Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'LEISHMANIOSE CANINA'
Moderator: moderatorteam
- Martin
- Zeer actief
'LEISHMANIOSE CANINA'
Van een vriend van ons (die in Brazilie woont) kregen wij vanochtend een noodoproep of wij hem konden helpen met een zeer groot probleem,
Vorig jaar zijn , zijn beide honden(een Rottweiler en een Fila) overleden aan " 'LEISHMANIOSE CANINA' " hij heeft een aantal maanden later twee nieuwe honden aangeschaft en nu blijkt dat ook deze honden opnieuw besmet zijn met deze zelfde ziekte, nu wil hij de honden laten helpen , maar er blijkt in Brazilie geen middel of remedie te bestaan om deze ziekte te bestrijden, en zijn honden zijn daardoor ten dode opgeschreven , net als de vorige twee.
Hij riep mijn hulp in of ik kon achterhalen of er hier in Nederland of waar dan ook medicijnen oid te krijgen zijn, zodat ik deze kan opsturen om zijn honden te behandelen .
De vraag is.....heeft hier iemand ervaring met deze ziekte??? of weet hier iemand of er medicijnen voor te krijgen zijn??????
Vorig jaar zijn , zijn beide honden(een Rottweiler en een Fila) overleden aan " 'LEISHMANIOSE CANINA' " hij heeft een aantal maanden later twee nieuwe honden aangeschaft en nu blijkt dat ook deze honden opnieuw besmet zijn met deze zelfde ziekte, nu wil hij de honden laten helpen , maar er blijkt in Brazilie geen middel of remedie te bestaan om deze ziekte te bestrijden, en zijn honden zijn daardoor ten dode opgeschreven , net als de vorige twee.
Hij riep mijn hulp in of ik kon achterhalen of er hier in Nederland of waar dan ook medicijnen oid te krijgen zijn, zodat ik deze kan opsturen om zijn honden te behandelen .
De vraag is.....heeft hier iemand ervaring met deze ziekte??? of weet hier iemand of er medicijnen voor te krijgen zijn??????
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: 'LEISHMANIOSE CANINA'
Ik heb er nog nooit van gehoord, sorry. Maar wat houdt de ziekte precies in dan, of merk je niets aan de honden? Kan die man niet een tijdje naar Nederland komen met z'n honden? Pff erg moeilijke situatie, nee sorry, ik heb hier geen antwoord op..Martin schreef:Van een vriend van ons (die in Brazilie woont) kregen wij vanochtend een noodoproep of wij hem konden helpen met een zeer groot probleem,
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- Martin
- Zeer actief
Voor zover ik weet wordt de ziekte veroorzaakt door een soort mug , en als de hond besmet is krijgt hij huidaandoeningen ed ,en als de hond niet behandeld wordt gaat hij er aan dood ,meer weet ik er ook niet van,Shita schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, sorry. Maar wat houdt de ziekte precies in dan, of merk je niets aan de honden? Kan die man niet een tijdje naar Nederland komen met z'n honden? Pff erg moeilijke situatie, nee sorry, ik heb hier geen antwoord op..Martin schreef:Van een vriend van ons (die in Brazilie woont) kregen wij vanochtend een noodoproep of wij hem konden helpen met een zeer groot probleem,
Het is voor hem niet mogelijk om naar Nederland te komen op het ogenblik.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Heb effe gegoogled Martin, hier staan heel veel links op, veel in het Braziliaans volgens mij, misschien dat hij daar wat kan vinden erover.
http://www.google.nl/search?q=+%27LEISH ... art=0&sa=N
Groetjes Els
Groetjes Els
- Martin
- Zeer actief
Bedankt Elsbilly schreef:Heb effe gegoogled Martin, hier staan heel veel links op, veel in het Braziliaans volgens mij, misschien dat hij daar wat kan vinden erover.
Groetjes Els
- stefanie
- Zeer actief
Martin, wat je ook zou kunnen doen is je vraag op www.buitenlandsehonden.nl stellen, daar zijn namelijk mensen die zelf honden hebben met die ziekte. Die kunnen je dus vanuit eigen ervaring van alles vertellen. Of op een site van een stichting die buitenlandse honden naar Nederland haalt. Een stichting zoals PAWS of AAI.
