Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Achteruit lopen

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Achteruit lopen

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik heb zojuist het clipje van Doggy-Dance gezien wat bij Humor stond.

Nou wil ik Devlin heel graag leren om achteruit te lopen en uiteindelijk om me heen lopen (en onder mijn been door) in de achteruit.

Ze kan al buigen, weaven, doodvallen als ik haar neerschiet met mijn hand en de twist. Maar dat achteruitlopen dat vind ik echt moeilijk.

Heeft er misschien iemand nuttige tips? :19:

Ik train haar met een clicker overigens.

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Wauw, wat een waanzinnige reacties :mrgreen:

Hoe ik het gedaan heb bij Casper (overigens zonder clicker) was door tussen de bank en de salontafel een smal paadje te maken waar hij enkel doorheen kon lopen en niet keren. Casper erin gelokt en met een voertje naar achteren bewogen. Pas een voertje geven als hij een stap naar achteren deed, later er een commando aan gekoppeld.

Succes :ok:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:mrgreen: Deze doggydancer in de dop, heeft ook wel een goed foefje.
Vraag de aandacht van je hond met een brokje (dat is ALTIJD je eerste inzet, want je hebt nog geen waardecommando toegekend, dat komt later pas). Je hond staat voor je, beweeg je rechter been naar voren zodat je tegen de borstkas van je hond aan loopt. Het brokje hou je nog steeds onder je borst. Als de hond 3 passen in rechte lijn achteruit mee gaat, dan geef je deze actie waarde door 'Goedzooooo' of 'Yes'. Als hij die 3 passen steeds goed recht uitvoert, dan breid je dat uit naar 5, 7 etc.
Pas bij alles in rechte lijn uitgevoerd, ga je er een commando aan koppelen bv. Back. Dus brokje, Back, Goedzoooo. En dat afbouwen naar alleen het commando en waardetoekenning.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Superrrrr! :ok:
Ik ga jullie tips uitproberen en laat nog wel weten hoe het gegaan is.
Ik was stiekem al begonnen met deze oefening en die heb ik idd "Back" genoemd. Helaas gaat ze na een pas op 2 schuin achteruit.
Dus ik zal er wat tafels en stoelen bij moeten gaan gebruiken.

Maar heel erg bedankt alvast! :cheer:

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”