Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doberman met "bult"

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gast

Doberman met "bult"

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Ik zit hier met een vraag die mij al maanden bezig houd.Ik heb vele foto's op internet bekeken om te kijken of er meer dobermannen met een bult op hun hoofd rondlopen, maar kan eigenlijk niets hierover terug vinden.

Waar het nu dus om gaat is, dat mijn dobermanpup van nu 7 maanden, een "bult" op zijn hoofd heeft, ter hoogte van zijn oren.Dus precies midden tussen zijn oren, waar de nek gaat beginnen.(Hoop dat het een beetje duidelijk is.)

Deze "bult" groeit verder niet, de pup heeft er ook geen last van ofzo, dus waarschijnlijk is dit normaal, maar ik wil toch graag wat meer zekerheid, en omdat ik op de Filippijnen woon heeft een bezoek aan de dierenarts niet zo veel zin...die zal zegen ..das normaal...no problem.... :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat dat gewoon zijn jachtknobbel is. Veel honden hebben een bult tussen de oren waar de nek begint, dat is een deel van de kam van been waar de spieren aan gehecht worden.

Ik zoek effe een foto :wink:
Afbeelding
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

jachtknobbel: bedoel je zoiets?

Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

maak je niet druk hoor, is de achterhoofdsknobbel :wink:
bij de ene dober sterk aanwezig, bij de ander niet en sommige hebben hem helemaal niet meer.
Dus niets aan de hand
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

qyan schreef:maak je niet druk hoor, is de achterhoofdsknobbel :wink:
bij de ene dober sterk aanwezig, bij de ander niet en sommige hebben hem helemaal niet meer.
Dus niets aan de hand

Klopt, mijn baas heeft een kruising dober/husky en die heeft een hele grote zichtbaar.
Wij zeggen altijd voor de gein dat ze teveel hersens heeft voor d'r koppie. :smile2:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ha, ik ben blij dat ik deze vraag hier heb kunnen stelen.... :smile:
Ook wij hadden het al over dat het zijn extern geheugen zou zijn, blijkt dus een jachtknobbel te zijn.

Bij deze alle bedankt voor de snelle antwoorden, ben ik weer van een hersenbreker af....... :denken:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

geen zorge de mijne heeft het ook maar in mindere maten
Boerboel27
geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Doberman met "bult"

Ongelezen bericht door Boerboel27 »

Manfred schreef:Hoi,

Ik zit hier met een vraag die mij al maanden bezig houd.Ik heb vele foto's op internet bekeken om te kijken of er meer dobermannen met een bult op hun hoofd rondlopen, maar kan eigenlijk niets hierover terug vinden.

Waar het nu dus om gaat is, dat mijn dobermanpup van nu 7 maanden, een "bult" op zijn hoofd heeft, ter hoogte van zijn oren.Dus precies midden tussen zijn oren, waar de nek gaat beginnen.(Hoop dat het een beetje duidelijk is.)

Deze "bult" groeit verder niet, de pup heeft er ook geen last van ofzo, dus waarschijnlijk is dit normaal, maar ik wil toch graag wat meer zekerheid, en omdat ik op de Filippijnen woon heeft een bezoek aan de dierenarts niet zo veel zin...die zal zegen ..das normaal...no problem.... :wink:
Deze "knobbeL" zal vanzelf verdwijnen als zijn schedel is uitgegroeit! Het "schedeldak" zal zich aan de "knobbel" optrekken!

Dit had mijn reu Simba ook. Zie foto:
Afbeelding
Met Boerboelse groet,

Nala&Simba en Willem
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

klopt ook, ze groeien er inderdaad ook in.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”