Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeer leuke, hondvriendelijke accomodatie op Terschelling

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Zeer leuke, hondvriendelijke accomodatie op Terschelling

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Via een kennis kreeg ik de volgende link, waar zij met haar honden de afgelopen week heen is geweest. Ik vind het er in elk geval enorm leuk uit zien en honden zijn er meer dan welkom: www.ylekamp.nl
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ziet er idd heel leuk uit en wat ook fijn is dat de honden los mogen in het bos en op het strand :ok:
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Die link heb ik in mn favorieten gezet, lijkt me heel geschikt voor de voorjaarsvakantie :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

basil schreef:marion en ik (en pietre natuurlijk) zijn er geweest met de hondjes en het was er super :ok:
http://members1.chello.nl/~ph.groeneveld en dan klikken op Terschelling (laatste 2 dagen zijn nog niet klaar, dat gebeurt waarschijnlijk ook nooit meer :mrgreen: )
Marion.

basil schreef:dat denk ik ook niet :mrgreen:
en het moet natuurlijk pieter zijn :denken: mijn nederige excuses mijnheer :mrgreen:
Achhhh, misschien verveel ik me binnenkort zo erg dat ik die 2 pagina's ook nog maak hahaha. Zit het net weer te lezen. Was inderdaad heerlijk he? Die koffie die bij aankomst al klaar stond, en waar we alleen het knopje maar van om hoefde te zetten...
En dat gespook de hele nacht van die meiden. Guttegut, het was echt feest voor ze die dagen :smile:
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Ziet er inderdaad erg aanlokkelijk uit.

Gr. Christa
Marion.

basil schreef:de meiden waren inderdaad 's nachts vooral bezig elkaar op te zoeken en dan te kijken waar je het lekkerst kon liggen :smile: :smile: :smile: maar het was echt helemaal geweldig. alles is er voor de honden, tot en met dekens en voerbakken aan toe. het terrein is afgerasterd en alle honden lopen er gewoon los. reken wel op visite van de eigen honden :mrgreen:
Scot :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plus dat je alle kanten uit kunt lopen, en de honden bijna gelijk los kunnen he? Zowel naar het zuiden als naar het noorden...
Marion.

basil schreef:langs het weerstation :mrgreen:
Waar er helaas geen foto's van op mijn site staan :smile:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Wij zijn daar vorig jaar een week geweest met 4 honden. Echt tof!! Alleen de dure overtocht is een nadeel.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoe duur is de overtocht dan?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Scooby schreef:Hoe duur is de overtocht dan?
http://www.rederij-doeksen.nl/

19,15 dus pp en dan 9,60 voor de hond :wink:
Hoi Annemieke,

Maar dat is dan vast zonder auto?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:ja natuurlijk maar die heb je helemaal niet nodig daar hoor. de bussen sluiten perfekt aan op de boot en die zijn echt gewend aan honden en veeeeeeeeel bagage :wink:
Euhm..., kijk eens naar mijn onderschrift?!? :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Scooby schreef:
basil schreef:ja natuurlijk maar die heb je helemaal niet nodig daar hoor. de bussen sluiten perfekt aan op de boot en die zijn echt gewend aan honden en veeeeeeeeel bagage :wink:
Euhm..., kijk eens naar mijn onderschrift?!? :roll:
ik weet wat voor honden je hebt :mrgreen: maar goed...je kan ook met de auto gaan. dan wordt het wel duurder. de prijzen staan op de link die ik net ook neergezet heb.
Ja, ik had al gekeken. Ik snap alleen niets van die meters... :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat idee had ik dus ook al. Bedoelen ze dat echt?!... :roll:
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

