Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppycursus speelgoedje mee

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Puppycursus speelgoedje mee

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Hoi, vanavond is de eerste puppycursusles met Britt erbij.
Nou moeten we ook lekkertjes en een speeltje meenemen.

Wie heeft er een tip voor een speelgoedje?
De allerleukste speeltjes vindt ze die met piep, vooral zo'n latex kip is haar lieveling, maarja, het moet een speeltje zonder piep zijn...

Flostouw is niet interessant, een sok met een bal erin heb ik ook in mijn jaszak voor buiten, maar is af en toe interessant maar meestal niet zo.

Weet iemand een leuk speeltje die niet piept of iets dergelijks, maar vaak wel leuk wordt gevonden? :idea:

Gewoon even ideeën opdoen dus ;)
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Re: Puppycursus speelgoedje mee

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

Benji&Brenda schreef:Hoi, vanavond is de eerste puppycursusles met Britt erbij.
Nou moeten we ook lekkertjes en een speeltje meenemen.

Wie heeft er een tip voor een speelgoedje?
De allerleukste speeltjes vindt ze die met piep, vooral zo'n latex kip is haar lieveling, maarja, het moet een speeltje zonder piep zijn...

Flostouw is niet interessant, een sok met een bal erin heb ik ook in mijn jaszak voor buiten, maar is af en toe interessant maar meestal niet zo.

Weet iemand een leuk speeltje die niet piept of iets dergelijks, maar vaak wel leuk wordt gevonden? :idea:

Gewoon even ideeën opdoen dus ;)
oh leuk! als je terug komt,wil ik wel graag horen hoe het is verlopen.
En misschien vind ze een plushie leuk?,of je koopt net zo'n kip als ze nu al heeft maar haalt de 'piep' eruit <-- alleen doen als er verder geen stukjes latex mee loskomen waar ze eventueel op zou kunnen stikken,of wat ze makkelijk los zou kunnen trekken.
Veel plezier vanavond :mrgreen:

-edit-
misschien kan je bij je dierenwinkel meer latex speeltjes vinden die niet piepen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mori no Kitsune op 20 okt 2004 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Het piepje eruit halen...
Een balletje met een touwtje...
:roll:
Bijtrolletje lijkt me niet echt geschikt...
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik zal vertellen hoe het is geweest :ok:
Het begint om half 9 pas dus het wordt wel pas morgen dat verslagje :mrgreen:

Plushies vindt ze ook leuk maar dan voornamelijk als er een piepje inzit, haha.

Piepje eruit halen heb ik wel aan gedacht, maar ik heb nog wel speeltjes waar het piepje uit is maar die zijn dan gelijk niet zo leuk meer :smile:

En die latex kip zit niet echt zo'n echte harde piep meer in, die is er al uit zegmaar, maar het geeft nog wel zo'n wheeesss piep geluid (duidelijk he :mrgreen: ) dus denk niet dat ze dat goed vinden. Maarja ik zie wel :ok:
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:Ja ik zal vertellen hoe het is geweest :ok:
Het begint om half 9 pas dus het wordt wel pas morgen dat verslagje :mrgreen:

Plushies vindt ze ook leuk maar dan voornamelijk als er een piepje inzit, haha.

Piepje eruit halen heb ik wel aan gedacht, maar ik heb nog wel speeltjes waar het piepje uit is maar die zijn dan gelijk niet zo leuk meer :smile:

En die latex kip zit niet echt zo'n echte harde piep meer in, die is er al uit zegmaar, maar het geeft nog wel zo'n wheeesss piep geluid (duidelijk he :mrgreen: ) dus denk niet dat ze dat goed vinden. Maarja ik zie wel :ok:
Als ik jou was dan zou ik die kip gewoon meenemen,maar neem voor de zekerheid haar tweede favoriete speeltje mee zeg maar,dat als ze die kip afkeuren dat je dan niet meteen met lege handen staat.
Oei oei,het is bijna zover :mrgreen: ,ben je zenuwachtig? ik zou het allemaal heel erg spannend vinden hahaha :smile:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Heb je misschien een Kong? Touw erdoor met een knoop zodat ie blijft zitten en spelen maar. Wedden dat ze die leuk vindt, want daar zit normaal lekkers in :mrgreen: .
Andere tip: bal in een sok en daar een frolicje bij. Vinden de meeste honden ook superinteressant.

