Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine honden dragen/schoot zitten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Kleine honden dragen/schoot zitten

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik zie men buurman soms een hele tijd
met zen hond op zen arm lopen.
dat wil Luka niet.
Op een stoel op men schoot ook niet, enkel in de zetel
en als ik in de grote zetel zit gaat ie steeds naast me liggen.
Ik denk dat ie hoogtevrees heeft, hij zit altijd zo bang te turen
als ik hem es een keertje op de computerstoel bij me zet.

En hij kijkt me dan ook niet aan.
Waarom doet ie dat ?
En dragen jullie je hond soms ook ?
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee hoor, poten hebben ze niet voor niets :wink:
Behalve in de winter in de sneeuw, dan kan Snoepie soms gewoon niet meer goed lopen na een tijdje door de ijsbolletjes aan haar poten en in haar liezen, heel zielig :19: , dan dragen we haar dus het laatste stukje.
En wat betreft het op schoot zitten, hier kruipt Marouck soms gewoon op schoot als ik achter de computer zit :eek: :eek: dus zelfs sommige "grote" honden houden van op schoot zitten :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik draag Mollie praktisch nooit. Ze wil het misschien wel, dat weet ik niet. Maar ze heeft zelf pootjes, ik til de groten toch ook niet?
Mollie wil nog wel eens op schoot komen liggen, maar nooit voor lang. Ik denk dat het haar te warm is.
AfbeeldingAfbeelding
Tovi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tovi »

ik til Bink wel eens op, bijvoorbeeld als we een hele dag op stap zijn en hij aan het eind vd dag moe wordt. Dan wil hij alleen maar liggen en slapen, terwijl we bijv nog naar de auto moeten lopen. Dan vind ik het een kleine moeite om m even te tillen, met een klein hondje gaat het best.
Toen hij nog jonger was lag hij ook graag op schoot, maar inmiddels hoeft dat van hem niet meer altijd. Soms heeft ie wel buien dat ie graag even komt knuffelen op schoot en dat vind ik prima.
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik til Moos zelden, alleen maar als ik een winkel in ga met hem. Ik vind het zelf namelijk een stuk makkelijker lopen met hem op mijn arm, als hij op de grond loopt gaat hij zo vreselijk snuffelen in een winkel, en mensen willen ook nog weleens op hem gaan staan :denken:

Op schoot zit hij wel heel graag. Af en toe is hij net een kat. Meestal vind ik dat wel erg gezellig, maar vooral hartje zomer ben ik daar minder van gediend, en dan wordt meneer vriendelijk van mijn schoot af gezet :mrgreen:
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Ik til Shanti nooit op en Szandor alleen als hij moe is! :mrgreen: :mrgreen:
En nu zonder dollen, ze hebben allebei 4 poten (gelukkig wel) en die zullen ze gebruiken ook. :ok:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

als er iets is met de mormels waardoor ze niet goed meer kunnen lopen, dan til ik ze uiteraard op.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Op schoot liggen of zitten ze alletwee graag, dat vind ik ook geen probleem.

Baloe die til ik bijna nooit, die is daar ook te hyper voor.

De Keizer til ik wel vaker wat op. Maar niet als ik aan het wandelen ofzo ben, dan loopt ie zelf maar (behalve na 10 km, toen kon hij echt niet meer, zo moe was hij) Of als ik met een groep honden loop, anders krijg ik zo'n keffertje daar zit ik ook niet op te wachten :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee in principe til ik ze nooit of ze moeten echt iets mankeren. Allereerst omdat ze 4 pootjes hebben gekregen om te lopen, en ook omdat ze simpelweg vrij zwaar zijn. De meeste van m'n honden houden er ook totaal niet van en laten dat ook goed merken...
Op schoot zitten vinden ze allemaal wel heeeeeeeerlijk maar niet voor een hele avond.. gewoon effe kroelen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Re: Kleine honden dragen/schoot zitten

Ongelezen bericht door Eline* »

Mama Sanneke schreef:Ik zie men buurman soms een hele tijd
dat wil Luka niet.