basil schreef:
Sjalot schreef:Wij zijn daar vorig jaar een week geweest met 4 honden. Echt tof!! Alleen de dure overtocht is een nadeel.
dat valt toch wel mee? :denken:
Volgens mij waren we rond de 200 euro kwijt.
Met vier honden, twee kinderen, twee volwassenen en heel veel bagage stap ik niet makkelijk op de boot, van de boot en in de bus. We gingen in de herfstvakantie en het was super druk op de boot. We hadden onze handen vol aan de honden omdat er nergens plek was om rustig te zitten. We lieten de honden namelijk niet in de auto achter. We moesten op het smalle dek zitten en de mensen bleven maar voorbij lopen. Nee, ik vond het geen pretje.
Groetjes van Charlotte
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sjalot schreef:Volgens mij waren we rond de 200 euro kwijt.
Met vier honden, twee kinderen, twee volwassenen en heel veel bagage stap ik niet makkelijk op de boot, van de boot en in de bus. We gingen in de herfstvakantie en het was super druk op de boot. We hadden onze handen vol aan de honden omdat er nergens plek was om rustig te zitten. We lieten de honden namelijk niet in de auto achter. We moesten op het smalle dek zitten en de mensen bleven maar voorbij lopen. Nee, ik vond het geen pretje.
Hoi Charlotte,

Maar waarom heb je de honden dan niet gewoon rustig in de auto gelaten? Is toch wel zo ontspannen voor de honden zelf?
Marion
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marion »

Hallo,

Ik ben Marion en ik kom al vanaf mijn geboorte op Terschelling en ik ben dan ook ernstig verslaafd aan dit eiland :I: !

Vorig jaar oktober zijn Mathieu en ik er voor het laatst( :denken: ? natúúrlijk niet!!!) geweest. Toen had ik nog geen hond, maar wel al MS en was er een appartementje in Oosterend dat daar op aangepast was, met een aangepast toilet en douche. Nu ben ik zelf nog best wel handig, als ik met douchen maar kan zitten en dan kan ik vast wel een tuinstoel in de badkamer kwijt en dan lijkt ons het appartement Tefflier ( in de Ylekamp in Hoorn)het fijnste, mét een bedstede(lekker romantisch!!!) en het meeste gelijkvloers.

Ik ken Terschelling als mijn broekzak en in Hoorn zitten we ook gezellig dichtbij HESSEL :ok: !

Tjee, ik heb er nu al zin in :cheer: !!! Maar we willen pas in oktober, want de komende maanden zal ik het druk hebben met het trainen van mijn hulphond Scotty een Border Collie, wat zal hij het daar ook fantastisch naar zijn zin hebben!

Bedankt voor dit mooie adres!
Groetjes, Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
Marion
Vaste gebruiker

Hoi Charlotte,

Ben je echt afhankelijk van de schoolvakanties? Dan is het inderdaad vreselijk druk en rommelig op en rond de bootreis.

Wij reizen met Valys (gehandicaptenvervoer) en ik ben ook nog niet bekend of we dan de hond mee mogen nemen, maar dat zal toch wel dan?

Wij nemen dan uiteraard de hond mee en zijn spullen die nodig zijn, ónze bagage, de rolstoel en uiteraard mijn scootrmobiel en rollator.

Het meeste kan je ook huren bij het appartement, zoals handdoeken en keukenlinnen. Het beddengoed is al inbegrepen las ik, dus dat scheelt al weer diverse tassen bagage en er is een mogelijkheid om de wasmachine en droger te gebruiken, dus nemen we niet te veel mee en als wij willen gaan(oktober) hebben we in elk geval al geen zomerspullen meer nodig.

Maar ik geef toe dat de boot met de auto heel erg duur is, maar op het eiland heb je die amper nodig, Mathieu huurt een fiets (naar Hoorn vanaf de boot ongeveer 10 km)en van daaruit brengt het fietsenverhuurbedrijf je bagage gratis naar én van je appartement. Ik ga uiteraard met mijn scootmobiel het eiland onveilig :cheer: maken!

Ik heb al een voorlopige optie gedaan in oktober op het huisje Millem of Tefflier, om die leuke bedsteden :gjump: :wink:

Maar het idee dat we echt weer gáán dit jaar maakt me zó vrolijk en dan ook nog met onze hond :E: !!!

