Nu lukt het dus niet
Dus ik heb wel wat geknepen hier en daar (
Iemand nog een tip? Doe ik iets helemaal fout?
Moderator: moderatorteam
Nee, gelukkig hoeven veel honden dit niet te ondergaan. Dus lekker vanaf blijvenJoy C schreef:Even een vraagje tussendoor: moet dit bij alle rassen?
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik heb ook niet idee dat het nodig is bij mijn honden. Ik zie ze niet naar hun kont happen ofzo.

gelukkig ik dacht al :N:Maaike schreef:Nee, gelukkig hoeven veel honden dit niet te ondergaan. Dus lekker vanaf blijvenJoy C schreef:Even een vraagje tussendoor: moet dit bij alle rassen?
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik heb ook niet idee dat het nodig is bij mijn honden. Ik zie ze niet naar hun kont happen ofzo.

Ja, ik weet het, maar wat moet je dan doen als hij er last van heeft?Sjiel schreef:Als je ze uitknijpt raken de anaalzakklieren geiriteerd en vullen de anaalzakken zich nog sneller....... en moet je ze vaker uitknijpen....etc
Ik heb bij mijn teef een periode lang elke dag haar anaalzakken moeten legen, maar zij had ook abnormale inhoud.
Als je de link geeft naar de site waar je de tekening hebt gezien kan ik het misschien beter uitleggen(plastischer...).
Yep, gewoon vanaf blijvenJoy C schreef:gelukkig ik dacht al :N:Maaike schreef:Nee, gelukkig hoeven veel honden dit niet te ondergaan. Dus lekker vanaf blijvenJoy C schreef:Even een vraagje tussendoor: moet dit bij alle rassen?
~Tine~ schreef:Ik heb plaatjes gezien, ik begreep het, ik heb geprobeerd en geprobeerd ze bij Raya uit te knijpen, geduwd zo hard als ik kon.
Een paar uur later stond ik bij de DA met de vraag of hij Raya's klieren even wilde uitknijpen.
Dank jebilly schreef:Hier staat het wel duidelijk.
http://home.hetnet.nl/~hondenclubreviva ... lieren.htm
Je moet best wel wat kracht zetten en vooral de staart zover mogelijk richting rug houden, dan gaat het beter.
Succes![]()
Groetjes Els
Je moet eerst wat verder drukken zeg maar en dan pas knijpen.Stang schreef:Dank jebilly schreef:Hier staat het wel duidelijk.
http://home.hetnet.nl/~hondenclubreviva ... lieren.htm
Je moet best wel wat kracht zetten en vooral de staart zover mogelijk richting rug houden, dan gaat het beter.
Succes![]()
Groetjes ElsMaar die 'bobbeltjes' zie ik dus niet met het oog..... gevoeld of er echt bobbeltjes zitten, dat heb ik niet omdat ik een keukenpapiertje in mijn vingers had. De staart had ik idd helemaal omhoog.
Ik zal het morgen nogmaals proberen.

Ja denk het wel, wat een onderwerp moet zo nog etenjip007 schreef:Nou ik zal het proberen uit te leggeneerst de staart omhoog , dan druk ik mijn duim en wijsvinger vanaf de bovenkant achter de volle klieren. En dan schuif ik zo alle drap eruit , dus ik knijp eigenlijk niet in de klieren , ik schuif het tussen mijn vingers eruit , snap je het een beetje
haha , ja dat spuit lekkerInge O schreef:jip007 schreef:Nou ik zal het proberen uit te leggeneerst de staart omhoog , dan druk ik mijn duim en wijsvinger vanaf de bovenkant achter de volle klieren. En dan schuif ik zo alle drap eruit , dus ik knijp eigenlijk niet in de klieren , ik schuif het tussen mijn vingers eruit , snap je het een beetje
- zo spuit die lekker hè
:N: !

ja van boven afbilly schreef:Ja denk het wel, wat een onderwerp moet zo nog etenjip007 schreef:Nou ik zal het proberen uit te leggeneerst de staart omhoog , dan druk ik mijn duim en wijsvinger vanaf de bovenkant achter de volle klieren. En dan schuif ik zo alle drap eruit , dus ik knijp eigenlijk niet in de klieren , ik schuif het tussen mijn vingers eruit , snap je het een beetje
![]()
Ik doe mn duim en wijsvinger op zeg maar tien voor 2 ten opzichte van de anus en dan eerst recht naar achter en dan pas knijpen.
Bedoel je ook zo of bedoel je echt van boven af aan.
Groetjes Els

ja dat kan , ik heb er ook zo 1 , dan kan je het ut beste van binnen en buiten uit drukken, dus ff een weg gooi handschoen aan doenmaxcola schreef:Is het ook niet zo dat ze bij de ene hond dieper zitten dan bij de andere?Volgens mij zitten ze bij Bente dieper dan bij Max

Meestal voel je wel een bobbel als je de staart echt goed richting rug duwt.Mama Sanneke schreef:Ik denk dat ik eerst Luka moet ontharen, want ik vind niks.maxcola schreef:Is het ook niet zo dat ze bij de ene hond dieper zitten dan bij de andere?Volgens mij zitten ze bij Bente dieper dan bij Max
Sanneke

Je hebt gelijk, ik was in de war met de tijdSjiel schreef:Misschien kunnen we daar een gezellig forum-uitje van maken.......... Neem ik een doos handschoenen mee, van die tot aan je oksel...
Alleen dat van 10 voor 2 begrijp ik niet ze zitten op 5 en 7 uur de anaalzakken.
Soms is alleen het strak omhoog trekken van de staart genoeg voor een uitbarsting.
maakt toch niet uit waar ze zitten voor het legen , das alleen belangrijk als je ze moet inspuitenbilly schreef:Je hebt gelijk, ik was in de war met de tijdSjiel schreef:Misschien kunnen we daar een gezellig forum-uitje van maken.......... Neem ik een doos handschoenen mee, van die tot aan je oksel...
Alleen dat van 10 voor 2 begrijp ik niet ze zitten op 5 en 7 uur de anaalzakken.
Soms is alleen het strak omhoog trekken van de staart genoeg voor een uitbarsting.![]()
Groetjes Els