Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden na scheiding rustig

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kimennoa
Vaste gebruiker

Honden na scheiding rustig

Ongelezen bericht door kimennoa »

Ik zou het leuk vinden wanneer jullie over het volgende meedenken. Ik heb twee lieve mechelaars. Voor een paar maanden terug liepen ze in een hele grote tuin met alle speelbewegelijkheid en werden ze daarnaast ook voldoende uitgelaten. Maar een van die mechelaars was altijd erg zenuwachtig, snel trillen, snel gapen......en mijn ex die was behoorlijk hard met corrigeren, iets te hard naar mijn idee. Nu heb ik na dertien jaar eindelijk die vent gedumd :ok: en woon nu in een normaal rijtjeshuis, met een normaal ritme en veel bewegelijkheid.....met over een paar maanden lekker trainen met de honden. Nu is die gespannen hond helemaal ontspannen geworden, kan weer spelen, vol zelfverzekerdheid.......eigenlijk besef ik wel waardoor dit komt maar ben ook benieuwd naar jullie reacties.....en tips waar ik misschien nog op moet letten omdat dit toch een behoorlijke verandering is voor de meiden. Ik hoor het wel! :slaap:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mijn ervaring is dat mensen die buiten proportioneel corrigeren, dat ook nogal inconsequent doen.
Dus de ene keer wel, en de andere keer niet.
Als dat bij jou ook zo was kan ik mij voorstellen dat je hond daar last van had en nu rustiger is.
kimennoa
Vaste gebruiker

Mijn ex die corrigeerde naar zijn eigen frustratie. Zoals mijn puppie die alles kapot knaagde kreeg van hem nog enorm op haar koppie zelfs uren daarna. Wij hebben daar wel eens enorme ruzie om gehad waarbij is hem bijna voor zijn kop heb geslapen.....hij gaf als reden dat de hond een geweten had en ik probeerde hem naar alle redelijkheid uit te leggen dat de hond reageerde op zijn boosheid omtrent het kapotknagen.....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

kimennoa schreef:Mijn ex die corrigeerde naar zijn eigen frustratie. Zoals mijn puppie die alles kapot knaagde kreeg van hem nog enorm op haar koppie zelfs uren daarna. Wij hebben daar wel eens enorme ruzie om gehad waarbij is hem bijna voor zijn kop heb geslapen.....hij gaf als reden dat de hond een geweten had en ik probeerde hem naar alle redelijkheid uit te leggen dat de hond reageerde op zijn boosheid omtrent het kapotknagen.....
Ik snap niet zo goed wat je wil met je berichtjes. Niemand kan oordelen over hoe het voorheen was toen je nog samen was met je ex, net zo goed alsdat niemand iets kan zeggen over nu. Jij vertelt jouw verhaal, jouw waarheid. Je hebt voor jezelf invulling gegeven aan het waarom van dingen, hou het daar dan bij. Je zoekt nu lijkt het wel bevestiging van iets waar niemand iets zinnigs over kan zeggen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Wel kan ik me voorstellen dat de hond reageerde op spanningen tussen jullie twee en dat kan inderdaad wel overgaan
Dit denk ik ook. Honden zijn veel fijngevoeliger dan mensen wat betreft spanningen. Op het moment dat de spanning tussen jullie wegvalt, doordat je niet meer in hetzelfde huis woont, zal de hond daar vast en zeker op anticiperen.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Ik weet wel zeker als honden in een relatie leven die niet stabiel is en waar frustaties op honden worden uit geleeft dat ze knap onzeker kunnen zijn en worden .
Dat je nu rust en meer vaste regelmaat hebt is alleen maar ten goede voor de honden.
Ben blij om te vernemen dat het nu goed gaat.

Gr Bertus.
kimennoa
Vaste gebruiker

Dit onderwerp was ook bedoeld als een soort bevestiging voor het goede wat er nu komen gaat. De honden worden per week rustiger en ontspannen. Dat is goed om te zien, maar dan ga je ook nadenken en daar voel ik me best schuldig onder. Dus euforie was niet helemaal zoals het moest overkomen.

Ik ben gewoon leergierig naar de honden. Wat hebben ze me in die jaren geboden en wat kan ik hun nu gaan aanbieden. Inderdaad: eerst rust en regelmaat en daarna misschien een leuke hondenschool in de buurt?

Bedankt voor jullie reacties. Begrijp best dat het misschien niet vor iedereen helder overgekomen is. Maar heerlijk dat we nu van de druk af zijn en dat het nu met ons goed gaat.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

kimennoa schreef:Dit onderwerp was ook bedoeld als een soort bevestiging voor het goede wat er nu komen gaat. De honden worden per week rustiger en ontspannen. Dat is goed om te zien, maar dan ga je ook nadenken en daar voel ik me best schuldig onder. Dus euforie was niet helemaal zoals het moest overkomen.

Ik ben gewoon leergierig naar de honden. Wat hebben ze me in die jaren geboden en wat kan ik hun nu gaan aanbieden. Inderdaad: eerst rust en regelmaat en daarna misschien een leuke hondenschool in de buurt?

Bedankt voor jullie reacties. Begrijp best dat het misschien niet vor iedereen helder overgekomen is. Maar heerlijk dat we nu van de druk af zijn en dat het nu met ons goed gaat.
:ok: En daar gaat het om, als jij en de hondjes maar gelukkig zijn.

Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”