Okay, hier het verslagje dan
De cursus begon dus om half 9 en we wilden natuurlijk niet te laat zijn dus stonden daar om kwart over 8 al
Netjes nog geplast en gepoept voor we de kantine in gingen, jaja, heel goed opgevoed al
Ze was al helemaal enthousiast want ze zag zoveel hondjes, joepie!!
In de kantine zaten ook veel pups dus haar dag/avond was goed
We begonnen met zijn allen om de tafel. Even controleren wie er zijn en het entingboekje controleren. Toen uitleg over het meelopen aan de lijn... trekken = stilstaan en stil zitten is voorzichtig doorlopen en natuurlijk belonen als ze het goed doen.
Tjah ik wist dat op zich allemaal al dus zo lopen we thuis ook al rond. Toen dus met zijn allen richting het trainingsveld. Meer stoppen dan lopen, haha, tjah, er is ook zoveel afleiding natuurlijk. Maar Britt deed het best goed

Okay, heus niet helemaal zonder trekken, maar ik kon soms al wel hele stukken lopen zonder dat ze trok of stil ging zitten dus op een gegeven moment liepen we een stuk voor en moesten we maar even wachten...
Op het veld aangekomen de speeltjes bekeken en de lekkertjes en toen moesten we spelen.
Achteruit lopen enthousiast doen enzo... Britt ging er wel achteraan maar pakte het niet vast en we moesten juist ook oefenen met ruilen voor wat lekkers. Ik moest haar wat feller proberen te maken door met mijn handen tegen haar poten te porren enzo.. Echt het speeltje vasthouden doet ze niet, zo'n trekspelletje zegmaar.
Volgens de instructrice is het wel belangrijk dat je hond gaat spelen want anders kan het wel een teken van dominantie zijn als ze niet met je willen spelen als jij dat wil van ze.
Britt is absoluut niet dominant en ze ging wel achter het speeltje aan alleen tja, vastpakken doet ze het nog niet echt, maar thuis ook niet, begint nu wel een klein beetje te komen maar niet echt veel dus (dat ze echt gaat trekken/sjorren).
Nadeel is ook dat je lang bezig bent en ja kan me voorstellen dat je hond op een gegeven moment denkt van, nee, nu heb ik geen zin meer om te spelen, moet je zien, daar springen hondjes over balkjes, daar lopen grote honden in het rond, daar rent er een los, daar zitten allemaal pups
Toen moesten we een hand lekkers pakken en ze lokken in houdingen. Pas als je weet hoe je hond werkt mag er aan commando's worden gewerkt. De eerste 2 weken wil ze geen commando horen
Tjah, Britt weet toch echt al wat zit en hier is...
Na dat te hebben gedaan ging ze heel hoog koekie roepen om te illustreren dat honden naar koekie luisteren dus dat je moet gaan oefenen in naamherkenning, dus naam zeggen, koekie geven...
Toen gingen we nog hierkomen doen. Dus pup los, lekkers laten ruiken, wegrennen, hurken en naam van je pup zeggen en dan werd hij/zijn losgelaten. Je mag nog geen hier of kom maar of wat dan ook zeggen...
Wel jammer, maar Britt kwam alsnog in 1 rechte lijn en ging netjes voor me zitten
Superpup
Het gras was wel nat van de hele dag regen, geen plassen ofzo want er is goede drainage, maarja Britt was wel helemaal nat en toen begon het nog te storten ook
De terugweg liep ze niet meer zo braaf, maarja geef haar eens ongelijk, de lichten waren uitgedaan dus het was pikkedonker (en ze vind in het donker lopen toch al niet superleuk) en ze was kleddernat en koud en moe... dus na een stukje te hebben gelopen en stilgestaan etc. mocht ik haar verder dragen, zolang ze maar leert om niet te trekken.
Het liep best wel uit, om 10 uur waren we pas klaar eigenlijk...
Het jammere van zo'n cursus is altijd dat de een daar problemen mee heeft en de ander niet dus dat je dan op elkaar telkens staat te wachten. Verder had ik dus het gevoel dat ik al wel verder was met Britt maarja ze moeten toch vanaf het begin beginnen natuurlijk.
Hopelijk mogen we volgende keer al meer doen
Britt had in ieder geval wel lol
* owja en hopen dat het volgende keer ook droog is