Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal Canin andere brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*Silvia*
Zeer actief

Royal Canin andere brokken?

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Weet ff niet hoe ik het topic moest noemen dus maar ff zo genoemd.
Ik heb voor Kobus royal canin medium junior maar krijg volgens mij elke keer als ik een nieuwe zak koop kleindere brokjes erin terwijl het wel de rc medium junior zak is.
De eerste zak die ik via de fokker kreeg zaten lekker eetbare brokjes in waar die lekker op kon kauwen.
De tweede zak waren de brokjes al iets anders maar wel van dezelfde RC (ik had van de eerste zak het label afgeknipt voor de aankoop van de volgende zak)
Nu koop ik de derde zak en daar zitten zowat muizenkorrels in zo klein waren de brokjes en jawel ik had gewoon dezelfde als de eerste zak.
Ik ben al terug naar de dsz geweest maar die zeggen ja daagggg je heb de zak al open gemaakt(een keer eten voor kobus eruit gehaald) en nemen het niet terug.
Maar je moet weten Kobus stikt in die kleine brokjes dus heb vanmiddag weer een kilozakje gehaald durfde geen 4 kilozak te halen voor het geval dat het weer fout zat.
Wie heeft dit ook bij Royal Canin???
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Nee niet dat de brokjes kleiner worden, maar ik heb wel het idee dat ze van samenstelling of zo zijn veranderd van de brok die ik heb van RC...Zelfs Snuffel haalt z'n neus ervoor op en dat wil toch echt wat zeggen (die andere vinden het ook niet echt lekker meer)...en ze waren allemaal aan de schijt toen ik deze zak gebruikte :19:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Geen enkele last van gebruik RC selection Croc en Adult Junior
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Joh, die brokjes worden niet kleiner, je hond groeit. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier ook geen last bij RC medium adult of de maxi adult.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik heb hetzelfde gehad bij pedigree en toen ik er wat van zei zeiden ze ook, zak terug brengen naar waar je het gekocht hebt, dan ruilen ze het om en zij zorgen dat de klacht en de zak bij ons komt. ja dag, de verkoper vertrouwde het niet en zei dat dat de normale brokjes waren voor de adult terwijl ik zeker weet dat het de maat brokken waren voor de maxi. Hier had ik gelijk slechte eters van en ben nu overgestapt op royal canin adult, nog geen gekke dingen daar mee meegemaakt.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

zou kunnen, Royal canin is overgenomen door waltham (pedigree).
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

voor dat ik met me eigen merk brok ben begonnen heb ik veel brokken geprobeerd waar onder RC en al de honden die het aten gingen het met lange tanden eten ik ben er niet stuk van vind het geen topkwaliteid voor de prijs die je er voor betalen moet.
heb nu een brok die stukken beter is voor een veel laagere prijs.

mol :8):
*Silvia*
Zeer actief

Mol schreef:voor dat ik met me eigen merk brok ben begonnen heb ik veel brokken geprobeerd waar onder RC en al de honden die het aten gingen het met lange tanden eten ik ben er niet stuk van vind het geen topkwaliteid voor de prijs die je er voor betalen moet.

Mag ik dan vragen wat je voor voer geeft Mol?
Ik zit er nu dus over na te denken om overte stappen naar een andere brok voor Kobus
Roelfien schreef:Joh, die brokjes worden niet kleiner, je hond groeit.

Ja misschien zou dat het zijn hahaha
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mechelaar_fan schreef:zou kunnen, Royal canin is overgenomen door waltham (pedigree).
alleen het verkoop gedeelte het bestuur en de organisatie. de fabrieken maken nog steeds alleen hun eigen spul dat is niet samengevoegd. dus dat heeft er niks mee te maken.

het enige wat kan is dat er in de volmachine van de zakken nog restjes van de vorige serie zitten en dat deze dan in de verkeerde zaken komen, is wel slordig.
mechelaar_fan
Zeer actief

speurneus carola schreef:
mechelaar_fan schreef:zou kunnen, Royal canin is overgenomen door waltham (pedigree).
alleen het verkoop gedeelte het bestuur en de organisatie. de fabrieken maken nog steeds alleen hun eigen spul dat is niet samengevoegd. dus dat heeft er niks mee te maken.

het enige wat kan is dat er in de volmachine van de zakken nog restjes van de vorige serie zitten en dat deze dan in de verkeerde zaken komen, is wel slordig.
ik ken die amerikanen, ik heb ook al overnames meegemaakt...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

baloutjuh schreef:
Mol schreef:voor dat ik met me eigen merk brok ben begonnen heb ik veel brokken geprobeerd waar onder RC en al de honden die het aten gingen het met lange tanden eten ik ben er niet stuk van vind het geen topkwaliteid voor de prijs die je er voor betalen moet.

