Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

[UPDATE] Uitslag Knoeppie's hartafwijking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

[UPDATE] Uitslag Knoeppie's hartafwijking

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie, ons teefje van dik 1,5 is (waarschijnlijk) geboren met een hartafwijking, wij kwamen hier bij toeval bij de eerste enting achter.

Na vele onderzoeken in Utrecht kregen we te horen (nadat de DA een flinke hartruis had geconstateerd) dat ze een gaatje tussen haar linker- en rechterkamer had.
Het gaatje was PIEP klein en zou niet groter groeien, haar hartje nog wel (ze was toen nog maar 10 weken ) dus het gaatje zou relatief kleiner worden.
Tja, fijn, en nu? Dit was eigenlijk alles wat we te horen kregen, buiten dat ze geen beperkingen had.

Een half jaar later moest ze terug op controle, weer die eindeloze onderzoeken en nog erger, het eindeloze wachten.
Ditmaal kregen we te horen dat ze niet alleen een gaatje in haar hartje had, maar dat ook de linkerkant van haar hart FORS vergroot was (een zogenaamd sporthart).
Wederom kregen we geen beperkingen mee en moesten we het hier mee doen.
Tot op heden weten we nog altijd niet wat dat sporthart nu inhoud, behalve dat het niet goed is.

Morgen (woensdag) moeten we weer naar Utrecht, het is nu alweer een jaar geleden dat we voor het laatst daar waren, wat zullen we nu te horen krijgen?
Ze kunnen nu zien of het erger geworden is en een waarschijnlijke levensverwachting geven (hopen we..).

Aan Knoeppie merken we nog niet veel, wel dat haar toestand IETS verslechterd is, maar dit mag geen naam hebben.
Ze rent nog steeds de snelste en grootste honden eruit en speelt het liefst de hele dag door, een echte Beagle dus
Alleen bij warm weer doet ze totaal niets (we wandelen dan ook niet met haar) en na grote inspanning heeft ze langer nodig om weer op adem te komen dan 'gezonde' honden (dan heb ik het dus over een half uur rennen).

Ik weet niet of dit hier mag blijven staan, zoniet, dan verwijder (of verplaats) het maar.

We zijn zenuwachting, wat zal de toekomst ons en onze lieverd brengen?
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 23 sep 2004 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Waarom zou dit hier niet mogen staan?
Je zorgen om Knoeppie zijn terecht, ik kan me voorstellen dat je het heel spannend vindt morgen!
Ik duim dat de uitslag mee zal vallen :ok:
Sterkte!

En met het warme weer liggen mijn honden het liefst de hele dag voor pampus hoor. Die bewaren hun energie liever voor koelere tijden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Natuurlijk mag dat hier staan!!!

Ik kan me voorstellen dat je nerveus bent voor morgen....... hopelijk krijgen jullie goed nieuws: ik zal duimen!!! :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Knoeppie
Zeer actief

Goed nieuws zullen we helaas niet krijgen, beter zal ze namelijk nooit meer worden.
We kunnen alleen duimen voor geen verslechtering, wat er helaas wel dik in zit aangezien we merken dat ze héél langzaam Ã

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Sterkte morgen!
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik krijg de indruk dat je op niet al je vragen de vorige keren antwoord hebt gekregen? Dat zou ik dan deze keer benadrukken en vragen om een duidelijke uitleg. Zonodig kun je je vragen ook even opschrijven van te voren, dan kun je rustig je "lijstje" afwerken zonder iets te vergeten.

Sterkte ermee in ieder geval...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Bij Stokhof geweest beide keren?
weg gehaald zit een virus in
Knoeppie
Zeer actief

Wij hadden idd steeds Stokhof :wink:

Nu hadden we een andere, een bijna afgestudeerde arts die heel goed alles uitlegde en ook werkelijk in ging op onze vragen.

De uitslag van de onderzoeken was postitief, Knoeppie is stabiel gebleven t.o.v. vorig jaar wat wil zeggen dat ze waarschijnlijk wel stabiel zal blijven.
Haar hartje heeft zich mooi aangepast op het gaatje zodat er toch voldoende zuurstof het bloed in gaat.
Over een jaar moeten we nog 1x terug maar hij verwacht niet dat er dan heftige veranderingen zullen zijn.
Zoals het er nu voor staat gaat ze gewoon +/- 13 worden (tenminste, wat haar hartje betreft) :mrgreen: :mrgreen:

We zijn ontzettend gelukkig met de uitslag en hoeven ons nu geen zorgen meer te maken!

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat fijn zeg!!
knoepie krijgt een extra knuffel vandaag! en jullie een borrel op de goede afloop!! :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

moooooooooooooooi :ok:
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Hieperdepiep hoera, dat is een goed bericht!
Gefeliciteerd met een dikke knuf voor Knoeppie!
Fijn van haar genieten :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat het zo goed gaat.
Even als hart onder de riem: mijn Jackie is 15,5 jaar geworden, met gaatje in zijn hart. En Beer heeft ook al een paar jaar een niet goed functionerend hartklepje en die is ook al 15.
Zorg dat de conditie van je hond heel erg goed blijft en dat ze niet dik wordt, dan heb je nog jaren lang plezier van Knoeppie. (moeten er natuurlijk geen andere gekke dingen gebeuren, maar daar gaan we gewoon niet vanuit, toch?) :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”