RLsailer schreef:
ik ben ook gelijk begonnen met een balletje en met kleine pens staafjes maar tot nu toe heeft ze meer intressen voor de vogels dan voor het balletje waneer ik stop met lopen en ze gat gelijk zitten krijgt ze een pens staafje en gooi ik de bal weg nu maar ff een tijdje aan kijken wat ze gaat doen zullen morgen wel raaar opkijken op de vereniging

als voer kun je beter iets nemen wat zacht is en wat ze meteen in kunnen slikken.
en dan daarbij, je hond is 9 maanden, wat wil je nou, die mag nog afgeleid zijn en naar vogels kijken
qyan is 2 jaar en die is soms nog weleens afgeleid
een hond van 9 maanden bewerken met prikband en TT voor het niet perfect uitvoeren van oefeningen, sorry, het gaat er bij mij echt niet in.
nogmaals, ieder zijn manier, maar voordat je aan die middelen begint zou ik er eerst maar eens zeker van zijn dat je de oefening goed hebt aangeleerd en je hond het goed begrijpt.
er zit namelijk ook een kans in dat je hond door de correcties juist die 30 cm voor gaat lopen.
en ff voor de goede orde, ik ben niet per definitie tegen TT en prikband, maar je loopt met een jonge hond en vraag me eerlijk gezegd af waarom je alles al zo perfect wil zien?
en als je alles toch

vind vraag ik me eigenlijk af waarom ik uberhaupt reageer