeld ze een rodesian en daarvan vind ik sommige toch wel een imponerend uiterlijk hebben hoor.

Heb er zelf geen ervaringen mee maar er zijn vast wel mensen die dat wel hebben op het forum toch?
Yep, ik zou de woorden over het niet hebben van een imposant uiterlijk toch maar effies intrekken :wink:

Ik stuur Dries zodadelijk een PB'tje waarin ik zijn vragen kan antwoorden

WEndy Scott en Gwyn
sorry hoor maar ik vind ze ook niet inposant voor komen hoor weinig bone en geen front

mol :8):
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb Tatra's. Komt overeen met veel wensen uit je lijstje, alleen de vacht niet. Die is halflang. Verder zijn het van nature wakers, hoef je ze niks voor te leren. Reuen kunnen vaak niet overweg met sexegenoten maar zijn echte heertjes als ze teven tegenkomen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

scooby doo schreef:
jip007 schreef:
greatdane schreef:Ik heb Duitse Dog nog niet gehoord :denken: Deze is toch wel het imposantst en heeft kort haar is sportief waakt goed(de mijne wel)en is terughoudend naar vreemden.
nou ik weet het niet , maar die van mij zijn niet echt terughoudend naar mensen , eerder het tegenover gestelde :denken:
een duitse dog is mss qua uiterlijk een goede waakhond , maar als het er op aan komt zal hij liever een lik geven en verder slapen :slaap:

mijn ervaring met een kennis die 2doggen heeft
Dat bedoel ik dit lees ik vaker,maar hij is toch echt terughoudend en waakt echt super kennen de bouviers en rottweilers die ik ken nog wat van leren.Erg zonde want zo horen ze te zijn(ben ook niet echt zo'n showhondfan :neenee: )
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

greatdane schreef:
scooby doo schreef:
jip007 schreef:
greatdane schreef:Ik heb Duitse Dog nog niet gehoord :denken: Deze is toch wel het imposantst en heeft kort haar is sportief waakt goed(de mijne wel)en is terughoudend naar vreemden.
nou ik weet het niet , maar die van mij zijn niet echt terughoudend naar mensen , eerder het tegenover gestelde :denken:
een duitse dog is mss qua uiterlijk een goede waakhond , maar als het er op aan komt zal hij liever een lik geven en verder slapen :slaap:

mijn ervaring met een kennis die 2doggen heeft
Dat bedoel ik dit lees ik vaker,maar hij is toch echt terughoudend en waakt echt super kennen de bouviers en rottweilers die ik ken nog wat van leren.Erg zonde want zo horen ze te zijn(ben ook niet echt zo'n showhondfan :neenee: )
Wat hebben show honden hier mee te maken :denken: die van mij komen nooit op de show. En natuurlijk lopen die van ons ook te waken op het terrein . Alleen als er iemand langs komt gaan ze er vrolijkop af , dat is zwart/wit die vinden alles en iedereen leuk , dat heb ik toch liever eerlijk gezegt :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
greatdane
Zeer actief

Met showhonden bedoel ik de lijnen die je weleens ziet(bv wat ik in amerika zag)waar je doggen ziet die aan een vislijntje mak meelopen geen interesse hebben voor omgeving dergelijke,echt helemaal voor de show gefokt en dus niets meer inzit waar ze voor dienden.Zoals beschermen waken enz.Ik zeg niet dat dit in NL nu ook al het geval is,maar het begint er zoals ik soms lees op forums wel op te lijken,erg zonde.Dit is trouwens niet alleen het geval bij de DD's,maar je ziet het bij steeds meer honden.
jip007
Erelid

greatdane schreef:Met showhonden bedoel ik de lijnen die je weleens ziet(bv wat ik in amerika zag)waar je doggen ziet die aan een vislijntje mak meelopen geen interesse hebben voor omgeving dergelijke,echt helemaal voor de show gefokt en dus niets meer inzit waar ze voor dienden.Zoals beschermen waken enz.Ik zeg niet dat dit in NL nu ook al het geval is,maar het begint er zoals ik soms lees op forums wel op te lijken,erg zonde.Dit is trouwens niet alleen het geval bij de DD's,maar je ziet het bij steeds meer honden.
Wees blij dat ze zo zijn , een dog shrikt al genoeg af door zijn formaat , en hij kan beter niet weten hoe sterk hij eigelijk wel is. En iedere dog kan je leren zo aan een vislijntje te lopen, gewoon een kwestie van veel trainen.
Afbeelding
carra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carra »

