Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baarmoederonsteking? of overbezorgd?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Terra

baarmoederonsteking? of overbezorgd?

Ongelezen bericht door Terra »

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet... Terra doet raar. Ze is al twee á drie weken loops (ze houdt zichzelf redelijk goed schoon dus weet nooit precies wanneer het begonnen is) en nu is het bloed wat er uit komt onhelder. Een beetje bruinig zeg maar, maar niet dikkig of wat ook. Ze is verder suffig, en kijkt zielig met haar oren plat. Maar ja ze doet wel vaker maf als ze loops is, dan voelt ze zich gewoon niet helemaal top. Toch heb ik het idee dat ze ziek is, omdat ze minder actief is dan normaal... Ik heb het idee dat ze baarmoederontsteking zou kunnen hebben, dus heb haar getemperatuurd en ze is 38,5°C. Niet alarmerend dacht ik. Mijn man denkt dat ze gewoon niet zo lekker is en dat ik spoken zie. Wat zijn de symptomen van baarmoederontsteking nou precies en maak ik me terecht zorgen? Wat moet ik doen?
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

symtonen :

- grote dorst en veel plassen
- geen eetlust
- braken
- lusteloosheid en geen zin in wat voor lichaamsbeweging
- slijmafscheiding uit de vulva na loopsheid
- overmatig slikken van de vulva

Als maar ook iets niet dit rijtje voorkomt zo ik naar de dierenarts gaan voor een uitstrijkje.

Maria
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Maria schreef:symtonen :

- geen eetlust
- braken

Als maar ook iets niet dit rijtje voorkomt zo ik naar de dierenarts gaan voor een uitstrijkje.

Maria
Afscheiding hoeft trouwens niet altijd te zien te zijn. Je hebt ook een gesloten baarmoederontsteking. Maar als je twijfelt kan je toch gewoon langs de dierenarst. Beter het een keer teveel dan te weining
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Terra

Ca Cajuina schreef:
Maria schreef:symtonen :

- geen eetlust
- braken

Maria
Afscheiding hoeft trouwens niet altijd te zien te zijn. Je hebt ook een gesloten baarmoederontsteking. Maar als je twijfelt kan je toch gewoon langs de dierenarst. Beter het een keer teveel dan te weining
Inderdaad... Ik denk dat ik maar eens een bezoekje breng aan de DA. Hopelijk voor niets. Bedankt voor de reacties! :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier hebben ze dat ook vaak aan het einde van de loopsheid , ik denk dat het gewoon restjes van oud bloed is wat er nog uit komt. Zolang het niet stinkt en ze drinkt niet veel en eet gewoon en heeft geen koorts is er niet veel aan de hand denk ik . Maar voor de zekerheid langs je DA kan nooit kwaad :wink: En een gesloten baarmoeder ontsteking lijk me vrij stug nu , want ze heeft uitvloeiing .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Terra

Gelukkig ziet het er naar uit dat mijn man gelijk had... Madam is vandaag weer meer zichzelf, speels en vrolijk en superloops. Denk dat ze inderdaad gewoon een rotdag had, en zich beroerd voelde. Maar ik hou het in de gaten, en als ik het niet helemaal vertrouw toch even langs de dierenarts. Klinkt wel logisch, het einde van de loopsheid... Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”