Lotje-en-Sjaakie schreef:Heb hier regelmatig het idee dat sommigen (en nee ik noem geen namen

) het heerlijk vinden om van elke negatieve puntje een mega grote misser te maken.
Ik heb hierover na zitten denken, voor je plaatsing nu al. Daarvanuit heb ik gisteren ook gepost met dat ik het op zich eigenlijk allemaal heel lullig vond en ook mijn dubbele gevoel daarin heb weergegeven.
Op zich is het natuurlijk gewoon zuur als iemand een site maakt met daarop een schat aan (achterhaalde onzinnige..maar dat ter zijde) informatie die daar met zorg aangekleed is neergezet en je wordt vervolgens zonder enig positief woord voorzien van forse kritiek.
Dat lijkt inderdaad op een lullige manier van doen en op het uitvergroten van fouten zonder daar iets positiefs tegenover te zetten.
Er gebeurd alleen net even meer...
Ze doet zich voor als deskundige...en tegen dit soort "deskundigen"zijn gediplomeerde deskundigen al jaren aan het knokken..omdat ze de hele gedragstherapie omlaag halen, omdat ze maken dat gedragstherapie met wantrouwen bekeken wordt. Dat is iets wat mij best aan het hart gaat, omdat ik denk dat er heel wat honden geholpen zouden zijn als de drempel om hulp te zoeken lager zou zijn en mensen ook weten dat de hulp deskundig is. Er zijn allerlei kanalen om te achterhalen waar je wel kundige mensen kan vinden, maar helaas zijn veel leken daarvan gewoon niet op de hoogte. Da's 1!
Twee is dat ze centjes verdient aan haar onzinnige verhaal. Het is dus haar werk! Iemand die slecht werk levert mag je aanspreken en als dat werk zo slecht is dat tenen daarvan ineens niet meer in je schoenen passen hoeft dat niet met voorzichtigheid wat mij betreft. Ik vind dat kritiek ook gewoon eerlijk mag zonder er doekjes om te winden.
Drie is dat deze dame na woorden van kritiek zegt haar website aan te passen..Hup, zonder slag of stoot..Dan raak ik het spoor ook bijster.
Je doet iets omdat je er achter staat..dat betekent dat iemand met goede argumenten moet komen waarom iets achterhaalt is of anders moet. Daar vond ik deze discussie nou niet bepaald op gericht. Toch is het feit dat hier een aantal mensen roepen dat het achterhaalde zooi is voor Puck voldoende het weg te laten halen...dan weet je toch niet wat je aan het doen bent en waar je over praat??
Dan ben je dus gewoon geld aan het verdienen zonder je verdiep te hebben in hetgeen waar je geld mee verdiend en dan ook nog op een misleidende wijze.
Ik kan nog enig respect opbrengen (moeilijk hoor, maar dat terzijde) als iemand daadwerkelijk ervan overtuigt is goed te doen om pups op de grond te drukken en dat soort kul. Dan sta je ieder geval voor wat je vind en heb je er over nagedacht..dat is dan mijn beetje respect waard. Maar dat heeft Puck dus niet...Ze weet niet eens dat het ook anders kan. Ze heeft zich dus gewoonweg niet verdiept en ze doet maar wat.
Dan kom je dus inderdaad op het vlak van de mega-missers en heb ik er geen compassie meer mee. Ik heb net zoveel compassie met haar als zij met honden. Wat mij betreft mag Puck tegen de grond gedrukt worden en net zolang worden vastgehouden tot ze niet meer gilt..en nee, dat is niet zielig, want ze is dan niet bang, ze protesteert alleen.