Waarom doet ie dat ?
Jij zet je hond in een positie neer die als het goed is niet past bij zijn status..namelijk hoog en vlak bij je. Hij kijkt je niet aan omdat hij wil duidelijk maken dat hij er niet op uit is je status in het geding te brengen...waarschijnlijk lijkt hij daarom ook bang, omdat hij zich deemoedig opstelt om je te laten zien dat je van hem niks te duchten hebt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Kleine honden dragen/schoot zitten

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:
Mama Sanneke schreef:Ik zie men buurman soms een hele tijd
dat wil Luka niet.

Waarom doet ie dat ?
Jij zet je hond in een positie neer die als het goed is niet past bij zijn status..namelijk hoog en vlak bij je. Hij kijkt je niet aan omdat hij wil duidelijk maken dat hij er niet op uit is je status in het geding te brengen...waarschijnlijk lijkt hij daarom ook bang, omdat hij zich deemoedig opstelt om je te laten zien dat je van hem niks te duchten hebt. :wink:
Dank je voor de uitleg Eline !
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Whaha, ik zie me Bono al optillen. Ik kan Bono beter een zadel opgooien, dan kan hij míj tillen :wink:
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

kvinnet kinderachtig Sample... :pffff:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ze hebben hier allemaal 4 poten die ze moeten gebruiken. Alleen als pup worden ze het allereerste rondje uit mee getild om ze te wennen aan de geuren. Daarna word het echt lopen..

Heel soms als mijn oude kerel wat last heeft van zijn ourderdoms kwaaltjes en hij echt niet meer kan til ik hem een stuk. Dat vind hij dus echt NIET fijn hij wandelt liever zelf.

Er belde vande week een mw voor een pup en die was er toch echt van overtuigd dat bulletjes niet zelf kunnen lopen :denken: Ze tilde haar bulletje altijd. :denken: heb haar maar verteld dat franse bulldogjes heel goed zelf kunnen lopen. (en al waren er nog pups beschikbaar dan had ze deze zeker niet gekregen)
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Molli krijg ik de lucht niet in en al zou het lukken dan zou het heel slecht voor m'n rug zijn. :)

Malu probeer ik niet eens op te tillen.

Donna draag ik alleen in het bos als ze te moe is, dan draag ik haar een stukje en dan geeft ze zelf aan wanneer ze weer verder lopen wil. Ik zag laatst trouwens mensen met een hondje in een kinderwagen, dit hondje kon zelf niet meer lopen. Toen moest ik wel even slikken, ik weet niet of ik zo ver zou gaan...

Donna zit wel vaak op schoot, Malu ligt altijd achter me op de bank zodat ik een stevig kussentje heb en Molli houdt meestal m'n voeten warm. Molli voelt zich helemaal niet comfortabel op de bank en ligt veel liever onder de tafel of op haar plaats.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Polleke wordt oud en heeft een zwakke achterhand gekregen. DAarom wil ik niet dat ze zelf traploopt en til ik haar op. Ze vindt dat wel prettiger. Ook heb ik liever niet dat ze nog op de bank springt, en zet ik haar er op. Maar ze wil nog steeds een hoop zelf blijven doen. Net alsof ik haar mate van zelfstandigheid aantast of zo. Ze wil wel altijd naast me zitten en tegen me aan liggen, net als Bobbes overigens. Ik heb mijn honden ook echt voor gezelschap en om te knuffelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor en Benno zitten wel graag op schoot. Benno draag ik in de zomer wel eens als hij het warm heeft en dat geeft hij dan zelf ook aan.
Job wil wel op schoot maar dat past niet zo :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zie hier regelmatig een mevrouw met een kinderwagen met een hondje erin. Hondje mankeert helemaal niks, zie hem regelmatig rond dartelen in de zaak van die mensen, heel blij beestje. Hondje wordt vreselijk verwend door de mevrouw.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Tarz til ik op als hij last heeft van zijn pootjes (gebeurt bijna nooit). En in huis als ik met hem knuffel, maar meer ook niet.
Bij andere honden laat ik hem meestal op de grond, hoewel ik denk dat dat niet altijd verstandig is.
Groetjes Rob
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep zit heel graag op schoot maar om het geen gewoonte te laten zijn zodra ik zit dat hij op schoot mag laat ik het niet altijd toe. De katten willen ook wel eens lekker komen knuffelen op schoot en anders kan dat niet meer. Dragen doe ik Joep zelden. Met de rolstoel buiten mag Joep afwisselend op schoot en aan de springer er naast
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Yunio til ik uiteraard nooit op...arme rug :eek:
Bulles en Josha en Punky til ik haast iedere dag op om te knuffelen (Bulles en Josha til ik eigenlijk niet die springen me in de armen :mrgreen: )
En Bulles Josha en Punky liggen ook iedere dag op m'n schoot om ste beurt natuurlijk :mrgreen:
Yunio niet die wil dat ook helemaal niet...ja die komt soms met haar voorpoten gewoon op me staan
Afbeelding
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

