Van onze pup ( nu 14 weken ) staat een oortje niet goed. Het staat wat 'open' en naar achteren als die alert kijkt Snap je??
Wat kan ik daar aan doen om dat goed te krijgen?? Extra vitamines??
Plakken vind ik niet nodig, het hoeft geen showhond te worden, maar als iemand nog tips heeft dan zijn ze welkom ...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oor hangt niet goed
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
-
Maaike
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Have fun
. Ik ben het oor van Babbe nu ook al zo'n dikke maand aan het masseren. Ik zal blij zijn als ze eindelijk gaat wisselen, dan ben ik er van. Of het oortje uiteindelijk goed komt te staan vind ik nog erg spannend. Op dit moment is het erg wisselend. De ene dag draagt ze haar oortjes keurig naar voren en de volgende dag hangt haar ene oor weer open.
Als je wilt masseren moet je het oor even in de gewenste positie klappen en vervolgens het kraakbeen wat je in de vouw, zeg maar, voelt lekker masseren. Als je even hebt gemasseerd laat je los en kijk je of het oor goed blijft staan. Zo niet, dan ga je verder met masseren. Bij Babbe masseer ik in principe iedere keer als ze bij me zit en ik zie dat ze haar oortje "fout" heeft staan.
Als je wilt masseren moet je het oor even in de gewenste positie klappen en vervolgens het kraakbeen wat je in de vouw, zeg maar, voelt lekker masseren. Als je even hebt gemasseerd laat je los en kijk je of het oor goed blijft staan. Zo niet, dan ga je verder met masseren. Bij Babbe masseer ik in principe iedere keer als ze bij me zit en ik zie dat ze haar oortje "fout" heeft staan.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je zou inderdaad het oortje inderdaad kunnen masseren van achter naar voren. Van de aanzet van het oor met de duim naar voor 'draaien'... moeilijk zo uit te leggen...
Een beetje in de richting van hoe het zou moeten hangen...
(Misschien is de uitleg van Sietske iets duidelijker...
)
Meestal vinden ze het nog heel leuk ook.
Als je dat een tijdje volhoudt, gewoon verschillende keren per dag eventjes masseren, komt het oortje misschien wel terug goed. Tijdens het tandenwisselen kan het ook zijn dat de oortjes tijdelijk een beetje gaan afstaan. Was bij Binno ook zo, en dat is goed gekomen met masseren. Ik was op een gegeven moment bijna met niks anders bezig dan naar haar oortjes te kijken of ze wel goed stonden of niet...
, zij vond het best leuk al die extra aandacht! 
(Misschien is de uitleg van Sietske iets duidelijker...
Meestal vinden ze het nog heel leuk ook.
Als je dat een tijdje volhoudt, gewoon verschillende keren per dag eventjes masseren, komt het oortje misschien wel terug goed. Tijdens het tandenwisselen kan het ook zijn dat de oortjes tijdelijk een beetje gaan afstaan. Was bij Binno ook zo, en dat is goed gekomen met masseren. Ik was op een gegeven moment bijna met niks anders bezig dan naar haar oortjes te kijken of ze wel goed stonden of niet...

Moos (labrador) Gian (maltezer)