Laatst gewijzigd door stefanie op 29 sep 2004 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin
- Zeer actief
Goed ideestefanie schreef:Martin, wat je ook zou kunnen doen is je vraag op www.buitenlandsehonden.nl stellen, daar zijn namelijk mensen die zelf honden hebben met die ziekte. Die kunnen je dus vanuit eigen ervaring van alles vertellen. Of op een site van een stichting die buitenlandse honden naar Nederland haalt. Een stichting zoals PAWS of AAI.
Hartelijk dank voor de tip
- Martin
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
even naar nederland komen vanuit brazilie????Shita schreef:Kan die man niet een tijdje naar Nederland komen met z'n honden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik bedoelde dat als het heel erg is dat de hond misschien hier in Nederland behandeld kan worden want als het heel ernstig is, en er geen medicijn is daar, dan zou ik het niet zo raar vinden als die man hier naartoe komt, om zijn hond te redden. Hopelijk komt het niet zover en kunnen er medicijnen verstuurd worden naar Brazilie...malinois schreef:even naar nederland komen vanuit brazilie????Shita schreef:Kan die man niet een tijdje naar Nederland komen met z'n honden?
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan zal de hond weer entingen nodig hebben (rabies) en dat lijkt me niet echt handig als hij al zo ziek is....Shita schreef:Ik bedoelde dat als het heel erg is dat de hond misschien hier in Nederland behandeld kan worden want als het heel ernstig is, en er geen medicijn is daar, dan zou ik het niet zo raar vinden als die man hier naartoe komt, om zijn hond te redden. Hopelijk komt het niet zover en kunnen er medicijnen verstuurd worden naar Brazilie...malinois schreef:even naar nederland komen vanuit brazilie????Shita schreef:Kan die man niet een tijdje naar Nederland komen met z'n honden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb helaas ervaringen met deze ziekte.
De benodigde medicijnen zijn in Nederland niet te krijgen. Eén middel wel, maar het belangrijkste middel wat Glucantime heet is in Nederland niet te krijgen. Er is in Nederland ook niiet tot nauwelijks ervaring met deze ziekte, doordat zij in Nederland niet voorkomt, hoogstens een incidenteel geval van een geïmporteerde hond uit een gebied waar de ziekte wel voorkomt.
De Glucantime is hier in Spanje wel te krijgen, en ik kan deze zonder problemen opsturen als je dat wilt. Iemand die hier meer over wil weten hoeft me slechts even te Pb-en.
Als je op dit forum: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/phpBB2/index.php LEISHMANIA of LEISHMANIOSIS of LEISHMANIOSE intikt in de zoekfunktie komen er heel veel artikelen tevoorschijn met veel informatie.
Groeten, Willy.
De benodigde medicijnen zijn in Nederland niet te krijgen. Eén middel wel, maar het belangrijkste middel wat Glucantime heet is in Nederland niet te krijgen. Er is in Nederland ook niiet tot nauwelijks ervaring met deze ziekte, doordat zij in Nederland niet voorkomt, hoogstens een incidenteel geval van een geïmporteerde hond uit een gebied waar de ziekte wel voorkomt.
De Glucantime is hier in Spanje wel te krijgen, en ik kan deze zonder problemen opsturen als je dat wilt. Iemand die hier meer over wil weten hoeft me slechts even te Pb-en.
Als je op dit forum: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/phpBB2/index.php LEISHMANIA of LEISHMANIOSIS of LEISHMANIOSE intikt in de zoekfunktie komen er heel veel artikelen tevoorschijn met veel informatie.
Groeten, Willy.
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Een hele goede zaak Willy iemand als jij buiten de grenzen en op het NL forum, heel leerzaam en zonder meer geweldig om via deze weg aan middelen te komen voor welzijn van het dier.Wil de hond schreef:Ik heb helaas ervaringen met deze ziekte.
