Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

amerikaanse bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kelly 1981
Zeer actief

amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

waarom
gaan mensen deze honden kruisen met andere rassen :denken:
het is eenmooi ras waarom dan het verknoeien :jank:
zelfs de zgn goede fokkers doen hieraan mee :boos:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Omdat er op het moment een enorme bak geld te verdienen valt aan grote, stoere, gespierde honden.

Wat had jij zelf gedacht dan?
kelly 1981
Zeer actief

ik zie ze wel staan op marktplaats ja :mrgreen:
maar of mensen daar een bak geld aan verdienen :denken:
als je een sroere hond wil hebben zijn er toch genoeg raaaen te koop :smile:
denk eerder dat me een zo goedkoop mogelijk hondje wil kopen :devil:
Kojak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kojak »

Als je MP bekijkt lijkt de hele AB markt zo verzadigd als wat,de een nog goedkoper dan de ander.
Heel veel fokkers en vermeerderaars van AB's te zien op het net en of dat nou de AB ten goede komt durf ik te betwijfelen.
Zijn prachthonden om te zien en om mee om te gaan,maar zoveel als er nu aangeboden worden is gewoon sterk overdreven. :denken:
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.

Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

ja het is zonde van dit ras :jank:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kruizen is zonde van elk ras......
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

volgens mij zijn alle rassen gekruist.
kelly 1981
Zeer actief

:jank: kijk net op marktplaats :eek:
wegens groot succes een nieuw nestje mastino x ambull gefokt :boos:
waar ben je dan mee bezig
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

little-wolf schreef:volgens mij zijn alle rassen gekruist.
pfffff gaan we weer............. :blah:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

yamie schreef:
niet dan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ipv af te geven op mensen die iets fokken waar ze in een keer minimaal 5000 euro mee binnen halen zou ik me meer richten op de idioten die die dieren kopen.
Ik heb een hekel aan het kruisen van dit soort rassen omdat het eigenlijk vooral ontzettende debielen aantrekt om zo'n hond te kopen. Mensen met een soort statusdrang die omdat ze zelf zo miezerig zijn een hond moeten hebben die de grote boze wereld afschrikt. :kotz:

Een mastino/ambull is behoorlijk fout en kan extreem moeilijk worden. Ergens snap ik de wetten ook wel weer. Duidelijk is waar te nemen dat er een verharding optreedt in de maatschappij, meer agressie etc. Wat hoort daar dan bij? Honden die mensen opvreten als ze het huis binnen komen. Honden die op straat zo'n impact hebben dat hun baasje alles kan doen waar hij zin in heeft. Wapens en statussymbolen.

Hier in Amsterdam loopt een dealer/pooier achtig figuur met een Amstaff die te bang is om met zijn staart omhoog op straat te lopen. Die hond staat met pinnen en kettingen naast de baas, staart tussen de benen. Of hij zit in de BMW op de voorstoel. Komt het baasje ooit weer op het rechte pad dan gaat die hond de deur weer uit, dat weet ik zeker.

Onkundige domme bazen is ongelukken, en dan?

Dus afgeven op de doorsnee debiel die in 8 weken 5000 euro op zijn schamele loontje/giftje zet is niet terecht.
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Helemaal mee eens Marc, zolang er debielen zijn die ernaar vragen blijven er debielen die voor het aanbod zorgen!
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Boerboel27
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Boerboel27 »

Helemaal met Marc eens!
Met Boerboelse groet,

Nala&Simba en Willem
Afbeelding
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Daarom wordt het eens hoog tijd dat die wetten worden aangepast. Niet afrekenen op het ras maar op de mens. En er strenge controle moet komen op hondenverkoop en nieuwe eigenaren die een test moeten afleggen en een soort gschiktheidsbewijs krijgen. Ik weet wel dat het nooit helemaal tegen te gaan is met de malafide handel maar het schrikt toch een hoop mensen af.
Maar de vraag van Kelly was waarom kruisen met andere rassen? Tja, die zgn goede fokkers zoals je al vermeldt snap ik ook niet hoor (wat zijn goede fokkers?). Een goede fokker zou al niet zo'n type hond mee moeten geven aan ieman die het als statussymbool wil (die pik je er zo uit).Nou is de AB vanaf het begin natuurlijk al gekruist, vandaar dat er ook meerdere types AB zijn. Maar het doel lijkt me toch altijd de verbetering van het ras. Maar soms verliezen ze dat uit het oog door het geld. En zijn ze er trots op als ze weer met iets anders op de markt komen.
Love all animals!
kelly 1981
Zeer actief

:ok: :ok: :ok: :ok:
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mystic bull's dino »

Er is een nieuwe vereniging opgericht voor de ab

Rasvereniging Association American Bulldog Europe (A.A.B.E.)

