Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoesten / kokhalsen na "rust"
Moderator: moderatorteam
- MDoelman
- Actief
hoesten / kokhalsen na "rust"
Goedemorgen iedereen,
wij hebben een BM van bijna een jaar oud en sinds enige dagen (eigenlijk pas echt sinds gisterochtend) moet ze hoesten en kokhalsen na een kleine inspanning na rust. Bijvoorbeeld 's ochtends als we beneden komen en ze komt ons begroeten. Dan staat ze echt te kuchen en te proesten. Ook net alsof er iets in haar keel zit (kennelhoest ? )
Verder is ze niet ziek ofzo (voor zover ik weet). Ze is lekker tierig, eet als een dijkwerker.
Aan de ene kant lijkt me dat bij kennelhoest de hond regelmatig moet hoesten. Dat doet de onze dus niet. In rust heeft ze nergens last van.
Iemand enig idee. Ga vanavond waarschijnlijk wel effe naar de DA toe.
Martin
wij hebben een BM van bijna een jaar oud en sinds enige dagen (eigenlijk pas echt sinds gisterochtend) moet ze hoesten en kokhalsen na een kleine inspanning na rust. Bijvoorbeeld 's ochtends als we beneden komen en ze komt ons begroeten. Dan staat ze echt te kuchen en te proesten. Ook net alsof er iets in haar keel zit (kennelhoest ? )
Verder is ze niet ziek ofzo (voor zover ik weet). Ze is lekker tierig, eet als een dijkwerker.
Aan de ene kant lijkt me dat bij kennelhoest de hond regelmatig moet hoesten. Dat doet de onze dus niet. In rust heeft ze nergens last van.
Iemand enig idee. Ga vanavond waarschijnlijk wel effe naar de DA toe.
Martin
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klinkt mij toch als een milde vorm van kennelhoest. Onze pup had hier begin van de week ook wat last van. Ik heb haar drie keer per dag een theelepeltje hoestsiroop gegeven (is wel maar een klein hondje
) en ze heeft nu nergens last meer van.
even goed in de gaten houden en als het aanhoudt of erger wordt even dierenarts bellen.
Weet je zeker dat hij niets in zijn keel heeft zitten waar hij last van kan hebben?
even goed in de gaten houden en als het aanhoudt of erger wordt even dierenarts bellen.
Weet je zeker dat hij niets in zijn keel heeft zitten waar hij last van kan hebben?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- MDoelman
- Actief
Goedemorgen deze morgen Sietske,
ik denk niet dat er iets in haar keel zit aangezien ze alleen moet proesten en kokhalsen als ze enthousiast wordt na rust.... en ze eet als een dijkwerker, rustig maar constant. Vanmiddag neemt mijn vriendin hoestsiroop voor kinderen mee zonder allerlei toevoegingen..
Martin
ik denk niet dat er iets in haar keel zit aangezien ze alleen moet proesten en kokhalsen als ze enthousiast wordt na rust.... en ze eet als een dijkwerker, rustig maar constant. Vanmiddag neemt mijn vriendin hoestsiroop voor kinderen mee zonder allerlei toevoegingen..
Martin
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
- MDoelman
- Actief
Ja,
vanmiddag gaan we even langs de DA. Weet iemand wat de standaard procedure hiervoor is? Qua duur van de hoest, eventuele medicijnen ed. Onze DA geeft namelijk vrij snel een kuur maar als ik weet wat eventuele alternatieven zijn dan kan ik daar wat mee doen namelijk.
De uitlaatservice dacht ook meteen aan kennelhoest toen ze ons meissie vanochtend zag. Ze mocht dan ook niet mee....
Kan je met kennelhoest wel gewoon lekker wandelen en gek doen of moet ze echt rust hebben?
Martin
vanmiddag gaan we even langs de DA. Weet iemand wat de standaard procedure hiervoor is? Qua duur van de hoest, eventuele medicijnen ed. Onze DA geeft namelijk vrij snel een kuur maar als ik weet wat eventuele alternatieven zijn dan kan ik daar wat mee doen namelijk.
De uitlaatservice dacht ook meteen aan kennelhoest toen ze ons meissie vanochtend zag. Ze mocht dan ook niet mee....
Kan je met kennelhoest wel gewoon lekker wandelen en gek doen of moet ze echt rust hebben?
Martin
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik weet dat rust het beste is voor een hond met kennelhoest. Het is ook beter om niet op plaatsen te komen waar andere honden lopen (zoals recreatie- en losloopgebieden) omdat jouw hond dan andere honden kan besmetten. Dus beperk voorlopig je uitlaatrondjes zoveel als mogelijk is en vermijd andere honden. Dan kan de epidemie zich zo min mogelijk verspreiden.MDoelman schreef:Ja,
Martin
Meestal wordt aangegeven dat kennelhoest een week of 2 besmettelijk kan zijn, maar ik las laatst ook al iets over 3 weken.
Als je DA een kuurtje voorstelt zou ik dat persoonlijk gewoon doen. Daarnaast is thijmsiroop (suikervrij) een idee om aan je hond te geven, zodat de keel wat verzacht wordt.
Succes bij de DA vanmiddag!
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- MDoelman
- Actief
Vriendin net bij de DA geweest en het blijkt inderdaad kennelhoest te zijn. Rebel kwam hoestend de praktijk binnen, dus dat was snel bekeken!
Ze had iets koorts en heeft een 10 daagse kuur gekregen. Daarnaast kregen we pillen mee met codeine (weet niet precies hoe je dat schrijft) wat prikkel dempend moet zijn. Dit kunnen we geven wanneer we willen en stoppen wanneer we willen.
Dat wordt dus van het weekend geen amsterdamse bos, maar een wandelingetje door de wijk.... helaas voor haar. Ik wilde nog wel met haar naar noord scharwoude voor een nieuwe coole halsband en een grote mand.
Maarja.... tot zover bedankt voor alle gegeven informatie.
Martin
Ze had iets koorts en heeft een 10 daagse kuur gekregen. Daarnaast kregen we pillen mee met codeine (weet niet precies hoe je dat schrijft) wat prikkel dempend moet zijn. Dit kunnen we geven wanneer we willen en stoppen wanneer we willen.
Dat wordt dus van het weekend geen amsterdamse bos, maar een wandelingetje door de wijk.... helaas voor haar. Ik wilde nog wel met haar naar noord scharwoude voor een nieuwe coole halsband en een grote mand.
Maarja.... tot zover bedankt voor alle gegeven informatie.
Martin
-
Sjiel
- Zeer actief
- KLEINE HOBBES
- Actief
- Rossi
- Zeer actief
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
- MDoelman