De Glucantime is hier in Spanje wel te krijgen, en ik kan deze zonder problemen opsturen als je dat wilt. Iemand die hier meer over wil weten hoeft me slechts even te Pb-en.![]()
Groeten, Willy.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Gast
de volgende info kwam ik tegen op internet:
Bent u van plan uw hond mee te nemen op vakantie naar Zuid-Europa?? Lees deze informatie dan goed door het is zeer belangrijk.
In de Landen rond de middenlandse zee heerst de ziekte LEISHMANIOSE.
Deze ziekte wordt overgebracht door zandvliegjes op zowel mens als dier. Leishmaniose is een parasitaire ziekte die in twee vormen voorkomt te weten:
1. Huidleishmaniose
2. Inwendige Leishmaniose
Voor beide typen Leishmaniose geldt dat uw hond zonder behandeling uiteindelijk zal overlijden.
De behandeling van een geinfecteerde hond is echter erg moeilijk. Dit komt omdat honden over een snelle stofwisseling beschikken en medicijnen daardoor vaak te snel weer uit het lichaam verdwenen zijn.
Het is dus noodzakelijk dat de hond meerdere malen per dag geinjecteerd wordt of via een langdurig infuus de medicijnen binnen krijgt. Daarnaast is het vaak noodzakelijk dat de hond met ondersteunende medicijnen behandelt wordt omdat de parasiet die de ziekte veroorzaakt de nijging heeft snel resistent te worden.
Het is dus van groot belang om de nodige maatregelen te treffen. Dit betekent dat we ons in de leefgewoonten van de zandvlieg moeten verdiepen om te voorkomen dat de hond gestoken wordt.
Zandvliegjes zijn ongeveer 1,5-3,5 mm grootte, sterk behaarde, zandkleurige steekmugjes met grote zwarte ogen. De tijdstippen dat ze op jacht gaan naar mogelijke slachtoffers zijn mn. in de nachtelijke uren. En wel vanaf ongeveer 1 uur na zonsondergang tot ongeveer 1 uur voor zonsopgang.
De muggen zijn door hun grootte erg vatbaar voor wind. In de directe omgeving van het strand komen ze daarom niet of nauwelijks voor. En is er dus weinig gevaar.
Zandmuggen leggen hun larven het liefst in een vochtige bodem. De larven voeden zich met organisch afval in de bodem. Deze gebieden liggen niet aan de kust. Maar als u van plan bent uw vakantie door te brengen in een bosrijke omgeving dan loopt u wel degelijk het risico dat uw hond gestoken wordt.
Wanneer u denkt naar een risicogebied te gaan kunt u de volgende maatregelen treffen:
1. Gebruik in uw kamer/ huisje/ caravan een electrische muggenverdelger (in het stopkontakt)
2. Slaap 's nachts zoveel mogelijk met het raam dicht.
3. Laat uw hond nooit de nacht in de auto doorbrengen, ook niet met de ramen op een kier.
4. U kunt honden behandelen met een anti-muggenspray ( een soort Autan). Dit produkt is verkrijgbaar in Frankrijk, is van de firma Tafarm en heet antiphlebotome.
Spray dit in uw handen en smeer zorgvuldig de kop, de buik en het gebied rond de genetalien ermee in. NIET IN DE OGEN SPUITEN
5. Ook zijn er halsbanden verkrijgbaar die de kans dat de hond gestoken wordt met 96% verkleinen.
De halsband is verkrijgbaar in Frankrijk onder de naam Scalibor.
Symptomen:
- haaruitval rond de ogen, op de kop, hals en
borst.
- sterke schilfering van de huid die niet
weggaat
na een wasbeurt.
- huid kan stug aanvoelen.
- zweervorming, de zgn. inentingszweer die eruit midden.
(zie foto).
- ontstaan van zweren op poten de oren en neus.
- verminderde werking van de nieren.
- gewichtsverlies bij blijvend goede eetlust.
- afname van spierweefsel.
- gewrichtsonstekingen.
- bloedneuzen.
