Bij de fokster kreeg ze proplan met maisolie eroverheen, maar toen ze daar poepte was het ook geen droge keutel.
Wij geven haar nu Royal Canin Vet Size (dat is geen speciaal dieetvoer, maar wordt wel verkocht bij dierenartsen) en we hebben haar langzaam overgewend op dit voer.
Ze is bij de fokster ontwormd toen ze 8 a 9 weken was en ik heb haar vorig weekend weer ontwormd om te kijken of dat het probleem was. Nou is er geen verbetering opgetreden en heeft ze ook geen wormen uitgepoept dus denk ik niet dat dit het probleem is. Hoewel mijn dierenarts wel vertelde dat het middel dat ik gegeven heb (van Excil) niet zo goed werkt eigenlijk.
Ze heeft nu namelijk telkens een beetje plakkerige ontlasting of dunne ontlasting (maar geen spuitpoep) en na de drol komt er telkens een klodder slijm uit.
Toen we de enting haalden afgelopen dinsdag zei de dierenarts dat het eventueel wormen kunnen zijn, maar omdat ik haar net ontwormd had (met dat middel wat dus niet zo goed schijnt te werken) gaf hij over 3 weken (wanneer ze nog een herhalingsenting krijgt) wel een wormenmiddel mee (want ja het lijkt me nou ook niet goed om het gelijk erachteraan te geven). Anders kon het nog overgevoeligheid zijn, maar het voer dat ze krijgt is wel goed (en ik koop het voer niet bij hem hoor). Echte allergie zou je pas na een jaar ofzo kunnen merken...
We weten niet wat we nu moeten doen. Ze kijkt ook af en toe naar haar kont en het lijkt mij dat haar darmpjes toch niet helemaal lekker zullen voelen als je af en toe dunne poep hebt en telkens slijm poept.
Vasten lijkt me niet echt een optie, het is een kleine pup en ze is al niet zo'n vreetzak dus...
Wie heeft advies?