Verder moet je het speeltje ook echt interessant maken. Door het alleen maar voor haar neus te houden zal ze er niet veel aanvinden. Schudt het speeltje wat op en neer. Sleep het kriskras over de grond. Gooi het in de lucht en vang het weer op. Zorg er in ieder geva door jouw enthousiaste gedrag voor dat Britt er van overtuigd raakt dat je iets mega-interessants hebt. Maar waarschijnlijk ga je dit soort tips ook tijdens de puppycursus krijgen :wink:.

Heel veel plezier vanavond :ok:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Hoe is het geweest?
Heb eventueel nog een tip: koop een nieuwe flos en kook deze in boullion, nadien laten drogen, wedden dat ze die flos dan wel leuk gaat vinden. Is een tip van een instructeur bij ons op de hondenschool.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Fozze schreef:Hoe is het geweest?
Heb eventueel nog een tip: koop een nieuwe flos en kook deze in boullion, nadien laten drogen, wedden dat ze die flos dan wel leuk gaat vinden. Is een tip van een instructeur bij ons op de hondenschool.
wat is een flos? :eek:
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Eeey dat vind ik wel een goede tip :ok:
wat is een flos?
Flos = flostouw = zo'n wit of gekleurd stuk van gedraaide touwtjes met aan de uiteindes (soms middenin ook nog, hangt van de grootte af) knopen erin...
Andere tip: bal in een sok en daar een frolicje bij. Vinden de meeste honden ook superinteressant.
Ja ik heb al een tennisbal in een sok en daar dan van die penssnoepjes in, ruikt ook sterk :ok: maar echt mega interessant vindt ze dat helaas ook weer niet, maar wel redelijk

Ja ik heb hiervoor ook al een hond gehad dus op zich wel ervaring en gek doen kan ik wel :mrgreen: maarja gek genoeg doen om al die andere puppies etc. te overtreffen dat is een stuk lastiger, haha!
Als ik jou was dan zou ik die kip gewoon meenemen,maar neem voor de zekerheid haar tweede favoriete speeltje mee zeg maar,dat als ze die kip afkeuren dat je dan niet meteen met lege handen staat.
Het mag echt geen geluid maken, helaas :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Okay, hier het verslagje dan :ok:

De cursus begon dus om half 9 en we wilden natuurlijk niet te laat zijn dus stonden daar om kwart over 8 al :mrgreen:
Netjes nog geplast en gepoept voor we de kantine in gingen, jaja, heel goed opgevoed al :cheer:

Ze was al helemaal enthousiast want ze zag zoveel hondjes, joepie!!
In de kantine zaten ook veel pups dus haar dag/avond was goed :wink:

We begonnen met zijn allen om de tafel. Even controleren wie er zijn en het entingboekje controleren. Toen uitleg over het meelopen aan de lijn... trekken = stilstaan en stil zitten is voorzichtig doorlopen en natuurlijk belonen als ze het goed doen.

Tjah ik wist dat op zich allemaal al dus zo lopen we thuis ook al rond. Toen dus met zijn allen richting het trainingsveld. Meer stoppen dan lopen, haha, tjah, er is ook zoveel afleiding natuurlijk. Maar Britt deed het best goed :ok: Okay, heus niet helemaal zonder trekken, maar ik kon soms al wel hele stukken lopen zonder dat ze trok of stil ging zitten dus op een gegeven moment liepen we een stuk voor en moesten we maar even wachten...

