groetjes ingrid en bullet[/img]
Moderator: moderatorteam
Volgens mijn dierenfysiotherapeute kan je in principe met elke hond behendigheid doen. Alleen een hond met slechte luchtwegen zal er snel mee ophouden. En ze zijn niet wendbaar genoeg om snel door de paaltjes te gaan en te breed om makkelijk over de wip te lopen.lies schreef:ik zou er ook een beetje mee uitkijken. het is toch een zware hond, die snel overbelast zal raken door soort trainingen.
hier ben ik het wel met Martijn eens... bij ons (africhting) moet voor het springen eerst de hond geröntgend worden (is ook niet bij alle verenigingen zo maar wel bij de onze...daarnaast had ik het sowieso laten doen voordat ik ermee ging springen gewoon om zeker te weten of er niets mis is met z'n gewrichten wat dan alleen maar slechter zou worden door het springen) en dan wordt er niet eens veel gesprongen... behendigheid telt meer sprongen.... En dan heb ik nog wel een ras wat vrij licht is en makkelijk beweegt zeg maar....Martijn schreef:Dan weet ze niet waar ze over lult.
Bij veel verenigingen moet je je hond eerst gezond laten verklaren door een arts en een hond met het skelet van een bulldog is dat domweg niet.
Ellebogen zijn trouwens met een tik kapot. Hoe lang je doorgaat heeft daar niets mee te maken. Het is gewoon link en het is oneerlijk tegen je hond om hem zo'n lichaam te geven laat staan dat je hem nog dwingt te sporten ook.
Elke andere misvormde hond is zielig maar omdat het hier een ras betreft kan ineens alles? Bah. Arm dier.
er zijn ook mensen die aan de gezondheid van een hond denkenbullet schreef:leuk dat jullie zo enthousiast zijn......
Juist voor Bulldoggen, met oog op hun bouw en verhoogde risico met ademhalingsproblemen is het belangrijk dat ze genoeg en juiste beweging krijgen voor goed ontwikkelde spieren en gezonde longen. Naast de kachel laten liggen is volgens mijn mening echt slecht voor dit soort rassen.scooby doo schreef:de engelse bd en franse bd is zo al geen gezond ras , ik vind dat je je hond nog meer de kans geeft op botproblemen door hem dit te laten doen .een engelse bd is een hond om thuis voor de kachel te laten liggen , niet om hem van deze botbrekende dingen te laten doen , hij is er niet voor gebouwd ! hoe graag hij het ook doet
Ik heb twee Franse Bulldoggen die volkomen verschillend zijn van karakter en bouw, ze zijn ook nog family van elkaar. Dot's broer is de vader van Mo.Martijn schreef:Gelul. Een bull is een bull en die heeft een bouw die bij een bull hoort dus ook de risico's.
Je kunt niet eeuwenlang bezig zijn om een ras zo uniform mogelijk te maken om vervolgens net te doen alsof ze allemaal anders zijn.
Ik vind dat zo'n onzin. Je gaat niet met een Fiat Pinda de formule 1 rijden. Daar gaat 'ie stuk van.
ja hier ben ik het ook mee eens.....Martijn schreef:Gelul. Een bull is een bull en die heeft een bouw die bij een bull hoort dus ook de risico's.
Je kunt niet eeuwenlang bezig zijn om een ras zo uniform mogelijk te maken om vervolgens net te doen alsof ze allemaal anders zijn.
Ik vind dat zo'n onzin. Je gaat niet met een Fiat Pinda de formule 1 rijden. Daar gaat 'ie stuk van.
Als je behendigheid wil gaan doen moet je geen bull kopen en vice cersa.
Niet elke bull is een wrak maar elke bull loopt wel overdreven risico's bij een sport die specifiek op athletische honden gericht is.