Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

visolie softgelcapsule

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jemmeke
Vaste gebruiker

visolie softgelcapsule

Ongelezen bericht door jemmeke »

Kan ik aan mijn hond een softgelcapsule met visolie (merk Hema extra krachtig) geven of verteerd een hondenmaag de softgelcapsule niet en moet ik de softgelcapsule openprikken?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik prik hem wel open :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

alleen voor het kleine hondje deed ik dat, nu heb ik literfles vloeibaar is voor alle honden speciaal af te meten.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik prik ze ook open. Had ooit iets opgevangen van dat de capsule bij een mens langer in het lichaam blijft dan bij een hond en nu vrees ik dat de capsule bij de hond het lichaam zal hebben verlaten voordat de olie is opgenomen... ik weet het natuurlijk niet zeker, het is meer het idee. Als ik soms zie hoe snel er na het eten weer wordt gepoept...

En zo'n fles had ik laatst ook besteld, is idd handiger, maar toen las ik weer wat een troep en afval er in visolie kan zitten. En 6,95 euro voor een liter visolie, dat kan volgens mij nooit veel zijn. Dus ben ik maar weer terug naar de capsules.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik geef de capsules ook gewoon zo. Gooi ze meestal bij het voer.
jemmeke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jemmeke »

:ok: Bedankt voor jullie reacties. Ik had namelijk gehoord dat een hond de softgelcapsules niet kan verteren, maar dat lijkt me toch stug omdat bij de hond het maagzuur toch veel sterker is dan bij de mens.

Groetjes,

Jemmie
Anna*

haha okay inge, ik zie je punt :wink:
voor Kit kan ik de capsule wel zo door het eten doen, die eet alles wat eetbaar is wel op.
voor poncho moet ik gewiekster zijn want die laat mooi de capsule liggen, ook al die is leeggeprikt (doe altijd het restantje erdoor want daar zit dan nog wat olie in).
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik betaalde bijna 35 euro voor een fles en dat bij de groothandel!

dus denk dat je inderdaad nep spul hebt ergens van want 6,95 is wel heel erg goedkoop dan. voor de capsules ben je al meer kwijt.
Anna*

speurneus carola schreef:ik betaalde bijna 35 euro voor een fles en dat bij de groothandel!

dus denk dat je inderdaad nep spul hebt ergens van want 6,95 is wel heel erg goedkoop dan. voor de capsules ben je al meer kwijt.
Hoi Carola, ja, ik voel me ook wel een beetje genept. Ik had een fles visolie besteld bij de Bibi-winkel in Hoogvliet omdat ik had gelezen dat ze dat daar verkochten. Ik had geen idee hoe groot de fles was en hoe duur. Ik dacht eigenlijk aan een klein pompflesje met gezuiverde visolie van goede kwaliteit. Toen ik het op kon halen bleek het een plastic literfles visolie te zijn, voor 6,95. Heb een klein beetje gebruikt en het toen maar weggegooid want ik wilde dit ook andere honden niet aandoen.
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Ik heb zalmolie van Kronch, Henne Pet Food original, staat erop. Ik heb ook ongeveer 30 euro betaald voor een liter. Het ruikt niet naar vis, maar naar zalm, iets subtieler maar toch ook een beetje weeïg. Ik doe de oren van mijn hond met een elastiekje vastmaken. De 1e keer had hij met zijn oren in de olie gehangen. Het duurde 2 dagen voor de lucht eruit was. Met zeep, schuim, alles geprobeerd de olie er uit te wassen. Maar een groot voordeel: hij vindt het heerlijk en het krabbelen is nu tot een minimum beperkt.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”