Indien u het vermoeden heeft dat uw hond besmet is dient u een laboratoriumonderzoek te laten uitvoeren. Op basis van de uitslag van dit onderzoek zal een behandeling volgen.
Bent u van plan uw hond mee te nemen op vakantie naar Zuid-Europa?? Lees deze informatie dan goed door het is zeer belangrijk.
In de Landen rond de middenlandse zee heerst de ziekte LEISHMANIOSE.
Deze ziekte wordt overgebracht door zandvliegjes op zowel mens als dier. Leishmaniose is een parasitaire ziekte die in twee vormen voorkomt te weten:
1. Huidleishmaniose
2. Inwendige Leishmaniose
Voor beide typen Leishmaniose geldt dat uw hond zonder behandeling uiteindelijk zal overlijden.
De behandeling van een geinfecteerde hond is echter erg moeilijk. Dit komt omdat honden over een snelle stofwisseling beschikken en medicijnen daardoor vaak te snel weer uit het lichaam verdwenen zijn.
Het is dus noodzakelijk dat de hond meerdere malen per dag geinjecteerd wordt of via een langdurig infuus de medicijnen binnen krijgt. Daarnaast is het vaak noodzakelijk dat de hond met ondersteunende medicijnen behandelt wordt omdat de parasiet die de ziekte veroorzaakt de nijging heeft snel resistent te worden.
Het is dus van groot belang om de nodige maatregelen te treffen. Dit betekent dat we ons in de leefgewoonten van de zandvlieg moeten verdiepen om te voorkomen dat de hond gestoken wordt.
Zandvliegjes zijn ongeveer 1,5-3,5 mm grootte, sterk behaarde, zandkleurige steekmugjes met grote zwarte ogen. De tijdstippen dat ze op jacht gaan naar mogelijke slachtoffers zijn mn. in de nachtelijke uren. En wel vanaf ongeveer 1 uur na zonsondergang tot ongeveer 1 uur voor zonsopgang.
De muggen zijn door hun grootte erg vatbaar voor wind. In de directe omgeving van het strand komen ze daarom niet of nauwelijks voor. En is er dus weinig gevaar.
Zandmuggen leggen hun larven het liefst in een vochtige bodem. De larven voeden zich met organisch afval in de bodem. Deze gebieden liggen niet aan de kust. Maar als u van plan bent uw vakantie door te brengen in een bosrijke omgeving dan loopt u wel degelijk het risico dat uw hond gestoken wordt.
Wanneer u denkt naar een risicogebied te gaan kunt u de volgende maatregelen treffen:
1. Gebruik in uw kamer/ huisje/ caravan een electrische muggenverdelger (in het stopkontakt)
2. Slaap 's nachts zoveel mogelijk met het raam dicht.
3. Laat uw hond nooit de nacht in de auto doorbrengen, ook niet met de ramen op een kier.
4. U kunt honden behandelen met een anti-muggenspray ( een soort Autan). Dit produkt is verkrijgbaar in Frankrijk, is van de firma Tafarm en heet antiphlebotome.
Spray dit in uw handen en smeer zorgvuldig de kop, de buik en het gebied rond de genetalien ermee in. NIET IN DE OGEN SPUITEN
5. Ook zijn er halsbanden verkrijgbaar die de kans dat de hond gestoken wordt met 96% verkleinen.
De halsband is verkrijgbaar in Frankrijk onder de naam Scalibor.
Symptomen:
- haaruitval rond de ogen, op de kop, hals en
borst.
- sterke schilfering van de huid die niet
weggaat
na een wasbeurt.
- huid kan stug aanvoelen.
- zweervorming, de zgn. inentingszweer die eruit midden.
(zie foto).
- ontstaan van zweren op poten de oren en neus.
- verminderde werking van de nieren.
- gewichtsverlies bij blijvend goede eetlust.
- afname van spierweefsel.
- gewrichtsonstekingen.
- bloedneuzen.
Indien u het vermoeden heeft dat uw hond besmet is dient u een laboratoriumonderzoek te laten uitvoeren. Op basis van de uitslag van dit onderzoek zal een behandeling volgen.