Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemde uitslag bij Duitse Dog
Moderator: moderatorteam
-
planet
- geregistreerd lid
vreemde uitslag bij Duitse Dog
Sinds een paar dagen heeft mijn hond kleine 'kistjes' rond zijn geslachtsdeel, alsook rode plekken in de huidplooien van zijn achterste poten en zijn buikvlak.
Hij is 4 maanden oud. Dierenarts zei dat dergelijke 'infecties' bij puppies voorkomen maar na een 3-tal weken verdwijnen.
Momenteel krijgt hij een zalf toegediend op basis van cortisone en antibiotica.
Heeft iemand zoiets al meegemaakt ? Zo ja, hoe is het verholpen geweest ?
Alvast bedankt voor wat feedback ...
Hij is 4 maanden oud. Dierenarts zei dat dergelijke 'infecties' bij puppies voorkomen maar na een 3-tal weken verdwijnen.
Momenteel krijgt hij een zalf toegediend op basis van cortisone en antibiotica.
Heeft iemand zoiets al meegemaakt ? Zo ja, hoe is het verholpen geweest ?
Alvast bedankt voor wat feedback ...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik weet niet precies wat je bedoeld met kistjes, maar toevallig ben ik gister bij de DA geweest met sam omdat hij rond zijn navel en in zijn oksels rode uitslag had en eraan krabde.
volgens de DA is het exceem en hij heeft een prik gehad tegen de jeuk en verzachtende zalf om de uitslag te genezen zonder dat ie ze de hele tijd loskrabt.
misschien is het bij jou ook zoiets?
sam is verder kerngezond, maar tobt al zijn hele leventje met huidproblemen, van demodex naar huidirritaties...
volgens de DA is het exceem en hij heeft een prik gehad tegen de jeuk en verzachtende zalf om de uitslag te genezen zonder dat ie ze de hele tijd loskrabt.
misschien is het bij jou ook zoiets?
sam is verder kerngezond, maar tobt al zijn hele leventje met huidproblemen, van demodex naar huidirritaties...

-
planet
- geregistreerd lid
irritatie
De 'kistjes' verdwijnen stilaan. Ik gebruik een zalf (honden eczema ?).
Momenteel krijgt hij ook een antibiotica kuur van 10 dagen om de rode plekken (irritatie waar geen vacht is) te behandelen.
Tegen maandag moeten we beterschap zien ... Tot op heden is er geen vooruitgang.
blijkbaar heeft hij geen last van jeuk ....
volgende elementen zijn gewijzigd in zijn omgeving:
- rubberen tegels werden geplaatst aan het hondenhok (zorgt dit voor irritaties ???)
- zijn voeding (van Royal Cannin baby -> puppy)
- ook mengen we een gelatine in zijn voeding (op aanraden van een fokker) om zijn beenderen te sterken tijdens zijn groei ..
misschien iemand nog raad of tips ?
thx !
Momenteel krijgt hij ook een antibiotica kuur van 10 dagen om de rode plekken (irritatie waar geen vacht is) te behandelen.
Tegen maandag moeten we beterschap zien ... Tot op heden is er geen vooruitgang.
blijkbaar heeft hij geen last van jeuk ....
volgende elementen zijn gewijzigd in zijn omgeving:
- rubberen tegels werden geplaatst aan het hondenhok (zorgt dit voor irritaties ???)
- zijn voeding (van Royal Cannin baby -> puppy)
- ook mengen we een gelatine in zijn voeding (op aanraden van een fokker) om zijn beenderen te sterken tijdens zijn groei ..
misschien iemand nog raad of tips ?
thx !
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
planet
- geregistreerd lid
- Hughy
- Zeer actief
ik heb mijn dog ook royal canin giant gegeven, naar tevredenheid. Maar ik moet eerlijk toegeven dat nu ik een ander merk voer geef hun huid veel beter is. Ik heb achteraf dus dingen geaccepteerd, dacht dat het normaal was, maar nu die plekken niet meer komen weet ik dat het mede door het voer kwam.Dus inderdaad, luister maar naar tante Jip
die heeft er alle verstand van
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hoi , duck krijgen ze hier ook dat geeft meestal geen problemen , alleen zou ik gewoon 1 dag duck geven en de anderedag brokken. En van RC hoor je wel vaker klachten van huidproblemen. Wij voeren al meer dan 15 jaar de geperste super brok van prins ,ook de puppen krijgen het hier , en ze doen ze het allemaal heel goed opplanet schreef:het is mijn eerste hond, en momenteel volg ik enkel de richtlijnen van Royal Canin (voor giant dogs)
de Royal Canin Puppy (giant dogs) zou ik moeten geven tot een maand of 6-8 ??
welke voeding raadt u dan aan ?
ik geef ook 1xdag 100 gram Duck (dit al een gedurende 2 maanden ...)

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.