Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Traplopen
Moderator: moderatorteam
- Tovi
- Vaste gebruiker
Traplopen
Waar ik nou benieuwd naar ben, laten jullie je (volwassen!) honden traplopen? Dat een pup niet moet traplopen lijkt me logisch, erg goed voor de gewrichten is het eenmaal niet.
Binky loopt heel af en toe trap, als we bijvoorbeeld in de stad zijn en we een klein trappetje tegenkomen. Bij ons thuis loopt hij nooit uit zichzelf de trap op. Als hij mee naar boven mag, til ik m en hetzelfde geldt voor het weer naar beneden gaan. Een hond is er imo niet op gebouwd om trappen te lopen. Bij mijn oude stageplek probeerde hij nog wel eens de trap op te gaan, op zoek naar mij. Maar dat doet ie inmiddels gelukkig niet meer.
En bij grotere rassen? Daarvoor is een trap niet echt een hindernis zoals voor een kleiner ras.
Binky loopt heel af en toe trap, als we bijvoorbeeld in de stad zijn en we een klein trappetje tegenkomen. Bij ons thuis loopt hij nooit uit zichzelf de trap op. Als hij mee naar boven mag, til ik m en hetzelfde geldt voor het weer naar beneden gaan. Een hond is er imo niet op gebouwd om trappen te lopen. Bij mijn oude stageplek probeerde hij nog wel eens de trap op te gaan, op zoek naar mij. Maar dat doet ie inmiddels gelukkig niet meer.
En bij grotere rassen? Daarvoor is een trap niet echt een hindernis zoals voor een kleiner ras.
groetjes Maaike en Binky

- M@ri@nne
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben 1 trap en daar lopen ze wel op en af, tenminste de gezonde honden. Als we niet thuis zijn, dan mogen ze niet naar boven, want Beertje kan dus niet meer traplopen, maar probeert het nog wel en die stuitert dan halverwege de trap weer omlaag omdat zijn benen hem niet meer houden. Dus dan gaat het traphekje beneden dicht.
Maar over het algemeen lopen ze alleen de trap op als wij ook naar boven zijn. Dus niet de hele dag door.
Maar over het algemeen lopen ze alleen de trap op als wij ook naar boven zijn. Dus niet de hele dag door.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
Re: Traplopen
Een pup kan af en toe best eens traplopen, alleen moet het niet dagelijks en heel veel zijn natuurlijk. Een pup moet toch ook leren dat een trap niet eng is. Dus af en toe een paar treetjes kan echt geen kwaad.Tovi schreef: Dat een pup niet moet traplopen lijkt me logisch, erg goed voor de gewrichten is het eenmaal niet.
Hier thuis lopen de honden wel trap, meestal als ik naar boven ga om te internetten of de katten te voeren. We zijn wel van plan om er een traphek te plaatsen want het is voor Sandro niet zo goed om veel trappen te lopen, ivm met zijn rug.
-
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
Mijn hond loopt ook weleens de trap op(nou ja 2 sprongen)dit heb ik in zijn jonge jaren natuurlijk zoveel mogelijk vermeden,zelf hebben we ook een kleine keeshond gehad en deze had er ook weinig moeite mee,is 19 jaar geworden.Mijn ouders de bouviers hebben ook jarenlang trapgelopen nooit problemen mee gekregen en zo ken ik heel veel honden die veel traplopen en geen problemen kennen.Ik weet wel dat de gestrekte houding niet goed voor het bekken is en dat naar beneden lopen slechter is ivm meer gewicht op de voorhand.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nika komt heel af en toe boven.
Marouck liep toen ze een week of 10 was al de trap op
, traphekje bood toen nog geen uitkomst want daar kon ze gewoon tussndoor. Naar beneden heb ik haar wel zo lang mogelijk gedragen. Nu loopt ze 's avonds mee naar boven (slaapt boven) en 's ochtends als ik weer naar boven ga om mijn lenzen in te doen wandelt ze weer mee. Dus zo'n 2x per dag loopt ze de trap op en af
Marouck liep toen ze een week of 10 was al de trap op

