Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk weer gebeten

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

qyan

Eindelijk weer gebeten

Ongelezen bericht door qyan »

Nadat we Qyan bijna een jaar hebben stil gelegd met bijten, vanwege de vreemde poot problemen die hij toen had, maar waar nooit iets voor gevonden werd, durfde ik het gister eindelijk weer aan om hem te laten bijten.
Sinds mei gaat het weer hartstikke goed met Qyan en is hij al die maanden geen dag meer kreupel geweest.
Zolang is het nog nooit goed gegaan en we hebben ook nog nooit zolang achter elkaar getraind.
In mei waren we dus al wel weer begonnen met het VZH programma, maar verder niets, niet speuren, niet springen, niet apporteren (wel vlak apport) en niet bijten.
Helaas gaat het VZH examen dit jaar niet meer door, maar goed, volgend jaar beter, helaas wel met het nieuwe programma.
In juli hebben we eerst zijn heupen laten rontgenen, betere uitslag als HD-A en norgergwaarde 40 was niet mogelijk, uitslag die we zelfs niet hadden verwacht, verder nog een nacontrole laten doen op zijn voorpoten, was ook allemaal dik in orde.
Na die uitslag zijn we weer rustig aan begonnen met springen en apporteren.
Voorheen zorgde ook de schutting vrijwel de volgende dag weer voor kreupelheid, maar ook dat ging goed.
Na een gesprek met de hoofdtrainer tijdens het NK voor dobers op 17 oktober, Qyan dus gister weer voor het eerst laten bijten :cheer:
Wel afgesproken dat we het heel rustig aan gaan doen, lijn bijten en niet meer als een kort vluchtje, 2 a 3 x bijten is voorlopig zat.
Het is echt heerlijk, om je hond die zolang stil heeft gelegen, weer te zien doen wat hij het liefste doet en te zien doen wat hij zo gemist heeft dat laatste jaar, want hij miste het nog steeds :ok:
Bijten ging natuurlijk geweldig, maar ookal had het niet helemaal goed gegaan, belangrijkste is dat hij niet kreupel is.
Ondanks een jaar niet meer gebeten, kan ik niet zeggen dat hij in dat jaar qua bijten achteruit is gegaan, nog steeds een mooie volle beet met dezelfde overtuiging (misschien nog wel meer omdat na lange tijd het eindelijk weer mocht) weer gebeten.
Heerlijk om te zien een blije tevreden hond :wink:
Wat ik persoonlijk wel iets te snel vond, was dat hij al meteen een stokslag te pakken had, daar hadden ze van mij nog ff mee mogen wachten, het deed hem wel niets, maar toch.
Waar ik me over verbaasde is dat hij zijn manscherpte wel helemaal kwijt is.
Vorig jaar de laatste x keren met bijten begon de manscherpte voor mij een serieus probleem te worden: mouw interesseerde hem geen reet meer, had ie eenmaal de mouw werd deze uitgespuugd en ging terug naar de pw, dat was wat hij wilde ten koste van alles en dacht mij zelfs op te kunnen knappen, vloog pakwerker naar de nek, gewoon alles behalve de mouw.
Nu interesseerde de mouw hem gelukkig weer wel, hij wilde eigenlijk het veld niet af, maar heeft iig de mouw meegenomen en verdedigd met zijn leven :mrgreen:
Dik tevreden dus dat hij weer interesse heeft in de mouw, dat m'n hond weer kan doen wat ie het liefste doet en nog belangrijker, dat ie niet kreupel is geworden :cheer:
Maar vooral heel blij om weer een hond te hebben die tevreden is en zich goed voelt, want wat we ook zelf met hem deden en hem aan geestelijke inspanning gaven, het was voor hem niet genoeg
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

leuk om te horen :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fijn! Ben benieuwd of de manscherpte nu wegblijft :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
qyan

Inge schreef:Fijn! Ben benieuwd of de manscherpte nu wegblijft :wink:
Ben ik ook heel benieuwd naar! Beetje manscherpte heb ik geen probleem mee, maar het moet ook niet enkel en alleen manscherpte zijn.
We zullen er dit x iig alles aan doen om situaties zoals vorig jaar te voorkomen, want we weten wel waardoor het kwam gelukkig, maar had niet verwacht dat het opeens weg zou zijn.
Nou ja, weg is weg toch voor nu :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:ok: super! heel veel succes.. ben blij voor je dat je weer 'normaal' kunt trainen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

das gaaf zeg wendy!! :cheer: :cheer: :cheer:
je heb ze toch wel verteld dat ze de volgende keer ff de stok 8erwegen laten heh.

ik hoop dat er nu betere tijden aanbreken voor qyan en zn gezondheid!
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi

Mooi zeg dat je nu weer vol kunt trainen heel veel succes en op naar de wedstrijden en winnen met die hap :ok: :ok: :ok: Maar ook kalm aan doen he :wink: neem de tijd :ok:

succes met trainen Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Lekker als je weer mag . Dat stil zetten is echt niet leuk .. :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik maak (bijna )altijd de fout om te snel te veel te doen. Hoop dat dat je beter afgaat. Ik denk dat een poosje eruit voor een aantal honden zowiezo wel eens goed is.
weg gehaald zit een virus in
qyan

little-wolf schreef:das gaaf zeg wendy!! :cheer: :cheer: :cheer:
je heb ze toch wel verteld dat ze de volgende keer ff de stok 8erwegen laten heh.

ik hoop dat er nu betere tijden aanbreken voor qyan en zn gezondheid!
Ik hoop het ook.
Ik denk wel dat we alles zo'n beetje gehad hebben hoor, maar ik blijf erop bedacht :wink:
qyan

dierenfreek schreef:Hoi

Mooi zeg dat je nu weer vol kunt trainen heel veel succes en op naar de wedstrijden en winnen met die hap :ok: :ok: :ok: Maar ook kalm aan doen he :wink: neem de tijd :ok:

succes met trainen Dierenfreek en Duco
Wedstrijden, pfff, ben al blij als we het tot IPO I redden hoor :mrgreen:
Er is een tijd geweest dat ik absoluut met Qyan naar wedstrijden wilde, als we ooit een wedstrijdje kunnen doen is mooi meegenomen, maar het is geen must meer.
Na bijna 1,5 jaar tobben met zijn gezondheid ben ik nu allang blij dat ie gewoon kan doen wat ie het leukst vind.
Alles wat daarbij komt is mooi meegnomen, maar inderdaad zoals je zegt: we doen het heel kalm aan :ok:
qyan

Sjiel schreef:Ik maak (bijna )altijd de fout om te snel te veel te doen. Hoop dat dat je beter afgaat. Ik denk dat een poosje eruit voor een aantal honden zowiezo wel eens goed is.
Sjiel, die fout heb ik met Qyan helaas al een aantal x gemaakt, dan ging het weer goed en we trainden gewoon weer verder.
Dat is echter een fout die ik niet meer zal maken, ik heb ervan geleerd :ok:
Niet alleen let ik erop dat het niet te snel gaat, ook trainer en hoofdtrainer houden alles nauwlettend in de gaten, maar geloof me, ik toch net ietsje meer :wink: :ok:
Voor Qyan is het qua gedrag niet echt goed geweest om zolang stil te liggen, het was Qyan niet meer.
Maar qua gedrag in het bijten heeft het geloof ik toch wel zo zijn voordelen gehad, alhoewel we daar ook nog niet veel van kunnen zeggen na 1x bijten natuurlijk, maar het is een begin.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”