Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Quirina, mijn maatje, mijn meisje, mijn schaduw is niet meer
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Quirina, mijn maatje, mijn meisje, mijn schaduw is niet meer
Verleden week had ik al geschreven over de eetproblemen van Quirina. Na bezoek aan de DA afgelopen vrijdag was de eerste diagnose longontsteking. Afgelopen maandag moesten we weer 2 prikken antibiotika halen en omdat ze zoveel dronk hebben we ook bloed laten onderzoeken. Vrij snel die dag belde de DA al op. Foute boel, zeer hoge nierwaarden........... ze moest zo snel mogelijk een nierspoeling hebben om vocht aan te vullen en naar nieren schoon te spoelen met de hoop dat de nieren het dan nog even konden volhouden (dit moest deze week dan 3 keer, 3 dagen achter elkaar gebeuren). Omdat Quirina weer veel levendiger werd en ook weer ging eten (!) hebben we deze kans natuurlijk nog gegrepen. Gisteravond na de nierspoeling (was geen pretje) kwam ze best wel goed thuis. Toevallig was onze Dalmaat gisteravond ook niet lekker en was volop aan het kotsen (in huis). Misschien heeft ons kleintje daar ook iets van meegepikt, maar gisteravond na 10 uur begon ze ook te kotsen en dat is de hele nacht doorgegaan tot vanmorgen aan toe. Het leek wel bloed zo donker was het wat er uit kwam. En ze was erg verzwakt. Toen hebben we de knoop doorgehakt. Zo kon ze niet verder, zelfs water hield ze niet binnen. Dan weer die stress naar de DA en dan weer een nierspoeling, die vanmiddag gepland stond....... We konden gelukkig om 8 uur vanmorgen al terecht bij de DA en daar is ze heel rustig en vredig ingeslapen. Onze Quirina is altijd gezond geweest, 2 maanden geleden werd ze voor het eerst ziek, longontsteking en dat kwam waarschijnlijk ook door de verminderde weerstand door haar toen al slechte nieren. Pas op haar 13 de is ze wat gaan mankeren en dan ben je toch echt heel dankbaar!
Quirina was echt een heel fijn en lief hondje, een echte vrijdoos, een hondje dat altijd aan mijn voet liep, mijn eeuwige schaduw. Maar daarnaast was ze ook een heel pittig ding. Menig grote hond was bang voor die kleine, ze vloog zo naar ze toe........
We zijn erg verdrietig, maar we hebben er ook vrede mee. De herininneringen aan haar zijn alleen maar goed en blij!
Nel
Quirina was echt een heel fijn en lief hondje, een echte vrijdoos, een hondje dat altijd aan mijn voet liep, mijn eeuwige schaduw. Maar daarnaast was ze ook een heel pittig ding. Menig grote hond was bang voor die kleine, ze vloog zo naar ze toe........
We zijn erg verdrietig, maar we hebben er ook vrede mee. De herininneringen aan haar zijn alleen maar goed en blij!
Nel
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl

- rosie
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- kelly 1981
- Zeer actief
- ~Yvonne~
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Veel sterkte met het verwerken van dit verdriet. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sterkte
Ik weet heel goed wat je mee maakt, het is ons al een aantal malen overkomen dat we een hond of poes in moesten laten slapen, het is verschrikkelijk, maar je kan en mag niet anders en toch loop je met het gevoel rondt, heb ik wel alles gedaan, ja, het kon niet anders, uit de keuze die je gemaakt hebt blijkt dat je van je hondje houdt en zij houdt nog steeds van jouw, denk daar maar aan
Groetjes Richard
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Re: Quirina, mijn maatje, mijn meisje, mijn schaduw is niet
Allemaal bedankt voor jullie lieve reakties! Onze zorg en aandacht gaan nu naar onze lieve oude Dalmaat Fiona. Ook zij mist duidelijk haar kleine maatje...............Nel van Wijngaarden schreef:Verleden week had ik al geschreven over de eetproblemen van Quirina. Na bezoek aan de DA afgelopen vrijdag was de eerste diagnose longontsteking. Afgelopen maandag moesten we weer 2 prikken antibiotika halen en omdat ze zoveel dronk hebben we ook bloed laten onderzoeken. Vrij snel die dag belde de DA al op. Foute boel, zeer hoge nierwaarden........... ze moest zo snel mogelijk een nierspoeling hebben om vocht aan te vullen en naar nieren schoon te spoelen met de hoop dat de nieren het dan nog even konden volhouden (dit moest deze week dan 3 keer, 3 dagen achter elkaar gebeuren). Omdat Quirina weer veel levendiger werd en ook weer ging eten (!) hebben we deze kans natuurlijk nog gegrepen. Gisteravond na de nierspoeling (was geen pretje) kwam ze best wel goed thuis. Toevallig was onze Dalmaat gisteravond ook niet lekker en was volop aan het kotsen (in huis). Misschien heeft ons kleintje daar ook iets van meegepikt, maar gisteravond na 10 uur begon ze ook te kotsen en dat is de hele nacht doorgegaan tot vanmorgen aan toe. Het leek wel bloed zo donker was het wat er uit kwam. En ze was erg verzwakt. Toen hebben we de knoop doorgehakt. Zo kon ze niet verder, zelfs water hield ze niet binnen. Dan weer die stress naar de DA en dan weer een nierspoeling, die vanmiddag gepland stond....... We konden gelukkig om 8 uur vanmorgen al terecht bij de DA en daar is ze heel rustig en vredig ingeslapen. Onze Quirina is altijd gezond geweest, 2 maanden geleden werd ze voor het eerst ziek, longontsteking en dat kwam waarschijnlijk ook door de verminderde weerstand door haar toen al slechte nieren. Pas op haar 13 de is ze wat gaan mankeren en dan ben je toch echt heel dankbaar!
Nel
Nel
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl

- Senta
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,