Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras zoek ik..?
Moderator: moderatorteam
- cane corso
- Zeer actief
Heb je wel eens aan een Wetterhoun gedacht? Een Wetterhoun is een uitstekende waakhond. Het is een rustige en stabiele hond die alleen blaft als er echt iets is. Voor het eigen gezin zijn het ontzettend lieve en aanhankelijke honden. Tegenover vreemden zijn ze terughoudend en vriendelijk. Ze kunnen goed met andere honden samen en hebben een onderhoudsvrije vacht. Het is een echte erfhond die erg graag buiten is.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Nou ik denk dat de Argentijn meer naar de Bull.M. neigt dan naar de Boerboel hoor, de meeste Argentijnen zijn sowieso al niet echt waak-verdedigingshonden, maar dat kan ook niet anders want het zijn en blijven jachthonden.Duvel schreef:Ik vergelijk ook niet, ik vind ze meer richting Boerboel karakter neigen als naar bv Bull M. En vergeet niet: dit is persoonlijk wat ik er van zie/ken (en da's niet bar veel!!!cloris schreef:Duvel schreef: De Argentijn vind ik zelf in karakter iets te veel richting de Boerboel neigen.Daar kan ik het dus absoluut niet mee eens zijn, Boerboel en Dogo Argentino kan je niet met elkaar vergelijken.
) Al ken ik een Argentijn reu...
Maar die voldoet dan ook op geen manier aan de rasstandaard.
Zijn over het algemeen zeer vriendelijk, ook naar vreemden en komen echt niet in de buurt van het karakter van een Boerboel.
ik denk dat de de reu die jij kent misschien wel helemaal geen volle Argentijn is? als hij al op geen een manier aan de standaard voldoet, vele witte honden met een bepaald uiterlijk worden al heel snel Argentijn genoemd, ook de kruisingen jammer genoeg.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Duvel
- Actief
- Contacteer:

Verder is het een schat van een beest, maar niet zoals hij zou moeten zijn als echte Argentijn.
En!!!! Niet vergeten; zoveel verstand van Argentijnen heb ik niet! Daarom gebruik ik bewust de woorden "neigen naar", "denk ik" en "lijkt mij." Want hieruit blijkt wel dat het niet om terdegen kennis gaat

So don't be mad!!

Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- cloris
- Zeer actief
O maar i'm not madDuvel schreef:De Argentijn die ik pers. ken is wel een 'volbloed' Argentijn, maar zoals ik al aangaf.. geen aanwinst voor z'n ras op rastypische eigenschappen, vooral uiterlijk. (nu praat ik dus de fokster na, die hem gefokt heeft en direct gestopt is met het fokken van én deze lijn van Argentijnen en Argentijnen in het algemeen, omdat het gefokte nest gewoon bagger was. Nogmaals: haar eigen woorden, dus over zelf kennis gesproken!!
)
Verder is het een schat van een beest, maar niet zoals hij zou moeten zijn als echte Argentijn.
En!!!! Niet vergeten; zoveel verstand van Argentijnen heb ik niet! Daarom gebruik ik bewust de woorden "neigen naar", "denk ik" en "lijkt mij." Want hieruit blijkt wel dat het niet om terdegen kennis gaat![]()
So don't be mad!!

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die lijn waar jij het over hebt

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Kijk en nu heb ik dus weer wat geleerdcloris schreef:O maar i'm not madDuvel schreef:De Argentijn die ik pers. ken is wel een 'volbloed' Argentijn, maar zoals ik al aangaf.. geen aanwinst voor z'n ras op rastypische eigenschappen, vooral uiterlijk. (nu praat ik dus de fokster na, die hem gefokt heeft en direct gestopt is met het fokken van én deze lijn van Argentijnen en Argentijnen in het algemeen, omdat het gefokte nest gewoon bagger was. Nogmaals: haar eigen woorden, dus over zelf kennis gesproken!!
)
En!!!! Niet vergeten; zoveel verstand van Argentijnen heb ik niet! Daarom gebruik ik bewust de woorden "neigen naar", "denk ik" en "lijkt mij." Want hieruit blijkt wel dat het niet om terdegen kennis gaat![]()
So don't be mad!!ik wilde alleen even duidelijk maken dat een Argentijn qua karakter veel meer naar de B.M. neigt dan naar de B.B. en dan heb ik het niet over uitzonderingen
![]()
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die lijn waar jij het over hebt

Uit welke lijnen.. eh.. dat zou ik na moeten vragen, want dat weet ik zo niet. Weet alleen dat de teef (mama van de reu) het halve nest 'uitgemoord' heeft, maar waarschijnlijk omdat het nest niet goed was. Niet omdat ze zo moordzuchtig was (heeft zelf niet lang mogen leven - tot groot verdriet van deze fokster) Wil wel ff nagaan voor je, maar dat kan pas na het weekend ivm drukte, okay?!
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- cloris
- Zeer actief
Ja tuurlijk okej, ben heel benieuwdDuvel schreef:Kijk en nu heb ik dus weer wat geleerdcloris schreef:O maar i'm not madDuvel schreef:De Argentijn die ik pers. ken is wel een 'volbloed' Argentijn, maar zoals ik al aangaf.. geen aanwinst voor z'n ras op rastypische eigenschappen, vooral uiterlijk. (nu praat ik dus de fokster na, die hem gefokt heeft en direct gestopt is met het fokken van én deze lijn van Argentijnen en Argentijnen in het algemeen, omdat het gefokte nest gewoon bagger was. Nogmaals: haar eigen woorden, dus over zelf kennis gesproken!!
)
So don't be mad!!ik wilde alleen even duidelijk maken dat een Argentijn qua karakter veel meer naar de B.M. neigt dan naar de B.B. en dan heb ik het niet over uitzonderingen
![]()
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die lijn waar jij het over hebt![]()
Uit welke lijnen.. eh.. dat zou ik na moeten vragen, want dat weet ik zo niet. Weet alleen dat de teef (mama van de reu) het halve nest 'uitgemoord' heeft, maar waarschijnlijk omdat het nest niet goed was. Niet omdat ze zo moordzuchtig was (heeft zelf niet lang mogen leven - tot groot verdriet van deze fokster) Wil wel ff nagaan voor je, maar dat kan pas na het weekend ivm drukte, okay?!

- Niekie
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2