Mag ik dan vragen wat je voor voer geeft Mol?
Ik zit er nu dus over na te denken om overte stappen naar een andere brok voor Kobus

zoals ik al aan gaf voer ik dus me eigen merk brok Lupinehof Premium lam/rijst brok.
daar bij voer ik tegen woordig ook vers bij van AHV en kippen ruggen
maar hoofdzaak is brok.

*Silvia*
Zeer actief

Oke sorry had niet gelezen dat het je eigen merk brok was.
Ik heb contact gehad met RC en moet nu een 500 gram opsturen naar ze zodat ze kunnen kijken en onderzoeken of het hun fout is.
Als het hun fout is krijg ik een nieuwe zak voer.
Maar ik wou Kobus toch al overzetten naar het merk voer wat balou ook krijgt dus denk dat ik het maar rustig aan kan aan gaan beginnen
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nu we het toch over rc brokken hebben..........

Zara krijgt op dit moment tijdelijk rc omdat ze de geperste brok niet meer wil.
Nou dacht ik altijd dat rc bol stond van de chemische toevoegingen.
Maar ik heb de zak helemaal bestudeert en kan werkelijk niets ontdekken wat chemisch is??
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo zit van begin af aan op de RC Maxi adult en doet het er perfect op en vind het nog steeds geweldig lekker. Ik heb niets gemerkt aan hem, of aan het voer.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Marja,
Van de site van Royal Canin:

" De antioxidanten die door Royal Canin gebruikt worden zijn BHA (E320), propylgallaat (E310) en citroenzuur (E330). Deze stoffen worden alge­meen gebruikt in voedsel bestemd voor menselijke consumptie. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat deze stoffen schadelijk zijn in de gebruikte concentraties."

Dit laatste is dus niet waar: bha en propylgallaat mogen niet voorkomen in oa zuigelingenvoeding. En er komen steeds meer aanwijzingen dat deze antioxidanten de veroorzakers zijn van tumoren, nier- en blaasproblemen. BHA kan stapelen in de lever waardoor de opname van vit D verstoort raakt. Ook kan het het vetgehalte en cholestrol in het bloed verhogen.....Maar dat lees je niet op de zak van RC...
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Oh jakkes, als het voor zuigelingen verboden is dan zegt dat mij genoeg!!

Belachelijk dat dit soort dingen niet op de zak staan, ik dacht dat dat verplicht was.
Maar goed, ik probeer Zara zo snel mogelijk weer van de rc af te krijgen, het is hopelijk maar tijdelijk omdat ze de brok die we altijd geven niet meer wil.
Stapper heeft ook zo'n periode gehad maar die zit allang weer op de geperste brok zonder troep.
Afbeelding
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

STERKER NOG:

het boordevol troep zitten van deze brokken heeft geleidt tot de dood van een hond van een kennis zo vertelde men mij notabene in de dierenspeciaalzaak.

Haar hond was overleden en ze heeft dit helemaal laten uitzoeken.
Oorzaak: inderdaad BHA BHT
troep dus

Bob kreeg als pup RC en nu is ie ontzettend in de aanbieding hier (1/3 van de prijs) maar het komt er hier niet meer in.

Een hond leert brokken te eten met allerlei chemische toevoegingen en lust dan alleen nog die nepbrokken.
De pure Nutro Choice lustte Bob niet meer want die ruikt niet zo extreem.

Ik vind het dus enge brokken en mijn twijfel en het bijna kopen omdat ie ze altijd lekker vond en het er goed op deed (voor zolang het dan duurt)
is dus weg
Geen Royal Canin meer.
Die goedkopere uitvoering is overigens wel beter, dwz meer vrij van kunstmatig gerommel.

Neem dan liever Prins :ok:
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Hoe heeft ze precies dit uit laten zoeken dan? Heb er nog nooit van gehoord.
Groetjes Lisa
mechelaar_fan
Zeer actief

in prins zit ook kunstmatige rommel die voor zuigelingen verboden is.
EvavT

mechelaar_fan schreef:in prins zit ook kunstmatige rommel die voor zuigelingen verboden is.
Zoals?????

Kun je me hierover wat specifieker informatie geven?

Ik stop met RC omdat het troep blijkt.
Prins staat goed bekend.
Ik dacht dat ik er eindelijk uit was. :denken:
Prins met Energique
Dus toch niet

Ben er benieuwd naar, dierenspeciaalzaak hier ook
Marja
Zeer actief

EvavT schreef:STERKER NOG:

het boordevol troep zitten van deze brokken heeft geleidt tot de dood van een hond van een kennis zo vertelde men mij notabene in de dierenspeciaalzaak.

