Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets om over na te denken.....(Engels)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Iets om over na te denken.....(Engels)

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Applies to any breed......

WHO CARES.....
The litter was bred to be just pets. The breeder made sure the sire and dam had their hip and eye clearances, but she really didn't know about their littermates, their sires, their dams, their grandparents, etc. She really didn't care; these pups were to be pets only. The breeder just knew her female was beautiful and the sire always got lots of compliments from his vet. But the breeder had never bothered to show the dogs to see if they really measured up to the breed standard or not. To see if anyone else in the world thought they were beautiful too. She didn't care; these pups were just to be pets.

The breeder was sure the sire and dam were very smart and trainable and had good temperaments. But she didn't care enough to prove it to the rest of the world by earning a basic level obedience title, or even a Canine Good Citizen certificate on either. They were only pets. The breeder thought these pups would make terrific hunting dogs; so she told the buyer who came looking for a hunting companion. She just knew the sire and dam would have been good hunting dogs. Of course, they had no hunting experience, no hunting titles, not even a Working Certificate. She didn't care; their puppies were only to be pets. Her buyer walked away in disgust... HE wanted MORE than just a pet. HE wanted a good hunting companion.

The breeder didn't care... Her puppies were JUST to be pets, no more.... The buyers came and bought their pets. They didn't care that the breeder didn't know the full health background behind their puppy...it was JUST a pet. They didn't care if the sire or dam met the breed standard or not. They didn't care that their puppy might NOT grow up to look like a breed standard golden retriever....it was just a pet. They didn't care that the temperament and trainability of the sire and dam were unproven...their puppy was just a pet and they were SURE it would be sweet and good with kids because ALL goldens are, RIGHT?

They didn't CARE... It was JUST a pet... Until it came up lame at 8 months of age and the vet said severe hip dysplasia, expensive surgery needed. Until they found they could NOT control the puppy and they couldn't seem to train it. Until the puppy BIT the baby and it took 20 stitches at the hospital to close the wound. Then they CARED...enough to promptly dump the puppy at the nearest animal shelter. Maybe someone else will care enough to fix the problems. Maybe someone else will care enough to give the puppy a hug before he is put to sleep FOREVER. The breeder didn't care, she had another litter just born that were just pets.

WHO CARES? Don't people buying a puppy for a pet have a right to a puppy that is healthy and has the BEST possible chances of staying healthy for its entire life? Don't they have a right to a puppy that will grow up to LOOK like a golden retriever? Don't they have a right to a puppy that WILL have a good temperament and be easily trained? Don't they have a right to a puppy that is a RETRIEVER in addition to a GOLDEN? HOW can a breeder ensure that her dogs will have all these traits if she doesn't TEST them? Would you REALLY want a puppy from a breeder who doesn't CARE? What chances does that puppy really have if its breeder doesn't care that much and is willing to settle for 'just pets?' Would you want someone BUYING a puppy when they DON'T CARE? What chance does that puppy have if the buyer right from the start doesn't really care about what they are buying?

The rescues, shelters and *landfills* in this country are FULL of 'just pets.' Some of us CARE! Do you?

(Copyright 1997 Anne V. McGuire. May be reprinted and distributed
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

:denken: engels praten dat gaat nog maar engels lezen

hoe kan ik nou nog checken of het in het juiste topic staat :jank:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Geweldig stuk, helaas o zo waar.

:jank: :jank:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

twinkeltje schreef::denken: engels praten dat gaat nog maar engels lezen

:smile: Ja, wat nou?
twinkeltje
moderator

Presa Pais bajos schreef:
twinkeltje schreef::denken: engels praten dat gaat nog maar engels lezen

:smile: Ja, wat nou?
en nou zit ze me ook al uit te lachen :boos:
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

:jank: Helaas is dit de realiteit...
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
twinkeltje
moderator

ja nu zie ik allemaal huilbakjes smilies

hoord het niet bij hond en leed :19:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:ja nu zie ik allemaal huilbakjes smilies

hoord het niet bij hond en leed :19:
Ehm :denken:
Het gaat over het zomaar fokken van een nestje zonder verder onderzoek te doen naar de gezondheid, karakter en raseigenschappen van een hond/ras.
Veel mensen fokken een nestje omdat ze het leuk vinden, of omdat ze graag een pup van hun teefje willen of omdat de dierenarts zegt dat ze zo'n leuke lieve hond hebben.
Dit is voor die mensen bedoeld. Denk na voordat je aan een nestje begind.

helaas alleen in het Engels verkrijgbaar.....
Misschien kan ik hem in een vertaal machine gooien voor je? Wordt het wsch wel zoiets als de beschrijving van je Koreaanse afwasmachine :mrgreen:
twinkeltje
moderator

o als je erg crea tief bend steek je het gelijk in een goed jasje
en maak je er een mooi nl verhaal van is voor iedereen duidelijk dan :pffff:

of vraag ik nu te veel :mrgreen:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

:smile: :smile: :smile: Speciaal voor twinkeltje, in het Koreaans.

Is op om het even welk ras van toepassing......

