Weet iemand wat voor plekken dit zijn?

Moderator: moderatorteam

Kan ook een contactallergie zijn. Likt hij aan de plekken? (de vacht kan dan door het speeksel verkleuren) Ergens anders gaan wandelen? Ergens anders gelegen (kan zowel buiten als binnen zijn)? Nieuw dekentje? Andere schoonmaakmiddelen of wasproducten gebruikt... ik noem maar wat...?miekmiek schreef:Daar ben ik ook bang voor, aangezien westies daar toch zo gevoelig voor zijn. Maar zomaar plotseling uit het niets? Geen veranderingen qua voer of wat dan ook...

Onze Westie had ook vaak van die plekken, ontstonden uit het niets en verdwenen ook niet zonder de DA.miekmiek schreef:Daar ben ik ook bang voor, aangezien westies daar toch zo gevoelig voor zijn. Maar zomaar plotseling uit het niets? Geen veranderingen qua voer of wat dan ook...
Ik was juist van plan om hem te gaan knippen en scheren (hij zit weer lekker in de klit na het rennen vanmorgen) maar daar wacht ik nu wel even mee.
Hij heeft overigens geen jeuk ofzo.
Volgens mij moet dat rode in de vacht er inderdaad echt uitgroeien, en dat duurt gruwelijk lang! Moos heeft ruim 3 maanden geleden een hotspot gehad op zijn heup. Nu heeft hij nog steeds rode haren op zijn heup zitten, die zich vanwege het langer groeien nu langzaam verspreiden naar zijn rug/kont. Wassen helpt niet. Ik wacht nu nog even totdat die haren echt wat langer zijn, en dan gaat ie naar de trimster, dan worden die rodere haren er uitgeknipt.Femia schreef:Harrie heeft ook last van rood haar als hij bv veel heeft gelikt op een plek (bv schaafwondje of zo). Ik denk zelf dat het rode pas weg gaat als hij een nieuwe vacht heeft gekregen. Zeewater maakt ook altijd witter.
Je ziet het inderdaad vaak bij witte honden.