Op het veld aangekomen de speeltjes bekeken en de lekkertjes en toen moesten we spelen.
Achteruit lopen enthousiast doen enzo... Britt ging er wel achteraan maar pakte het niet vast en we moesten juist ook oefenen met ruilen voor wat lekkers. Ik moest haar wat feller proberen te maken door met mijn handen tegen haar poten te porren enzo.. Echt het speeltje vasthouden doet ze niet, zo'n trekspelletje zegmaar.
Volgens de instructrice is het wel belangrijk dat je hond gaat spelen want anders kan het wel een teken van dominantie zijn als ze niet met je willen spelen als jij dat wil van ze.
Britt is absoluut niet dominant en ze ging wel achter het speeltje aan alleen tja, vastpakken doet ze het nog niet echt, maar thuis ook niet, begint nu wel een klein beetje te komen maar niet echt veel dus (dat ze echt gaat trekken/sjorren).
Nadeel is ook dat je lang bezig bent en ja kan me voorstellen dat je hond op een gegeven moment denkt van, nee, nu heb ik geen zin meer om te spelen, moet je zien, daar springen hondjes over balkjes, daar lopen grote honden in het rond, daar rent er een los, daar zitten allemaal pups :cheer:

Toen moesten we een hand lekkers pakken en ze lokken in houdingen. Pas als je weet hoe je hond werkt mag er aan commando's worden gewerkt. De eerste 2 weken wil ze geen commando horen :denken:
Tjah, Britt weet toch echt al wat zit en hier is...

Na dat te hebben gedaan ging ze heel hoog koekie roepen om te illustreren dat honden naar koekie luisteren dus dat je moet gaan oefenen in naamherkenning, dus naam zeggen, koekie geven...

Toen gingen we nog hierkomen doen. Dus pup los, lekkers laten ruiken, wegrennen, hurken en naam van je pup zeggen en dan werd hij/zijn losgelaten. Je mag nog geen hier of kom maar of wat dan ook zeggen...
Wel jammer, maar Britt kwam alsnog in 1 rechte lijn en ging netjes voor me zitten :mrgreen:

Superpup :ok:

Het gras was wel nat van de hele dag regen, geen plassen ofzo want er is goede drainage, maarja Britt was wel helemaal nat en toen begon het nog te storten ook :evil:

De terugweg liep ze niet meer zo braaf, maarja geef haar eens ongelijk, de lichten waren uitgedaan dus het was pikkedonker (en ze vind in het donker lopen toch al niet superleuk) en ze was kleddernat en koud en moe... dus na een stukje te hebben gelopen en stilgestaan etc. mocht ik haar verder dragen, zolang ze maar leert om niet te trekken.

Het liep best wel uit, om 10 uur waren we pas klaar eigenlijk...

Het jammere van zo'n cursus is altijd dat de een daar problemen mee heeft en de ander niet dus dat je dan op elkaar telkens staat te wachten. Verder had ik dus het gevoel dat ik al wel verder was met Britt maarja ze moeten toch vanaf het begin beginnen natuurlijk.
Hopelijk mogen we volgende keer al meer doen :ok:
Britt had in ieder geval wel lol :cheer:

* owja en hopen dat het volgende keer ook droog is :mrgreen:
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:Okay, hier het verslagje dan :ok:

De cursus begon dus om half 9 en we wilden natuurlijk niet te laat zijn dus stonden daar om kwart over 8 al :mrgreen:
Netjes nog geplast en gepoept voor we de kantine in gingen, jaja, heel goed opgevoed al :cheer:

Ze was al helemaal enthousiast want ze zag zoveel hondjes, joepie!!
In de kantine zaten ook veel pups dus haar dag/avond was goed :wink:

We begonnen met zijn allen om de tafel. Even controleren wie er zijn en het entingboekje controleren. Toen uitleg over het meelopen aan de lijn... trekken = stilstaan en stil zitten is voorzichtig doorlopen en natuurlijk belonen als ze het goed doen.

Tjah ik wist dat op zich allemaal al dus zo lopen we thuis ook al rond. Toen dus met zijn allen richting het trainingsveld. Meer stoppen dan lopen, haha, tjah, er is ook zoveel afleiding natuurlijk. Maar Britt deed het best goed :ok: Okay, heus niet helemaal zonder trekken, maar ik kon soms al wel hele stukken lopen zonder dat ze trok of stil ging zitten dus op een gegeven moment liepen we een stuk voor en moesten we maar even wachten...

