Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kompleet vers vlees??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Welke kompleet vers vlees??

Ongelezen bericht door Diana »

Ik wil Aiko ivm zijn longontsteking zeker 3 weken op kompleet vers vlees gaan zetten maar ben er nog niet uit welk vlees.

Dus......................

tips zijn welkom!

Het is gewoon de bedoeling dat hij weer goed bijkomt,hij heeft er een flinke klap van gehad!

Welke is nu eigenlijk het beste of 1 van de betere en welke kun je maar beter niet hebben?
En ook niet onbelangrijk,niet zo onwijs duur??

Ben heel benieuwd!
Laatst gewijzigd door Diana op 14 okt 2004 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Van de slager: "Kopvlees" en daar zit dan hart en nieren bij. Eigen koeien, door de slager zelf geslacht en € 3,-- per 2 kilo. Wie weet heb jij ook zo'n slager in de buurt?
AfbeeldingAfbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik geef hier verschillende merken en soorten, waaronder; Duck uitmuntend, AHV, smuldier, Rodi compleet.
Verder geeft ik ook kippenruggen enz.
En ik doe daar ook groente en fruit, joghurt kwark enz enz doorheen, vinden ze zalig :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

bram en thijs schreef:Van de slager: "Kopvlees" en daar zit dan hart en nieren bij. Eigen koeien, door de slager zelf geslacht en € 3,-- per 2 kilo. Wie weet heb jij ook zo'n slager in de buurt?
ze bedoelt kompleet versvlees :mrgreen: dus met botjes en vitamientjes erin :wink:
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik vind zelf Bibi en Carnibest het beste. Maar Rodi is ook goed, alhoewel die calciumpreparaten gebruiken ipv gemalen bot. Energique is ook prima. Duck bevat granen, als je hond daaar goed tegenkan, ook geen probleem.
Afbeelding
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

ien schreef:
bram en thijs schreef:Van de slager: "Kopvlees" en daar zit dan hart en nieren bij. Eigen koeien, door de slager zelf geslacht en € 3,-- per 2 kilo. Wie weet heb jij ook zo'n slager in de buurt?
ze bedoelt kompleet versvlees :mrgreen: dus met botjes en vitamientjes erin :wink:
ik heb de titel ff verandert hihi is duidelijker zo!

en idd ja gewoon kompleet!
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Diana schreef:
ien schreef:
ik heb de titel ff verandert hihi is duidelijker zo!

en idd ja gewoon kompleet!
Nou er is zo veel aanbod, ik denk echt dat je zelf moet uitvinden wat hij lekker vindt en wat minder.... Mijn honden deden het bv niet goed op energique terwijl er genoeg honden zijn die het daar weer wel goed op doen.
Dus ik zou gewoon lekker uitproberen, er is echt genoeg aanbod die ook nog betaalbaar zijn, hier doen de honden bijna een moord voor Smuldier :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij hebben Leggy de hele dracht Duck gegeven , omdat ze de brokken niet meer wilde eten. Ze zag er :ok: uit , alleen was ze wel een beetje dik geworden , niet van de pupjes hoor, maar gewoon vet :mrgreen: maar ze kreeg wel 3 kilo per dag :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Hier krijgen ze naar volle tevredenheid Carnibest
www.carnibest.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben erg tevreden over AHV.

dat is ook nog betaalbaar. (ongeveer even duur als de brok die ik voerde)

de honden zijn er maf van en zien er goed uit.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

ik heb een beetje alles geprobeerd: Bibi, Carnibest, Duck, Rodi, Smuldier noem maar op. Vanaf volgende week ga ik definitief over op Bandit, een biologisch compleet versvoer. Is niet het goedkoopste maar (vreemd genoeg) niet duurder dan Energique, dat weer niet biologisch is.

Bibi vind ik redelijk goedkoop, merken als Smuldier zijn dit ook. De rest zit er volgens mij een beetje tussenin. Toch bestaan er grote prijsverschillen tussen de diverse merken, terwijl de kwaliteit vaak vergelijkbaar is.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Peet2 schreef:Ik vind zelf Bibi en Carnibest het beste. Duck bevat granen
:roll: ja Bibi en Carnibest hebben geen graan, das waar ja.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ga eerst maar eens kijken wat je kunt krijgen bij jou in de buurt. :wink:
En dan gewoon alles uitproberen.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Angel-eyes schreef:
Bibi bevat heel weinig graan (haver). Carnibest bevat alleen (biologische) zilvervliesrijst. En ik meen dat Duck relatief veel graan bevat.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

ien schreef:
Jah, die vitamientjes kun je er ook zelf bij doen hoor, is niet zoveel werk. In die pakjes zit nog weleens een onherkenbare brij en dat kan ik van dit vlees absoluut niet zeggen.
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Daan schreef:ga eerst maar eens kijken wat je kunt krijgen bij jou in de buurt. :wink:
En dan gewoon alles uitproberen.
lijkt me een goede tip.

