Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dekreu van 1 jaar oud

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

dekreu van 1 jaar oud

Ongelezen bericht door britty »

maakt dat wat uit? Ik zie nl op marktplaats geregeld reuen ter dekking aangeboden die 1 jaar ou zijn ongeveer..heeft dit iets met de kwaliteit van zijn zaad te maken?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Lijkt me toch nog wel jong hoor.....
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

t maakt in zoverre uit dat ze bij de meeste rassen voor de 12 mnd sowieso nog geen officiele gezondheidsonderzoeken gehad kunnen hebben (bij de grotere rassen zelfs 18 mnd) en dat je daar dus weinig over weet,
verder heeft de hond zich op die leeftijd ook nog niet bewezen (sport, maar zeker ook fysieke gesteldheid, wat je toch altijd bij een oudere hond beter kan bekijken),
waarom zo jong dekken met een reu, hij kan heel zn leven nog.........
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

1 jaar is te jong, omdat het karakter dan nog niet helemaal gevormd is en omdat de hond onvoldoende uitgegroeid is. Daardoor kun je onvoldoende de hond beoordelen of hij dekrijp is. Overigens, een dekreu kan gemakkelijk 100 teven per jaar dekken, ik zie dus niet in waarom er zo'n haast nodig is.
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

mechelaar_fan schreef:1 jaar is te jong, omdat het karakter dan nog niet helemaal gevormd is en omdat de hond onvoldoende uitgegroeid is. Daardoor kun je onvoldoende de hond beoordelen of hij dekrijp is. Overigens, een dekreu kan gemakkelijk 100 teven per jaar dekken, ik zie dus niet in waarom er zo'n haast nodig is.
Een dure import wil men zo snel mogelijk laten dekken. Er wordt dan gezegd dat het een "ongelukje" is...... :denken:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

shiba schreef:
mechelaar_fan schreef:1 jaar is te jong, omdat het karakter dan nog niet helemaal gevormd is en omdat de hond onvoldoende uitgegroeid is. Daardoor kun je onvoldoende de hond beoordelen of hij dekrijp is. Overigens, een dekreu kan gemakkelijk 100 teven per jaar dekken, ik zie dus niet in waarom er zo'n haast nodig is.
Een dure import wil men zo snel mogelijk laten dekken. Er wordt dan gezegd dat het een "ongelukje" is...... :denken:
Wat is dat nou voor onzin.
Waarom moet ie zo snel mogelijk dekken.

Vidar hier is ook al erg bekeken, en er zijn er ook al een paar zeggen Vidar te willen gebruiken.
Maar lekker rustig aan :pffff:
Hij heeft nog een heel leven voor zich, hij is net een jaar
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Sylvia schreef:
shiba schreef:
Geld.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Sietske schreef:
Sylvia schreef:
shiba schreef:
Geld.
Ja dat blijkt wel, maar bij de meeste rassen is er toch wel een maximaal kwa dekkingen die gegeven mogen worden?
Vidar zal hier in Nederland maar maximaal 4x mogen dekken.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Sylvia schreef:
Sietske schreef:
Sylvia schreef:
shiba schreef: Een dure import wil men zo snel mogelijk laten dekken. Er wordt dan gezegd dat het een "ongelukje" is...... :denken:
Geld.
Ja dat blijkt wel, maar bij de meeste rassen is er toch wel een maximaal kwa dekkingen die gegeven mogen worden?
Vidar zal hier in Nederland maar maximaal 4x mogen dekken.
een verstandige fokker zet de reu zowiezo niet overal op, dus 100 teven? neh hier niet, belachelijk, het verschilt wel per ras hoe oud een hond "moet" zijn, een jack van een jaar is wel wat anders als bv een bull van een jaar
Daan

Re: dekreu van 1 jaar oud

Ongelezen bericht door Daan »

britty schreef:maakt dat wat uit? Ik zie nl op marktplaats geregeld reuen ter dekking aangeboden die 1 jaar ou zijn ongeveer..heeft dit iets met de kwaliteit van zijn zaad te maken?
Nee.
de kwaliteit van het zaad is niets beter dan van een hond van 7 jaar.
Waar je mee te maken hebt zijn mensen die hun aanschaf graag snel zelf geld laten opbrengen.
Als leek zou ik mijn teef liever laten dekken door een oudere hond die heeft kunnen laten zien wat hij in huis heeft, dan door een jonge veelbelovende pup.
En dan heb ik het nog niet eens over de voornoemde gezondheidsuitslagen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”