Moderator: moderatorteam
Ik snap niet zo goed wat je wil met je berichtjes. Niemand kan oordelen over hoe het voorheen was toen je nog samen was met je ex, net zo goed alsdat niemand iets kan zeggen over nu. Jij vertelt jouw verhaal, jouw waarheid. Je hebt voor jezelf invulling gegeven aan het waarom van dingen, hou het daar dan bij. Je zoekt nu lijkt het wel bevestiging van iets waar niemand iets zinnigs over kan zeggen.kimennoa schreef:Mijn ex die corrigeerde naar zijn eigen frustratie. Zoals mijn puppie die alles kapot knaagde kreeg van hem nog enorm op haar koppie zelfs uren daarna. Wij hebben daar wel eens enorme ruzie om gehad waarbij is hem bijna voor zijn kop heb geslapen.....hij gaf als reden dat de hond een geweten had en ik probeerde hem naar alle redelijkheid uit te leggen dat de hond reageerde op zijn boosheid omtrent het kapotknagen.....
Dit denk ik ook. Honden zijn veel fijngevoeliger dan mensen wat betreft spanningen. Op het moment dat de spanning tussen jullie wegvalt, doordat je niet meer in hetzelfde huis woont, zal de hond daar vast en zeker op anticiperen.Wel kan ik me voorstellen dat de hond reageerde op spanningen tussen jullie twee en dat kan inderdaad wel overgaan
kimennoa schreef:Dit onderwerp was ook bedoeld als een soort bevestiging voor het goede wat er nu komen gaat. De honden worden per week rustiger en ontspannen. Dat is goed om te zien, maar dan ga je ook nadenken en daar voel ik me best schuldig onder. Dus euforie was niet helemaal zoals het moest overkomen.
Ik ben gewoon leergierig naar de honden. Wat hebben ze me in die jaren geboden en wat kan ik hun nu gaan aanbieden. Inderdaad: eerst rust en regelmaat en daarna misschien een leuke hondenschool in de buurt?
Bedankt voor jullie reacties. Begrijp best dat het misschien niet vor iedereen helder overgekomen is. Maar heerlijk dat we nu van de druk af zijn en dat het nu met ons goed gaat.