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Arjanne
- Actief
- Zoie
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
- Lisa
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wuilus loopt 5 keer per dag de trap op en af, dat zal wel moeten want ik woon op de 1e etage. Nu moet ik zeggen dat ze netjes en rustig loopt en ik daar zelfs wel een voordeel in zie, de bespiering lijkt er gewoon beter door te blijven en ondanks haar artrose ed doet ze dat nog best goed. Ik geef als een soort militair 123, 123, 123 en dat lijkt haar goed te stimuleren op de trap
Voel me wel een beetje een debiel dan.
Tillen is iets dat ik soms doe want op bepaalde dagen geeft ze aan dat de trap haar teveel is, bv als we ver gelopen hebben en ze erg moe is. Dan blijft ze beneden staan en moet ik haar tillen
Als ik haar dan dwing dan loopt ze tot halverwege en dan redt ze het niet meer. Ik luister dus prima naar wat ze aangeeft. Ze haat dragen helaas en dus liever niet.

Tillen is iets dat ik soms doe want op bepaalde dagen geeft ze aan dat de trap haar teveel is, bv als we ver gelopen hebben en ze erg moe is. Dan blijft ze beneden staan en moet ik haar tillen

- Zoie
- Zeer actief
Zoë loopt zo scheef en beroerd naar boven dat het voor haar niet goed kan zijn . Ik heb het er wel met mijn DA over gehad of het niet goed zou zijn om af en toe over een glooiend heuveltje te lopen voor de bespriering ( ze krijgt ook anabole steroide ) , maar volgens haar zou dat niet goed zijn voor haar rug ( onderste ruggewervel versleten ) . Zelf ben ik niet helemaal overtuigd .MARC_S schreef: Nu moet ik zeggen dat ze netjes en rustig loopt en ik daar zelfs wel een voordeel in zie, de bespiering lijkt er gewoon beter door te blijven

- cane corso
- Zeer actief
Hier lopen ze ook trappen, als ik naar boven gaat dan lopen ze achter me aan.
Alonoso doet het heel rustig en Spiky is in 3 keer boven maar naar beneden laat ik het ze altijd heel rustig lopen en loop ik voor zodat ze geen harde klappen op hun gewrichten krijgen.
Een fokker vertelde dat het haar grademeter was, als ze zag dat de hond maar iets moeite kregen ging er bij haar een belletje rinkelen.
Ik ga natuurlijk niet spelen met een balletje, dit doen mensen wel eens want dat is zo'n leuk gezicht nou die zijn volgens mij niet goed.
Ze lopen hier trouwens 1 keer per dag 2 trappen achter elkaar omdat ze bij ons slapen en dat is op de 2e verdieping.
Alonoso doet het heel rustig en Spiky is in 3 keer boven maar naar beneden laat ik het ze altijd heel rustig lopen en loop ik voor zodat ze geen harde klappen op hun gewrichten krijgen.
Een fokker vertelde dat het haar grademeter was, als ze zag dat de hond maar iets moeite kregen ging er bij haar een belletje rinkelen.
Ik ga natuurlijk niet spelen met een balletje, dit doen mensen wel eens want dat is zo'n leuk gezicht nou die zijn volgens mij niet goed.
Ze lopen hier trouwens 1 keer per dag 2 trappen achter elkaar omdat ze bij ons slapen en dat is op de 2e verdieping.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Zoie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- cane corso
- Zeer actief
ik bedoel met een balletje op de trap spelen dus omhoog gooien en dan gaat de hond de bal halen en dan weer naar beneden en dan gooi jij de bal weer omhoog de trap op.Zoie schreef:Ik doe het met mijn uitlaathond omdat ze het zelf zo leuk vindt . Een hond mag ook plezier in zijn leven hebben .cane corso schreef: Ik ga natuurlijk niet spelen met een balletje, dit doen mensen wel eens want dat is zo'n leuk gezicht nou die zijn volgens mij niet goed.
.
nee dat zou ik nooit doen met mijn honden.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Zoie
- Zeer actief
oke , op die manier , nee dat moet je natuurlijk niet doen !cane corso schreef:ik bedoel met een balletje op de trap spelen dus omhoog gooien en dan gaat de hond de bal halen en dan weer naar beneden en dan gooi jij de bal weer omhoog de trap op.Zoie schreef:Ik doe het met mijn uitlaathond omdat ze het zelf zo leuk vindt . Een hond mag ook plezier in zijn leven hebben .cane corso schreef: Ik ga natuurlijk niet spelen met een balletje, dit doen mensen wel eens want dat is zo'n leuk gezicht nou die zijn volgens mij niet goed.
.
nee dat zou ik nooit doen met mijn honden.

- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
Beide honden kunnen en mogen hier traplopen.
Zij het gedoseerd, dus geen 20x naar boven sjezen omdat dat zo leuk is (Izzy
).
Juda heb ik als pup gekregen en in zijn dik eerste jaar mocht hij van mij de trap niet op. Daarna af en toe wel en sinds Izzy erbij gekomen is (een jaar geleden) gaan ze 's avonds gezellig mee naar boven.
Als ik 's middags thuiskom uit mijn werk staan ze ook voor de trap te stuiteren: want dan doe ik mijn hondenkleren aan en dat willen ze graag even checken
Zij het gedoseerd, dus geen 20x naar boven sjezen omdat dat zo leuk is (Izzy

Juda heb ik als pup gekregen en in zijn dik eerste jaar mocht hij van mij de trap niet op. Daarna af en toe wel en sinds Izzy erbij gekomen is (een jaar geleden) gaan ze 's avonds gezellig mee naar boven.
Als ik 's middags thuiskom uit mijn werk staan ze ook voor de trap te stuiteren: want dan doe ik mijn hondenkleren aan en dat willen ze graag even checken

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik leer het ze eigenlijk niet... maar op 1 na kunnen ze allemaal hier bovenkomen
alleen 1 wil springen naar beneden dus die draag ik dan maar....
Maar ze hoeven niet trap te lopen omdat ze beneden slapen. Ook pups lopen hier af en toe wel een trapje op .. zolang het niet te hard en onbenullig en teveel is maakt het me niet zoveel uit. 1 x per dag vind ik niet zo'n drama als het al gebeurd.

Maar ze hoeven niet trap te lopen omdat ze beneden slapen. Ook pups lopen hier af en toe wel een trapje op .. zolang het niet te hard en onbenullig en teveel is maakt het me niet zoveel uit. 1 x per dag vind ik niet zo'n drama als het al gebeurd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Joep loopt alleen trap als we bij mijn vriend zijn omdat hij op 2 hoog zonder lift zijn. Ikzelf woon bg en daar hoeft hij dus geen trap te lopen. Het duurde even voor Joep de trap af durfde, tot hij een vriendje kreeg wat hij achterna naar beneden ging en toen had hij het ineens door 

Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bij mij kunnen ze het niet en mogen ze het niet, het is voor een shih tzu heel erg slecht. En zo is het ook uit den boze om een shih tzu op de bank te zetten zolang hij er zelf nog niet opkane. dat doe ik dan ook niet. Maar als je het echt goed wil doen dan mogen ze helemaal niet hoog springen enzo, ja zo moeilijk ben ik ook niet, hier komen ze de hele dag op de bank. Mits ze het zelf kunnen, maar traplopen niet. De JR kan het wel en komt ook zelf op zn dooie gemakje weer beneden. 

Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

Ik heb een dijkhuisje met een onderhuis. In het onderhuis zit de keuken en toegang tot de tuin. Maar ik heb de voer en waterbak van de hond in de woonkamer staan zodat hij niet de hele tijd die trap op en af hoeft. Bijkomend voordeel is dat het onderhuis een beetje het terrein van de katten blijft zodat ze zich kunnen terugtrekken voor die enge hond
De deur naar de bovenverdieping zit op een haakje zodat de katten wel naar boven kunnen maar de hond niet.

De deur naar de bovenverdieping zit op een haakje zodat de katten wel naar boven kunnen maar de hond niet.
-
- Zeer actief
- FoN
- Actief
Mijn duitse dog loopt nooit de trap op als ik het kan voorkomen. Zelfs met de metro stap ik in de lift (met neus dicht)
De Amerikaanse bulldog mag soms mee, de bastaard in eerste instantie niet, maar tegenwoordig wel.
De Amerikaanse bulldog mag soms mee, de bastaard in eerste instantie niet, maar tegenwoordig wel.
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
- rosie
- Actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Hanarts
- Vaste gebruiker
Traplopen

Mijn vorige honden waren Duitse Herders, HD vrij zoals er in de papieren stond, maar vergeet het maar!!!! Allemaal HD op latere leeftijd!!!!

Volgens mij zijn Bearded Collies er niet zo gevoelig voor en ze vinden het nog steeds leuk.
Alleen toen een van de doggies een poot in het gips had was het wat moeilijker!!! Ze slapen nl. boven bij ons. Dus tillen geblazen. (33 kg!!!!!)
Succes ermee!!