op schoot zitten doet bolleke héél graag en ook arco, als je hem laat doen, kruipt echt op je schoot, tis geen gezicht zo'n beer op je schoot maar soms kan ik hem toch niet weerstaan hoor :wink:
echt gedragen wordt bolleke niet, enkel als ik in een winkel binnenga met hem.
ons vorig maltezeke, die een hartziekte had is de laatste jaren van zijn leven in een buikzak gedragen, vond ik erg handig voor op wandelingen enzo
groetjes rosie
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

wij hebben een york in de trimsalon gehad die werd ook altijd gedragen door zijn baasje, heel erg zielig hij had nog niet eens spieren opgebouwt dus hij kon niet eens op zijn eigen poten staan, hij zakte gewoon in elkaar als je hem op tafel wilde zetten.ik vind dit echt een beetje dierenmishandeling, waarom kopen zulke mensen een hond? waarom nemen ze niet gewoon een knuffelbeertje waarmee ze de hele tijd kunnen troetelen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, ik til ze regelmatig op als er gevaarlijke hondjes aankomen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De enigste keren dat ik Tirsa heb opgetild is een keer dat ze na 'n lange wandeling zo moe was dat ze bleef liggen. En dan loop je met 'n halve spartelende hond in je armen.

En ja als we aan het wandelen zijn en het begint echt te stortgieten, dan weet ze niet waar ze blijven moet, en dan is het ingewikkeld optillen en dan samen onder de plu snel naar huis. Loopt echt heel handig met hondje van 11 kg op een arm. Gelukkig zijn het dan maar kleine stukjes.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Brigitte schreef:Ja, ik til ze regelmatig op als er gevaarlijke hondjes aankomen.
:smile: :smile: :smile: foto!! :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

yamie schreef:
Brigitte schreef:Ja, ik til ze regelmatig op als er gevaarlijke hondjes aankomen.
Hahaha heb ik helaas niet. Maar toen ze nog te tillen waren deed ik het hoor, was echt leuk. als ik zag dat iemand aanstalte maken om zijn hondje op te tillen dan deed ik het snel eerst :mrgreen: Leverde hele leuke gezichten op hahaha. Vooral met Magic :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Brigitte schreef:
yamie schreef:
Hahaha heb ik helaas niet. Maar toen ze nog te tillen waren deed ik het hoor, was echt leuk. als ik zag dat iemand aanstalte maken om zijn hondje op te tillen dan deed ik het snel eerst :mrgreen: Leverde hele leuke gezichten op hahaha. Vooral met Magic :mrgreen:
geweldig hahhaha....zo heb ik wel een keer met een BM in me nek gestaan (nou ja staan :roll: zakte na enkele seconden wel door me benen) die schrok zich de pleuris van de teckel whoehahhaha wat eenheld....
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

mijn mechelse herder zit ook geregeld op mijn schoot :slaap:
CaNeCoRsO
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door CaNeCoRsO »

tillen nee dat kan niet daar zijn ze te zwaar voor, nou ja de dober kan ik nog wel tillen maar de cane corso echt nie met moeite kan ik hem de auto in tillen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”