Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Fila Brasileiro/Mastino Napolitano

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Arko04
Vaste gebruiker

Kruising Fila Brasileiro/Mastino Napolitano

Ongelezen bericht door Arko04 »

Ik liep vanochtend door het bos, en daar zag ik een enorme Molosser-achtige reu lopen. Ik herkende er geen ras in, dus ging ik het eens aan zijn baasje vragen. Bleek het een kruising te zijn tussen een Fila en een Mastino. Een enorme hond, en erg mooi!!! Zijn eigenaar zei dat hij zo'n 85 kilo woog :N:.

Echt een hele mooie hond! Hij was wel niet zo sociaal met soortgenoten, volgens zijn baas;maar aan de lijn viel ie niet uit.

Zijn er meer mensen die deze combinatie (Fila-mastino) hebben, of kennen?

Wat voor gedrag kan je van deze kruising verwachten? Valt het ook in de categorie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=43137
Martin
Zeer actief

Re: Kruising Fila Brasileiro/Mastino Napolitano

Ongelezen bericht door Martin »

Arko04 schreef:Ik liep vanochtend door het bos, en daar zag ik een enorme Molosser-achtige reu lopen. Ik herkende er geen ras in, dus ging ik het eens aan zijn baasje vragen. Bleek het een kruising te zijn tussen een Fila en een Mastino. Een enorme hond, en erg mooi!!! Zijn eigenaar zei dat hij zo'n 85 kilo woog :N:.

Echt een hele mooie hond! Hij was wel niet zo sociaal met soortgenoten, volgens zijn baas;maar aan de lijn viel ie niet uit.

Zijn er meer mensen die deze combinatie (Fila-mastino) hebben, of kennen?

Wat voor gedrag kan je van deze kruising verwachten? Valt het ook in de categorie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=43137
Ik denk dat zo`n hond geen ander gedrag zal vertonen dan een andere molosser, het is dan wel een forse knaap maar dat zegt niks, het gaat er volgens mij meer om waar en bij wie hij terecht komt en hoeveel karakter het baasje heeft en hoe consequent hij is, de meeste van deze honden zijn niet sociaal met soortgenoten, maar als je zo`n hond goed onder controle hebt hoeft dit geen probleem te zijn.
Alles valt of staat ,door geleiding van de baas.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

[/quote]

Ik denk dat zo`n hond geen ander gedrag zal vertonen dan een andere molosser, het is dan wel een forse knaap maar dat zegt niks, het gaat er volgens mij meer om waar en bij wie hij terecht komt en hoeveel karakter het baasje heeft en hoe consequent hij is, de meeste van deze honden zijn niet sociaal met soortgenoten, maar als je zo`n hond goed onder controle hebt hoeft dit geen probleem te zijn.
Alles valt of staat ,door geleiding van de baas.[/quote]

Ben ik het mee eens de baas heeft heel veel invloed want het zijn beide ,al ziet het er niet zo uit,hele gevoelige rassen die erg veel will to please naar de baas toe hebben.

De kruising ken ik niet maar wij hebben wel toevallig twee fila's en een mastino en alle drie zijn ze toppie en sociaal naar andere honden toe.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Weet je wat ik laatst zag?
Een kruising fila/basset!
Die woont bij mij in de buurt. Ziet er echt heel bizar uit. Ik ga wel een keer een fotootje proberen te maken.
Groet,
Dorien
tineke

Dorien schreef:Weet je wat ik laatst zag?
Een kruising fila/basset!
Die woont bij mij in de buurt. Ziet er echt heel bizar uit. Ik ga wel een keer een fotootje proberen te maken.
Ja hier in de buurt woont er ook zo een een jonge hond nog ,ben hem zelf nog niet tegen gekomen wel over gehoord.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hou er niet van omdat er meer van die miksen zijn dan kundige bazen helaas, en eenmaal verpest door een eerste baas zijn het niet de rassen die makkelijk om te vormen en te herplaatsen zijn.

Van mij mogen ze deze miksen niet fokken. De mastino en de fila schelen nogal veel in manier van mensen benaderen en de pups worden dus niet echt voorspelbaar en dus is de manier van opvoeden heel moeilijk in te schatten. Ik ken zowel fila's als mastino's die heel moeilijk zijn, daarnaast ook juist heel sociale. :ok: Tref je het niet dan wordt het erg moeilijk met de miks.
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

tineke schreef:
Alles valt of staat ,door geleiding van de baas.[/quote]

Ben ik het mee eens de baas heeft heel veel invloed want het zijn beide ,al ziet het er niet zo uit,hele gevoelige rassen die erg veel will to please naar de baas toe hebben.

De kruising ken ik niet maar wij hebben wel toevallig twee fila's en een mastino en alle drie zijn ze toppie en sociaal naar andere honden toe.[/quote]

Is de zwarte hond op je onderschrift een Mastino??? Zou je een keertje een foto willen plaatsen van je mastino? is hij ook nog jong hij lijkt zo helemaal niet op een mastino vindt ik.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

tineke schreef:Ben ik het mee eens de baas heeft heel veel invloed want het zijn beide ,al ziet het er niet zo uit,hele gevoelige rassen die erg veel will to please naar de baas toe hebben.

De kruising ken ik niet maar wij hebben wel toevallig twee fila's en een mastino en alle drie zijn ze toppie en sociaal naar andere honden toe.
Wel zijn Fila's toch behoorlijk onvriendelijk/terughoudend naar vreemden? Ook al is de baas er bij.
tineke

cane corso schreef:
tineke schreef:
Alles valt of staat ,door geleiding van de baas.

De kruising ken ik niet maar wij hebben wel toevallig twee fila's en een mastino en alle drie zijn ze toppie en sociaal naar andere honden toe.[/quote]

Is de zwarte hond op je onderschrift een Mastino??? Zou je een keertje een foto willen plaatsen van je mastino? is hij ook nog jong hij lijkt zo helemaal niet op een mastino vindt ik.[/quote]

Nee de zwarte hond is een boxer de andere twee zijn fila's en in mijn avatar staat mijn leverkleurige mastino.
Ergens op dit forum vind je allemaal foto's van ze.
tineke

Arko04 schreef:
tineke schreef:Ben ik het mee eens de baas heeft heel veel invloed want het zijn beide ,al ziet het er niet zo uit,hele gevoelige rassen die erg veel will to please naar de baas toe hebben.

Wel zijn Fila's toch behoorlijk onvriendelijk/terughoudend naar vreemden? Ook al is de baas er bij.
Ja dat is waar onze ene fila heeft dat heel erg onze andere helemaal niet.
Maar honden die hier over de vloer komen reu of teef gaat altijd prima.
Wij hebben weleens een tijdelijke hond in huis en dat gaat altijd heel goed.
Maar vreemde mensen moet Orsie niets van hebben maar als je hem goed kent vind hij het wel okee als je hem aait en knuffelt en zoekt hij ook contact.
Er word weleens gezegd dat ze geen conflictsignalen afgeven maar dat is een bakerpraatje en daar komt bij als je je eigen hond goed kent dan weet wanneer hij er genoeg van heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”