Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heupfoto's Sypke (update)
Moderator: moderatorteam
-
Gast
Heupfoto's Sypke (update)
Ik ben net terug van de dierenkliniek in Drachten. Sypke heeft sinds een kleine week last van haar achterhand. Ze bijt steeds op haar linkerheup en vindt het erg onprettig om aangeraakt te worden op haar heupen en onderrug. Ze is uitgebreid uitwendig en inwendig onderzocht. De dierenarts merkte dat er iets met de linkerheup was. Het was duidelijk dat ze daar pijn aan had. Ik heb Sypke achtergelaten voor rontgenfoto's en kon twee uur laten terug komen. Ze hebben twee foto's gemaakt van haar heupen en het bekken (zonder verdoving, ze bleef prima liggen). Sypke heeft een prima bekken en uitstekende heupen, goede koppen, goede kommen, goede aansluiting, helemaal niks mis mee. Maar ze heeft iets op de aanhechting van de spier op haar linkerheup. Het is misschien een los stukje kraakbeen, of juist een ontbrekend stukje kraakbeen. Wat het precies is en wat de gevolgen ervan zijn is nog niet bekend. De dierenarts die Sypke heeft onderzocht gaat het bespreken met een collega. Ik word morgen teruggebeld over wat het (mogelijk) is. Het is vermoedelijk niet een erfelijk probleem. Het is waarschijnlijk ontstaan door een trauma. De dierenarts wist overigens niet of dit was wat de pijn veroorzaakte.
Laatst gewijzigd door Gast op 06 okt 2004 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Gast
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Gast
De dierenarts heeft me teruggebeld. Sypke heeft of een peesontsteking of een loszittend stukje bot. Ze dachten eerder aan een peesontsteking, maar ze wisten het niet helemaal zeker. Sypke moet nu 6 weken rust houden en krijgt pijnstillers en ontstekingsremmers. Rust betekent een paar kleine rondjes per dag wandelen, niet rennen en springen en geen sport & spel cursus meer. Zwemmen mag wel. De eventuele peesontsteking moet dan over zijn. Als het een los stukje bot is is het niet operabel. Het losse stukje wordt als het goed is weer ingekapseld in het kraakbeen. Het is op zich niet zo ernstig als het een los stukje bot zou zijn omdat het niet tussen twee gewrichten zit.
- Roos
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Gast
-
Marion.
-
Gast
-
Marion.
-
Gast
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
Gast
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Roos
- Zeer actief
Gelukkig maarsypke schreef:Het gaat goed met Sypke. De medicijnen en inmiddels twee weken rust zijn goed aangeslagen. Ze is nu pijnvrij. Minder wandelen en alleen aan de riem vindt ze gelukkig geen probleem. Nog vier weken te gaan. Ik hoop dat het dan helemaal over is.
(beetje late reactie maarja