Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn tweede bericht is een feit
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
mijn tweede bericht is een feit
beste hondekenners.
ik wil graag jullie mening. wij willen graag een tweede hond. maar zijn er nog niet uit wat het beste bij ons past.
wij wonen buitenaf in 't veld, willen graag een hond die waakt, willen graag eentje die zich een beetje gereseveerd opstelt naar vreemden, sportief is en kortharig. zijn voorkomen moet imposant zijn.
wat zouden jullie ons aanraden.
ik wil graag jullie mening. wij willen graag een tweede hond. maar zijn er nog niet uit wat het beste bij ons past.
wij wonen buitenaf in 't veld, willen graag een hond die waakt, willen graag eentje die zich een beetje gereseveerd opstelt naar vreemden, sportief is en kortharig. zijn voorkomen moet imposant zijn.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
je hebt het zeker niet mis, we hebben idd een cocker murphy en daar moet de nieuwe hond zeker mee over weg kunnen. we hebben geen kinderen, wel een poes, ze mogen allemaal in huis.Mama Sanneke schreef:Moet ie imposant zijn om te bewaken ?
Moet het een ras zijn dat past bij je cocker spaniel, dat is toch het ras van je hond hé of ben ik nu mis ?
Heb je een gezin ?
Mag de hond in huis ?
Sanneke
murph is een echte allemansvriend, blaft nooit, snurkt heel hard en hoort daardoor de inbreker niet. (ze heeft al 4 inbraken meegemaakt)
nu we buitenaf wonen willen we daarom een hond waar je als vreemde niet gelijk op af loopt, die zich gereseveerd opstelt.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hoe oud is murphy ? Ik vermoed dat het een reu is ?driess schreef:je hebt het zeker niet mis, we hebben idd een cocker murphy en daar moet de nieuwe hond zeker mee over weg kunnen. we hebben geen kinderen, wel een poes, ze mogen allemaal in huis.Mama Sanneke schreef:Moet ie imposant zijn om te bewaken ?
Moet het een ras zijn dat past bij je cocker spaniel, dat is toch het ras van je hond hé of ben ik nu mis ?
Heb je een gezin ?
Mag de hond in huis ?
Sanneke
murph is een echte allemansvriend, blaft nooit, snurkt heel hard en hoort daardoor de inbreker niet. (ze heeft al 4 inbraken meegemaakt)
nu we buitenaf wonen willen we daarom een hond waar je als vreemde niet gelijk op af loopt, die zich gereseveerd opstelt.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- geregistreerd lid
Mama Sanneke schreef:Hoe oud is murphy ? Ik vermoed dat het een reu is ?driess schreef:je hebt het zeker niet mis, we hebben idd een cocker murphy en daar moet de nieuwe hond zeker mee over weg kunnen. we hebben geen kinderen, wel een poes, ze mogen allemaal in huis.Mama Sanneke schreef:Moet ie imposant zijn om te bewaken ?
Heb je een gezin ?
Mag de hond in huis ?
Sanneke
Sanneke
murphy is een teef (venoemd naar filmster, murphy brown, heeft ook veel ster alure) ze is 10 jaar oud
- Arko04
- Vaste gebruiker
Re: mijn tweede bericht is een feit
Het impossante uiterlijk, gecombineerd met gereserveerdheid naar vreemden, doet mij denken aan o.a. de Fila Brasileiro. Heb je die al overwogen?driess schreef:beste hondekenners.
http://doggy.onzehond.nl/site/appl/rass ... schrijving
-
- geregistreerd lid
Arko04 schreef:Het impossante uiterlijk, gecombineerd met gereserveerdheid naar vreemden, doet mij denken aan o.a. de Fila Brasileiro. Heb je die al overwogen?driess schreef:beste hondekenners.
prachtige hond, maar staat deze ook niet op de verboden lijst of ben ik abuis.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Oeps sorry, ik zat te denken aan Eddy Murphy.driess schreef:Mama Sanneke schreef:Hoe oud is murphy ? Ik vermoed dat het een reu is ?driess schreef:je hebt het zeker niet mis, we hebben idd een cocker murphy en daar moet de nieuwe hond zeker mee over weg kunnen. we hebben geen kinderen, wel een poes, ze mogen allemaal in huis.Mama Sanneke schreef:Moet ie imposant zijn om te bewaken ?
Heb je een gezin ?
Mag de hond in huis ?
Sanneke
Sanneke
murphy is een teef (venoemd naar filmster, murphy brown, heeft ook veel ster alure) ze is 10 jaar oud
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
je bent abuis.driess schreef:Arko04 schreef:Het impossante uiterlijk, gecombineerd met gereserveerdheid naar vreemden, doet mij denken aan o.a. de Fila Brasileiro. Heb je die al overwogen?driess schreef:beste hondekenners.
er is geen verboden lijst namelijk.
het is mogelijk dat je er een FCI stamboom bij MOET hebben, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
ook kan het zo zijn dat de ouders van de pup een MAGtest moeten hebben doorstaan om te mogen fokken, maar dat zou je op een filaforum ofzo na moeten vragen.