Op het veld aangekomen de speeltjes bekeken en de lekkertjes en toen moesten we spelen.
Achteruit lopen enthousiast doen enzo... Britt ging er wel achteraan maar pakte het niet vast en we moesten juist ook oefenen met ruilen voor wat lekkers. Ik moest haar wat feller proberen te maken door met mijn handen tegen haar poten te porren enzo.. Echt het speeltje vasthouden doet ze niet, zo'n trekspelletje zegmaar.
Volgens de instructrice is het wel belangrijk dat je hond gaat spelen want anders kan het wel een teken van dominantie zijn als ze niet met je willen spelen als jij dat wil van ze.
Britt is absoluut niet dominant en ze ging wel achter het speeltje aan alleen tja, vastpakken doet ze het nog niet echt, maar thuis ook niet, begint nu wel een klein beetje te komen maar niet echt veel dus (dat ze echt gaat trekken/sjorren).
Nadeel is ook dat je lang bezig bent en ja kan me voorstellen dat je hond op een gegeven moment denkt van, nee, nu heb ik geen zin meer om te spelen, moet je zien, daar springen hondjes over balkjes, daar lopen grote honden in het rond, daar rent er een los, daar zitten allemaal pups :cheer:

Toen moesten we een hand lekkers pakken en ze lokken in houdingen. Pas als je weet hoe je hond werkt mag er aan commando's worden gewerkt. De eerste 2 weken wil ze geen commando horen :denken:
Tjah, Britt weet toch echt al wat zit en hier is...

Na dat te hebben gedaan ging ze heel hoog koekie roepen om te illustreren dat honden naar koekie luisteren dus dat je moet gaan oefenen in naamherkenning, dus naam zeggen, koekie geven...

Toen gingen we nog hierkomen doen. Dus pup los, lekkers laten ruiken, wegrennen, hurken en naam van je pup zeggen en dan werd hij/zijn losgelaten. Je mag nog geen hier of kom maar of wat dan ook zeggen...
Wel jammer, maar Britt kwam alsnog in 1 rechte lijn en ging netjes voor me zitten :mrgreen:

Superpup :ok:

Het gras was wel nat van de hele dag regen, geen plassen ofzo want er is goede drainage, maarja Britt was wel helemaal nat en toen begon het nog te storten ook :evil:

De terugweg liep ze niet meer zo braaf, maarja geef haar eens ongelijk, de lichten waren uitgedaan dus het was pikkedonker (en ze vind in het donker lopen toch al niet superleuk) en ze was kleddernat en koud en moe... dus na een stukje te hebben gelopen en stilgestaan etc. mocht ik haar verder dragen, zolang ze maar leert om niet te trekken.

Het liep best wel uit, om 10 uur waren we pas klaar eigenlijk...

Het jammere van zo'n cursus is altijd dat de een daar problemen mee heeft en de ander niet dus dat je dan op elkaar telkens staat te wachten. Verder had ik dus het gevoel dat ik al wel verder was met Britt maarja ze moeten toch vanaf het begin beginnen natuurlijk.
Hopelijk mogen we volgende keer al meer doen :ok:
Britt had in ieder geval wel lol :cheer:

* owja en hopen dat het volgende keer ook droog is :mrgreen:
klinkt allemaal heel gezellie :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

klinkt leuk! Ik was het helemaal vergeten... Zal proberen volgende keer mn ouders te charteren, dan kom ik foto's maken... (Of we moeten even keertje afspreken dat ik langskom met mn digi ;) )
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Zal proberen volgende keer mn ouders te charteren, dan kom ik foto's maken...
Zou leuk zijn :cheer:

Volgende week moeten we in ieder geval frolicjes meenemen, of iets van die maat, want dan gaan we dat weggooien ofzo en dan weer hier roepen, ik weet het niet precies, maar het gaat er in ieder geval om dat ze leren dat hierkomen superleuk is :wink:
Alleen beetje jammer dat die dingen groot moeten zijn omdat je ze makkelijk moet zien in het gras, maarja voor Britt is dat een hele kauw...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”