Groetjes, Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Marion
Vaste gebruiker

:cheer: :cheer: We hebben geboekt :cheer: :cheer:

Ik heb net een mailtje geschreven naar de Ylekamp en we hebben een weekje geboekt in oktober! In appartementje Millem, romantisch met een bedstede :slaap:

Leuk dit forum, anders was ik nooit achter dit adres gekomen, want ik was het nog nooit tegengekomen in de VVVgids van Terschelling. En dat ik de scootmobiel meeneem en op moet laden én een stoeltje nodig heb in de douche was ook helemaal geen probleem! :balon:

Dus eerst intensief trainen met de hond en dan een weekje vakantie dat we dan ook echt hebben verdiend, alledríe :cheer:

Morgen maar vast de weken aftellen tot die tijd :wink: , dat doe ik altijd als ik naar Terschelling ga :jump1:

Groetjes, Mathieu en Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Scooby schreef:
Sjalot schreef:Volgens mij waren we rond de 200 euro kwijt.
Hoi Charlotte,

Maar waarom heb je de honden dan niet gewoon rustig in de auto gelaten? Is toch wel zo ontspannen voor de honden zelf?

Ik heb zelf nogal zeevrees....teveel naar de Titanic gekeken denk ik!
Maar omdat mensen niet in de auto mochten blijven dacht ik dat het voor de honden ook zo was. Volgens mij mag je ook niet naar het autodek gaan tijdens de tocht en dan vind ik het niet prettig dat ik niet mijn honden in de gaten kan houden. De tocht duurt best wel lang.

Ik ben inderdaad afhankelijk van de schoolvakanties vanwege de kinderen en omdat ik zelf in het onderwijs werk.
Groetjes van Charlotte
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Wij zijn alleen al voor de overtocht met ons gezin en honden zeker 247,60 kwijt en dan weet ik niet of ik de auto goed heb opgemeten want de trekhaak heb ik nog geen eens gerekend.
Ik vindt dit nogal veel geld voor een retourtje. dan ben ik daar alleen nog maar.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Marion
Vaste gebruiker

Ik ben het helemaal met jullie eens dat het erg duur is, maar Terschelling maakt het zo duur, omdat ze het autogebruik op het eiland willen beperken. In het hoogseizoen zijn er dan inderdaad erg veel auto's en die rijden ook op paadjes waar ze niet mogen komen en overtreden ook vaak het snelheidslimiet, al moet ik zeggen dat de Terschellingers er ook wat van kunnen :piew: !

Én Terschelling ligt het verst van de vaste wal en heeft dus de langste overtocht, ook naar Vlieland betalen de passagiers heel veel en daar mogen géén auto's komen. Ik ben nog nooit op Vlieland geweest, omdat ik het niet op kan brengen vanaf Harlingen te vertrekken en dan Terschelling rechts laten liggen :wink: .

P.S. Morgen nog 33(!) weken :roll: !!!

Groetjes, Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

bountygirl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bountygirl »

Hoi,

Weten jullie misschien of Am. Staffords en Am Bulldogs welkom zijn?
Je hoort heel vaak dat Am. Staffords zelfs niet naar een pensioen mogen.

Als jullie het weten dan hoor ik het graag.

Groetjes Bounty
Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

kom toch gewoon naar TEXEL daar kost de overtocht in het hoogseizoen rond de €35 en buiten het seizoen € 24,50 en dat is voor een retour voor auto en inzittende.
een poot van Sammy en Eefie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

klinkt leuk!

helaas niks voor ons!

lola zou goed gaan, maar ik denk dat sam gek wordt met zoveel vrijheid én hondjes in zijn buurt....

ik stap over op goldens ofzo :roll:

NOT, maar soms zou je het bijna doen om naar dit soort plekjes te kunnen!!
Marion
Vaste gebruiker

Hoi Massam,

Ik kreeg vanmiddag het huurcontract van de Ylekamp op Terschelling en daar staat het volgende over honden in:

"Reglement voor het meenemen van honden:

Tot mijn spijt is het nodig, nadere regels in te stellen voor het meebrengen van honden en die onder te brengen in het appartement.

De honden moeten vrij zijn van ongedierte (vlooien, wormen etc). Ze moeten voorzien zijn van een volledige enting.

Indien uw hond niet sociaal is, dus niet vertrouwd is met andere honden, kinderen en mensen :denken: , dient u hem ook bij het appartement aangelijnd te houden.

De honden mogen niet op de bedden, ook mogen zij niet op de slaapkamers en in het geval van een bovenverdieping, niet naar boven. Ook op de banken horen geen honden.