Om devolgende redenen kozen wij voor een Rottweiler :
1.wonen heel erg afgelegen
2.in de streek gebeuren veel inbraken , tot voor kort bij ons niet omdat onze (oude) Hysky zoveel kwabaal maakte dat dieven geen poging waagden.
3.Ik wil geen super-actieve ( lees zenuwachtige) hond
Onze Rottweiler kwam er nadat ik mij er van verzekerde dat hij met andere honden opschiet. Wij hebben nl. nog een keuising en 3 mini Yorkies. De poezen waren de eerste dagen enigzins een probleem maar nu negeren ze elkaar. Ik kon geen betere hond gekozen hebben. Zonder iemand van ons gezin komt er geen mens het erf op, laat staan achter het poortje. Wordt de bezoeker echter door Rudy gezien in gezelschap van iemand van ons gezin dan is alles OK. Diezelfde persoon komt er alleen niet in.!!!!! Wij voelen ons een stuk geruster met onze Rottie. Hij schiet prima op met de andere honden, in huis is hij ( heel erg) rustig , buiten vermaakt hij zich prima !
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

jip007 schreef:
greatdane schreef:Met showhonden bedoel ik de lijnen die je weleens ziet(bv wat ik in amerika zag)waar je doggen ziet die aan een vislijntje mak meelopen geen interesse hebben voor omgeving dergelijke,echt helemaal voor de show gefokt en dus niets meer inzit waar ze voor dienden.Zoals beschermen waken enz.Ik zeg niet dat dit in NL nu ook al het geval is,maar het begint er zoals ik soms lees op forums wel op te lijken,erg zonde.Dit is trouwens niet alleen het geval bij de DD's,maar je ziet het bij steeds meer honden.
Wees blij dat ze zo zijn , een dog shrikt al genoeg af door zijn formaat , en hij kan beter niet weten hoe sterk hij eigelijk wel is. En iedere dog kan je leren zo aan een vislijntje te lopen, gewoon een kwestie van veel trainen.
Hoort dat terughoudend zijn en waken dan bij het ras?
Waken oke , maar ik lees het als beschermen.
Het lijkt mij met zo'n formaat dat dat niet wenselijk is of wel, vraagt een leek op DD gebied. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Een DD behoort terughoudend te zijn en dat is idd niet altijd makkelijk.
jip007
Erelid

greatdane schreef:Een DD behoort terughoudend te zijn en dat is idd niet altijd makkelijk.
Dat staat in de ras beschijving , maar het ligt er maar net aan wat hij als pup gewent is. Als hij vroeg onder de mensen komt , en hij krijgt alleen maar goeie indrukken , zal hij niet snel terug houdend worden.Maar stop je ze in een kennel zonder omgang met veel mensen , worden ze terughoudend. Er moeten tenslotte toch vreemde mensen aan kunnen zitten , anders wordt zo'n dog gelijk afgekeurd voor de fok.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

jip007 schreef:
greatdane schreef:Een DD behoort terughoudend te zijn en dat is idd niet altijd makkelijk.
Dat staat in de ras beschijving , maar het ligt er maar net aan wat hij als pup gewent is. Als hij vroeg onder de mensen komt , en hij krijgt alleen maar goeie indrukken , zal hij niet snel terug houdend worden.Maar stop je ze in een kennel zonder omgang met veel mensen , worden ze terughoudend. Er moeten tenslotte toch vreemde mensen aan kunnen zitten , anders wordt zo'n dog gelijk afgekeurd voor de fok.
Dat klopt,hij hoeft niet zo te zijn als bv een fila.Maar als ik naar mijn dog kijk die is ook vanaf pup onder mensen gekomen en naar mijn weten geen slechte indrukken gekregen,maar hij komt toch echt niet iedereen begroeten de 1 soms wat makkelijker als de ander maar hij blijft afwachtend.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Hai,

Heb je een PB gestuurd :wink:

Groeten,
valeska
driess
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door driess »

Presa Pais bajos schreef:Hai,

Groeten,
valeska
ja bedankt valeska, indrukwekkende hond ook.
verder is er levendige discussie over wat imposant is en wat niet.

ik denk dat het toch een beetje persoonlijk is, indrukwekkend hoeft toch neit altijd te betekenen dat er veel bot omheen zit, maar kan ook in gedrag zitten, of honden met bv zwart masker of indringende uitstraling.
greatdane
Zeer actief

driess schreef:

Groeten,
valeska

ik denk dat het toch een beetje persoonlijk is, indrukwekkend hoeft toch neit altijd te betekenen dat er veel bot omheen zit, maar kan ook in gedrag zitten, of honden met bv zwart masker of indringende uitstraling.
Afbeelding Over een zwart masker en indringende uitstraling gesproken,wilde je ik je even een fotootje laten zien van mijn DD. :mrgreen:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

:N:
Afbeelding

:mrgreen: Dit is pas afschrikwekkend!
driess
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door driess »

greatdane schreef:
driess schreef:

Groeten,
valeska

Afbeelding Over een zwart masker en indringende uitstraling gesproken,wilde je ik je even een fotootje laten zien van mijn DD. :mrgreen:

ja hij is geweldig, nou zo'n hond maakt op mij een grote indruk.
tineke

greatdane schreef:
driess schreef:

Groeten,
valeska

Hij is prachtig wauw
tineke

Presa Pais bajos schreef::N:
Afbeelding

Deze is ook prachtig kennis van Jan heeft twee pupjes van ongeveer viermaanden 9ook deze kleur alleen ongecoupeerd)en daar spelen Rio en Beau altijd mee heel leuk.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Presa Pais bajos schreef::N:
Afbeelding

:N: jezeus wat heeft die hond een lelijk frond bahh

mol :8):
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

:mrgreen:
jezeus wat heeft die hond een lelijk frond bahh
Het ging even om de kop en de blik van de hond mol......
Ik zou hem ook niet als dekreu gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”