vaak is het meeste niet eens te krijgen!!
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik denk dat je als je voor een dog gaat kopen, je dierenwinkel best eens een paar dingetjes speciaal voor jou wil bestellen.........
weg gehaald zit een virus in
Rob*
Zeer actief

Anna Penta schreef:
Angel-eyes schreef:
Bibi bevat heel weinig graan (haver). Carnibest bevat alleen (biologische) zilvervliesrijst. En ik meen dat Duck relatief veel graan bevat.
Dus hebben ze alledrie graan in zich.En wat is relatief veel, is niet te vergelijken met brokken.Brokken ehbben relatief veel ja, maar geen Duck
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Angel-eyes schreef:
Anna Penta schreef:
Angel-eyes schreef:
Dus hebben ze alledrie graan in zich.En wat is relatief veel, is niet te vergelijken met brokken.Brokken ehbben relatief veel ja, maar geen Duck
ik dacht 7% dus is inderdaad geen vergelijken met brokken, maar als je hond er allergies voor is, is elk beetje te veel en kan je beter een ander voer nemen, maar heeft hij er geen last van, dan is Duck prima. Als je in de buurt van de Belgische grens woont, kun je het beter daar kopen. Toen ik het gaf scheelde dat 1 euro per KG als je 16 KG kocht.
Orient
Vaste gebruiker

Rucphen

Ongelezen bericht door Orient »

Elvira schreef:
Angel-eyes schreef:
Anna Penta schreef:
Angel-eyes schreef: :roll: ja Bibi en Carnibest hebben geen graan, das waar ja.
ik dacht 7% dus is inderdaad geen vergelijken met brokken, maar als je hond er allergies voor is, is elk beetje te veel en kan je beter een ander voer nemen, maar heeft hij er geen last van, dan is Duck prima. Als je in de buurt van de Belgische grens woont, kun je het beter daar kopen. Toen ik het gaf scheelde dat 1 euro per KG als je 16 KG kocht.
Hallo,

Woon je echt in rucphen

Is dat een fijn plaatsje

Ik heb een tijdje in trekgat gewoond

KLaas
Rob*
Zeer actief

Elvira schreef:
Angel-eyes schreef:
Anna Penta schreef:
Angel-eyes schreef: :roll: ja Bibi en Carnibest hebben geen graan, das waar ja.
Als je hond allergisch is voor een beetje graan dan ook voor het beetje in Bibi of Carnibest.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Diana,

Zoals je weet, krijgen de dogjes hier in het weekend Carnibest. Dat vinden ze héérlijk en ze doen het er goed op!
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik voer ook carnibest. Als je dat trouwens per 100 kilo inkoopt krijg je best een aanzienlijke korting. Verder kan ik samen met de carnibest ook botten e.d. bestellen. De honden hebben gisteren heerlijk lopen smikkelen van kippekarkassen, hoewel dat een stuk sneller op was dan ik verwacht had.
Rob*
Zeer actief

Ik geeff ze weleens een heel konijn, dat vinden ze helemaal geweldig, trekken en scheuren dan hebben ze het naar hun zin.
Jap
Actief

Ongelezen bericht door Jap »

sorry van het heropenen van een oud topic maar ik kon het niet vinden met de zoekfunctie..

is het beter om een merk aan te nemen en die altijd te voeren of kan het geen kwaad om de ene keer bijvoorbeeld ENERGIQUE en de andere keer rodi te geven?
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Jap schreef:sorry van het heropenen van een oud topic maar ik kon het niet vinden met de zoekfunctie..

is het beter om een merk aan te nemen en die altijd te voeren of kan het geen kwaad om de ene keer bijvoorbeeld ENERGIQUE en de andere keer rodi te geven?
Ik wissel hier ook af. Ze krijgen het meeste Rodi, maar ook wel eens Smuldier, Runner en Duck. :wink:
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Hier krijgen ze Rodi, AHV en smuldier onze jongste ging van Duck overgeven
en op deze drie doen ze het heel goed :ok:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als je alleen KVV geeft kan je beter afwisselen, zeker als je vooral de goedkopere versies geeft. Er zit nogal kwaliteitsverschil tussen. De betere KVV vind ik persoonlijk Carnibest en Bibi omdat er weinig tot geen granen inzit en grover gemalen is.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jap
Actief

Ongelezen bericht door Jap »

oke gelukkig maar ik ben blij dat het juist goed is om af te wisselen...
die ik dat tenminste goed :W:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

De ervaring met mijn eigen honden is dat te veel afwisselen,dus bv 3x per week een ander merk,niet lekker gaat.Ik kies er dus voor om bv een maand alleen maar Rodi te geven en dan weer eens een maand Carnibest enz.enz.Wij kopen ook altijd wat groter in,dus van bv Energique een doos van 12 kilo,en dan blijft er in de vriezer ook niet veel ruimte over voor veel andere dingen,ons eigen eten moet er ook nog bij. :wink: Maar ik ken ook mensen met Cavaliers die al 4 jaar achtereen alleen maar Energique voeren en die honden zijn in top conditie.Dus afwisselen hoeft niet persee,maar kan gerust indien je een makkelijke hond hebt. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”