De uitwerpselen van uw hond ruimt u zelf op, ook buiten op het terrein in de bebouwde kom moet u de uitwerpselen van uw hond opruimen.

Er worden bakken en dekens voor de hond ter beschikking gesteld(gratis).

Bij de eindschoonmaak moet gedweild worden en alles vrij zijn van zand en hondenharen.

Laten we het leuk houden en er voor zorgen dat wij niet een verbod voor honden moeten instellen."

Ik hoop dat je zo wat meer weet als je daar de honden mee naar toe neemt, allemaal heel logisch lijkt mij :pffff:
Groetjes, Marion

Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Marion en Mathieu schreef:Hoi Massam,

Ik kreeg vanmiddag het huurcontract van de Ylekamp op Terschelling en daar staat het volgende over honden in:

"Reglement voor het meenemen van honden:

Tot mijn spijt is het nodig, nadere regels in te stellen voor het meebrengen van honden en die onder te brengen in het appartement.

De honden moeten vrij zijn van ongedierte (vlooien, wormen etc). Ze moeten voorzien zijn van een volledige enting.

Indien uw hond niet sociaal is, dus niet vertrouwd is met andere honden, kinderen en mensen :denken: , dient u hem ook bij het appartement aangelijnd te houden.

De honden mogen niet op de bedden, ook mogen zij niet op de slaapkamers en in het geval van een bovenverdieping, niet naar boven. Ook op de banken horen geen honden.

De uitwerpselen van uw hond ruimt u zelf op, ook buiten op het terrein in de bebouwde kom moet u de uitwerpselen van uw hond opruimen.

Er worden bakken en dekens voor de hond ter beschikking gesteld(gratis).

Bij de eindschoonmaak moet gedweild worden en alles vrij zijn van zand en hondenharen.

Laten we het leuk houden en er voor zorgen dat wij niet een verbod voor honden moeten instellen."

Ik hoop dat je zo wat meer weet als je daar de honden mee naar toe neemt, allemaal heel logisch lijkt mij :pffff:
allemaal heel logisch!

maar voor mij geen reden om toch te gaan.

als ik dsam namelijk aangelijnt bij het appartement hou kunnen de "sociale" honden nog steeds bij hem komen.

het is geen moordmonster, maar niet altijd even lief tegen andere honden en ik wil geen risico lopen.

maar ik wens jou natuurlijk heeeel veel plezier, want het klinkt allemaal super! alleen niet voor mijn situatie! :19:
Marion.

massam schreef:als ik dsam namelijk aangelijnt bij het appartement hou kunnen de "sociale" honden nog steeds bij hem komen.
Ik zou daar zeker niet heengaan dan, Mascha. Haar eigen honden (4 flatcoats) komen namelijk ook regelmatig buurten. Denk wel dat ze zelf ook rekening houdt met wie er in haar huisjes zit, en dus misschien haar eigen honden wel binnen zal houden, maar toch.
(die aangescherpte regelementen trek ik me overigens ten zeerste aan, ik heb nog een foto van de meiden in de bedstee op mijn site staan :smile: )
Marion
Vaste gebruiker

Hoi Marion :ok: ,

Wij zijn ook van plan om gebruik van de bedstede te maken, leek me altijd al zó romantisch :slaap: :mrgreen: :wink: .

Wij weten natuurlijk nog niet met wat voor hond we gaan :roll: , maar het zal zeker een toegestaan ras zijn, ik ga nog steeds van en Border Collie uit, ik blijf positief :wink: , anders zal het een kruising zijn met een border of een zwarte labrador en het zal sowieso een hulphond zijn die ook de was kan doen :mrgreen: , Dus ik verwacht niet veel problemen, zeker niet als ik er dan al bijna een half jaar training op heb zitten :ok: .

Ik hoop voor jou, Massam, dat jij ook gauw een geschikt vakantieadres zal vinden :balon1: !
Groetjes, Marion

Afbeelding

Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

hallo Mascha kom gewoon naar texel bij ons mag je 2 honden meenemen en het huis ligt vrij in polder Eierland met veel wandel mogelijkheden.
Afbeelding
een poot van Sammy en Eefie
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”