-
- geregistreerd lid
Nee je kunt een fila ook zonder papieren aanschaffen (raad ik niet aan) maar het is niet verplicht.massam schreef:je bent abuis.driess schreef:Arko04 schreef:Het impossante uiterlijk, gecombineerd met gereserveerdheid naar vreemden, doet mij denken aan o.a. de Fila Brasileiro. Heb je die al overwogen?driess schreef:beste hondekenners.
er is geen verboden lijst namelijk.
het is mogelijk dat je er een FCI stamboom bij MOET hebben, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
ook kan het zo zijn dat de ouders van de pup een MAGtest moeten hebben doorstaan om te mogen fokken, maar dat zou je op een filaforum ofzo na moeten vragen.
heb je even een pb gestuurd.driess schreef:ooo is dat zo? een tijd geleden was er toch in het nieuws, dat er 4 rassen op de lijst kwamen. wat is de site van het filaforum.
en zijn er nog andere suggesties
Er zijn nog meer rassen die aan je vereiste voldoen een boerboel komt oa ook aardig in de richting.
- Mol
- Zeer actief
- Arko04
- Vaste gebruiker
- Arko04
- Vaste gebruiker
Er is daar ooit sprake van geweest, dat ze van plan waren, de RAD uit te breiden idddriess schreef:ooo is dat zo? een tijd geleden was er toch in het nieuws, dat er 4 rassen op de lijst kwamen. wat is de site van het filaforum.
Behalve de pitbull wil de minister van LNV nog vier andere hondenrassen verbieden: de dogo argentino, mastino napolitano, americain staffordshire en de fila brasiliera.
Er wordt getwijfeld over de Rottweiler.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- geregistreerd lid
- Arko04
- Vaste gebruiker
Volgens mij bedoeld ze een rodesian en daarvan vind ik sommige toch wel een imponerend uiterlijk hebben hoor.Arko04 schreef:Thai of Rhodesian? Mijn oom heeft verschillende Rhodesian Ridgebacks gehad.driess schreef:er zitten hier wel veel molosser fans zeg.
zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een ridgeback?
Maar die hebben toch geen impossant uiterlijk![]()
Heb er zelf geen ervaringen mee maar er zijn vast wel mensen die dat wel hebben op het forum toch?
dat gaat dus niet door (wat ik begrijpen heb) behlva de pitbullArko04 schreef:Er is daar ooit sprake van geweest, dat ze van plan waren, de RAD uit te breiden idddriess schreef:ooo is dat zo? een tijd geleden was er toch in het nieuws, dat er 4 rassen op de lijst kwamen. wat is de site van het filaforum.
Behalve de pitbull wil de minister van LNV nog vier andere hondenrassen verbieden: de dogo argentino, mastino napolitano, americain staffordshire en de fila brasiliera.
Er wordt getwijfeld over de Rottweiler.
- bramtim
- Actief
Yep, ik zou de woorden over het niet hebben van een imposant uiterlijk toch maar effies intrekkentineke schreef:Volgens mij bedoeld ze een rodesian en daarvan vind ik sommige toch wel een imponerend uiterlijk hebben hoor.Arko04 schreef:Thai of Rhodesian? Mijn oom heeft verschillende Rhodesian Ridgebacks gehad.driess schreef:er zitten hier wel veel molosser fans zeg.
zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een ridgeback?
Maar die hebben toch geen impossant uiterlijk![]()
Heb er zelf geen ervaringen mee maar er zijn vast wel mensen die dat wel hebben op het forum toch?

Ik stuur Dries zodadelijk een PB'tje waarin ik zijn vragen kan antwoorden
WEndy Scott en Gwyn
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
* Scott **
-
- geregistreerd lid
Misschien moet je dan zelf een beetje gaan kijken op de rassen en dan zie je wat je aanspreekt van karakter en uiterlijk en ga je zo verder.
Ik heb je alleen ''advies'' gegeven over de hond waar ik persoonlijk mee te maken heb gehad maar er zijn nog zat rassen hoor bull mastiff,engelse mastiff,boerboel,cana corso,er zijn buiten de molossers ook nog meer honden die deze eigenschappen bezitten onder sommige herdersoorten vind je het ook wel.
Te veel om op te noemen misschien zelfs wel.
Ik heb je alleen ''advies'' gegeven over de hond waar ik persoonlijk mee te maken heb gehad maar er zijn nog zat rassen hoor bull mastiff,engelse mastiff,boerboel,cana corso,er zijn buiten de molossers ook nog meer honden die deze eigenschappen bezitten onder sommige herdersoorten vind je het ook wel.

-
- geregistreerd lid
je hebt me erg fijn geholpen, vind het altijd prettig als mensen hun ervaringen over hun ras vertellen. en het is net wat je zegt, misschien is het aanbod gewoon te groot.tineke schreef:Misschien moet je dan zelf een beetje gaan kijken op de rassen en dan zie je wat je aanspreekt van karakter en uiterlijk en ga je zo verder.
- cane corso
- Zeer actief
Tineke ten eerste is het een CanE corso maar Dries deze zijn absoluut niet gereserveerd opgesteld tegen vreemde hoor dus deze hoort niet op je lijstje thuis.driess schreef:je hebt me erg fijn geholpen, vind het altijd prettig als mensen hun ervaringen over hun ras vertellen. en het is net wat je zegt, misschien is het aanbod gewoon te groot.tineke schreef:Misschien moet je dan zelf een beetje gaan kijken op de rassen en dan zie je wat je aanspreekt van karakter en uiterlijk en ga je zo verder.
.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
nou ik weet het niet , maar die van mij zijn niet echt terughoudend naar mensen , eerder het tegenover gesteldegreatdane schreef:Ik heb Duitse Dog nog niet gehoordDeze is toch wel het imposantst en heeft kort haar is sportief waakt goed(de mijne wel)en is terughoudend naar vreemden.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
een duitse dog is mss qua uiterlijk een goede waakhond , maar als het er op aan komt zal hij liever een lik geven en verder slapenjip007 schreef:nou ik weet het niet , maar die van mij zijn niet echt terughoudend naar mensen , eerder het tegenover gesteldegreatdane schreef:Ik heb Duitse Dog nog niet gehoordDeze is toch wel het imposantst en heeft kort haar is sportief waakt goed(de mijne wel)en is terughoudend naar vreemden.

mijn ervaring met een kennis die 2doggen heeft