Haar hond was overleden en ze heeft dit helemaal laten uitzoeken.
Oorzaak: inderdaad BHA BHT
troep dus

Bob kreeg als pup RC en nu is ie ontzettend in de aanbieding hier (1/3 van de prijs) maar het komt er hier niet meer in.

Een hond leert brokken te eten met allerlei chemische toevoegingen en lust dan alleen nog die nepbrokken.

Dat er troep in zit o.k. Maar dit geloof ik dus echt niet hoor, rc heeft wel een naam hoog te houden dus zo erg zal het nou ook niet zijn lijkt me;)
De pure Nutro Choice lustte Bob niet meer want die ruikt niet zo extreem.

Ik vind het dus enge brokken en mijn twijfel en het bijna kopen omdat ie ze altijd lekker vond en het er goed op deed (voor zolang het dan duurt)
is dus weg
Geen Royal Canin meer.
Die goedkopere uitvoering is overigens wel beter, dwz meer vrij van kunstmatig gerommel.

Neem dan liever Prins :ok:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

In Prins zit geen troep hoor!!

En dat rc een heel slechte brok is geloof ik ook niet.
We beginnen wel errug te overdrijven als het om een beetje chemische rommel gaat, wat denk je dat we zelf elke dag binnen krijgen :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Dat er troep in zit o.k. Maar dit geloof ik dus echt niet hoor, rc heeft wel een naam hoog te houden dus zo erg zal het nou ook niet zijn lijkt me;)

Sorry, verkeerd gequote!!
Deze regels zijn van mij;)
Afbeelding
EvavT

Marja schreef:Dat er troep in zit o.k. Maar dit geloof ik dus echt niet hoor, rc heeft wel een naam hoog te houden dus zo erg zal het nou ook niet zijn lijkt me;)

;)
Als jij het niet erg vindt dat je hond doodgaat DOOR die brokken, oké.
Het is maar wat je het belangrijkst vind

Dit gaat helaas niet over GELOVEN maar om keihard bewijs van bloedonderzoek....
TNO heeft er ook naar gekeken. :evil:

Jammer maar waar

Het is trouwens bekend dat BHA BHT niet erg best zijn :denken:

Naam hoog te houden vind ik nogal naief om te denken. Ik wou dat het zo werkte in de wereld :19:

ps ik let zelf wel op wat ik eet, inderdaad dus geen troep
Marja
Zeer actief

:slaap:
Afbeelding
EvavT

En toch vind ik dit vreemd

Dat je dan helemaal niet denkt Goh is dat zo, misschien moet ik daar eens naar kijken

De mens blijft kennelijk liever onbewust

Lekker zo doorgaan, RC vaart er wel bij en kan doen wat ie wil
Marja
Zeer actief

Natuurlijk denk ik hier wel over na!
Wat denkl je dat ik de afgelopen 2 jaar gedaan heb, ik heb zo'n beetje alle brokken hier in huis gehad. Maar wat de een goed vindt vindt de ander uit den boze.
Ik laat me niet meer gek maken door een ander, mijn honden krijgen broken en daar mee uit!

Ik geef ook veel liever een brok zonder al die bh's enz. en dat doe ik dan ook.
Maar om nou zo'n toestand te maken over elk fout stofje en dan beweren dat je hond daar dood aan gat of op ze'n minst kanker krijgt?? nee dat geloof ik gewoon niet.

Ik ken echt zoveel honden die öud"zijn geworden op rc of eukanuba en noem maar op!
Afbeelding
EvavT

Oké

Inderdaad wat is waar?

De directeur van de Belga sigarettenfabriek, die zelf kettingroker was, is erg oud geworden
Dat wil nog niet zeggen dat sigaretten gezond zijn en dat er niet ook duizenden aan doodgaan of kanker krijgen of longemfyseem krijgen

Als je er gevoelig voor bent, kan het je ziek maken. Volgens mij is het voor honden net zo.
Ik wil liever het risico mijden, tegelijkertijd heb ik de ervaring dat ie het er wel goed op deed. Maar de effecten van die stoffen merk je pas later en worden meestal omschreven als ouderdomskwalen.
Dit geval is duidelijk wetenschappelijk bewezen. Natuurlijk zal deze hond gevoelig zijn geweest.
Er zijn ook honden die het goed doen op Bonzo of Pedigree.

Enfin hoe meer je weet hoe minder je eigenlijk weet want echt weten wat goed is weten we toch niet :19:
mechelaar_fan
Zeer actief

in prins zit menadion
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”