1. Is een vereniging dat als doel heeft de gezondheid en het welzijn van het ras te bevorderen.

2. De vereniging heeft ten doel fokkers en liefhebbers van amerikaanse bulldogs nader tot elkaar te brengen en voorlichting te geven.

3. De vereniging heeft ten doel een goede band tussen baas en hond te bevorderen , om dit doel te bereiken zullen we ook verschillende cursussen gaan geven onder anderen ring training gehoorzaamheid , en oefen dagen voor de m.a.g test (gedragstest).

4. We zullen zeker als vereniging toezicht proberen te houden over de stambomen en erfelijke ziektes zoals hd ed enz enz.

5.Wij gaan ook pupbemiddeling doen voor uitsluitend ouder dieren die zijn goed bevonden volgens de normen waar wij dan om zullen vragen en vast gesteld hebben.

6. We komen ook 4 keer per jaar met een blad waar zo veel mogelijk in staat over shows die komen en shows die zijn gelopen door leden , dekmeldingen goed bevonden ouderdieren , evt. oefendagen voor de verschillende cursussen

en zeker al de vorderingen zullen we bekend maken en niet achter gesloten deuren houden.

wij als vereniging gaan zeker voor een erkenning van het ras.

7. We komen volgend jaar zomer met onze eerste show . en streven er naar om er een top dag van te maken.

8. We hebben 2 verschillende soorten leden de steunende en actieve leden voor de steunende leden geld een eenmalig bedrag van 10 euro en voor de actieve leden geld een bedrag van 30 euro per jaar en de mogelijkheid om op de site en in het club-blad te komen , en er zal ook een ledenpas worden uitgegeven waar in de toekomt zeer leuke en aantrekkelijke dingen op te verkrijgen zijn .

Zondag 19 september jl. zijn we van start gegaan met de eerste Oefendag gedragstest op onze nieuwe locatie te Hoeven.
We hebben hier zowel een binnen- als buiten lokatie. ER is een kantine aanwezig.

Vanaf 17 oktober zijn we hier elke zondag van 10.00-13.00 uur
Hier wordt ringtraining gegeven en de oefendag gedragstest.

U kunt zich hier voor de oefendag gedragstest inschrijven. Voor ringtraining is geen inschrijving nodig. Iedereen is van harte welkom.
Zeer binnenkort gaan we ook starten met het aankeuren van de Amerikaanse Bulldog, meer informatie volgt snel.

Houdt er rekening mee, dat er op een oefendag gedragstest slechts 10 honden kunnen deelnemen. Bij een te grote deelname, wordt u automatisch doorgeschoven naar de volgende datum.
Elke hond doorloopt de test 2 keer op een oefendag.

Let op!! de oefendag gedragstest wordt altijd buiten uitgevoerd.

Prijzen:

Leden Niet leden
Ringtraining € 1,50 per les per hond € 2,50 per les per hond
10 lessen kaart € 10,- per hond € 20,- per hond
Oefendag gedragstest € 10,- per hond € 12,50 per hond

Heeft u 2 honden of meer die deelnemen aan de Oefendag gedragstest (op één en dezelfde dag), dan wordt de prijs vanaf uw 2e hond gereduceerd met € 2,50.

BENCH VERPLICHT!!! VOOR ZOWEL RINGTRAINING ALS GEDRAGSTEST.

www.aab-europe.com
groetjes Maaike, Dino & Djeksen, Timon en Pumba
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

little-wolf schreef:
yamie schreef:
niet dan.
je kan lang niet van elk ras terugvoeren waarmee het dan wel zogenaamd gekruist is dus nee
en ja in de zin van je kruist paps en mams met elkaar duhuh.

In elk geval i shet zonde dat er weer eens een ras verpest wordt op deze manier :boos:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”