DE WGO.... GEEFT.
De draagstoel werd gekweekt om enkel huisdieren te zijn. De kweker zorgde de vader ervoor en de dam had hun heup enoogontruiming, maar zij was niet werkelijk van hun littermates op de hoogte, hun vaders, hun dammen, hun grootouders, enz. Zij gaf niet werkelijk; deze jongen moesten slechts huisdieren zijn. De kweker wist enkel haar wijfje mooi was en de vader altijd veelcomplimenten van zijn dierenarts werd. Maar de kweker had nooit gehinderd om de honden te tonen om te zien ofmaten zij werkelijk tot de rassennorm of niet. Om te zien of dacht iedereen anders in de wereld waren zij ook mooi. Zij gaf niet; deze jongen moesten enkel huisdieren zijn.

De kweker was zeker de vader en de dam zeer slim en trainable waren engoede temperamenten hadden. Maar zij gaf niet genoeg om het aan de rest van de wereld te bewijzendoor een basistitel van de niveaugehoorzaamheid te verdienen, of zelfs een Honds Goed certificaat van de Burger op één van beiden. Zij waren slechts huisdieren. De kweker dacht deze jongen terrific de jachthonden zouden maken; zo vertelde zij de koper die zoekend een jagende metgezel kwam. Zij kende enkel de vader en de dam zou goede de jachthonden geweestzijn. Natuurlijk, zij hadden geen de jachtervaring, geen de jachttitels, niet zelfs een Werkend Certificaat. Zij gaf niet; hun puppies moesten slechts huisdieren zijn. Haar koper ging in afschuw weg... HIJ wilde meer dan enkel een huisdier. HIJ wilde een goede jagende metgezel.

De kweker gaf niet... Haar puppies moesten ENKEL huisdieren zijn, niet meer.... De kopers kwamen en kochten hun huisdieren. Zij gaven niet dat de kweker niet de volledige gezondheidsachtergrondachter hun puppy... kendehet was ENKEL een huisdier. Zij gaven niet als de vader of de dam aan de rassennorm of nietvoldeed. Zij gaven niet dat hun puppy NIET zou kunnen groeien om als een rassenstandaard gouden retriever te kijken....het was enkel een huisdier. Zij gaven niet dat het temperament en trainability van de vader en dedam... onbewezen warenhun puppy was enkel een huisdier en zij waren ZEKER het met jongegeitjes omdat ALLE goldens zijn zoet en goed zou zijn, RECHT?

Zij GAVEN niet... Het was ENKEL een huisdier... Tot het op lame bij 8 maanden van leeftijd kwam en de dierenartsstrenge heupdysplasie zei, dure nodig chirurgie. Tot zij vonden konden zij NIET puppy controleren en zij konden nietschijnen om het op te leiden. Tot puppy de baby BEET en het nam 20 steken bij het ziekenhuis om dewond te sluiten. Dan GAVEN zij...genoeg om puppy bij de meest dichtbijgelegen dierlijke schuilplaatsonmiddellijk te dumpen. Misschien zal iemand anders genoeg geven om de problemen tebevestigen. Misschien zal iemand anders genoeg geven om puppy een omhelzing tegeven alvorens hij aan slaap VOOR ALTIJD wordt gezet. De kweker gaf niet, zij had een andere enkel geboren draagstoel dat enkel huisdieren was.

DE WGO GEEFT? Hebben de mensen die kopen puppy voor een huisdier geen recht op puppydie gezond is en de BESTE mogelijke kansen heeft om gezond voor zijnvolledig leven te blijven? Zij hebben een recht op puppy die niet om als een gouden retriever zalgroeien TE KIJKEN? Don't they have a right to a puppy that WILL have a good temperament and be easily trained? Niet zij hebben een recht op puppy die een RETRIEVER naast GOUDEN is? HOE kan een kweker dat haar honden al deze ervoor zorgen trekkenzullen hebben als zij hen niet TEST? Zou u WERKELIJK puppy van een kweker willen die niet GEEFT? Werkelijk welke kansen heeft dat puppy als zijn kweker niet geeft datveel en bereid om voor ' enkel huisdieren te regelen is?' Zou u iemand willen dat KOOPT puppy wanneer zij niet GEVEN? Welke kans heeft dat puppy als de koper vanaf het begin niet werkelijkgeeft om wat zij kopen?

De reddingen, de schuilplaatsen en * stortplaatsen * in dit land zijn VOLLEDIG van 'enkel huisdieren.' Wat van ons ZORG! U?

(Auteursrecht 1997 Anne V. McGuire. Mag worden herdrukt en worden verdeeld
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Hij is echt GOED!!!!!
Lijkt wel Afrikaans :smile:
twinkeltje
moderator

:roll: Koreaans. nu weet ik welke taal ik spreek :ok:
voel me zeer vereerd hoor dat je dat speciaal voor mij zo hebt gedaan

je moet het alleen 3 keer lezen om het een beedje tot een samenhangent verband te krijgen maar goed ik zal niet meer zeuren :smile: :N:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Maar wat is nou die draagstoel? :19:
twinkeltje
moderator

Presa Pais bajos schreef:Maar wat is nou die draagstoel? :19:
dat is zo handige strandstoel die je op kan vouwen tot tas :pffff:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
En daar kan je dan de puppies weer in doen?
twinkeltje
moderator

Presa Pais bajos schreef:
twinkeltje schreef:
En daar kan je dan de puppies weer in doen?
opgevouwen en al :roll:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Hmmmmm, handig...... :mann:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

:19:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

In het Engels vond ik het een goed en aangrijpend stuk om te lezen.

In het Nederlands echter wat minder... :denken: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”