Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ze blijf smokkelen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

RLsailer

ze blijf smokkelen

Ongelezen bericht door RLsailer »

:mrgreen: hoi mensen

heb een zwarte mechelaar teef 9 mnd vader Ford van orange moeder Cobra
dat ze zwart is komt dat er 5 generatie terug een groenendaëler tussen gekomen is. nu het probleempje als ik met haar volg loopt ze me elke keer 15 tot 30 centimeter te ver voor vaker 30 als ik haar coriceer gaat ze weer even terug maar pakt tocht dat stuk er weer bij heb alles al geprobeert prikband brabander zelf een tt die op dat moment voor het weg lopen had en daar is ze nu over heen maar die 30 centimeter

hoop dat iemand een :idea: idee naar voren kan brengen waar ik nog niet aan gedacht heb :denken:
Ruud
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

9 maand :denken:

en al een prikband en tt :devil:

leer omgaan met je hond op een vriendelijker manier
Fenneke en Baloe
Afbeelding
scooby doo

Re: ze blijf smokkelen

Ongelezen bericht door scooby doo »

RLsailer schreef::mrgreen: hoi mensen

dat ze zwart is komt dat er 5 generatie terug een groenendaëler tussen gekomen is. nu het probleempje als ik met haar volg loopt ze me elke keer 15 tot 30 centimeter te ver voor vaker 30 als ik haar coriceer gaat ze weer even terug maar pakt tocht dat stuk er weer bij heb alles al geprobeert prikband brabander zelf een tt die op dat moment voor het weg lopen had en daar is ze nu over heen maar die 30 centimeter

hoop dat iemand een :idea: idee naar voren kan brengen waar ik nog niet aan gedacht heb :denken:
Ruud
draag een shirt of jas met borstzak en stop er zijn favoriete speeltje in

maak hem gek van het speeltje en stop het in je borstzak
hij gaat waarschijnlijk het speeltje blijven volgen met zijn ogen
volgt hij even beloon je hem en gooi je het speeltje weg .

een andere manier die ik toepas . je doet hem de prikband aan of slipketting en gaat 1meter vooruit en als de hond zijn aandacht weg is
draai je je om zonder wat te zeggen en geef een flinke ruk aan de riem
maak onverwachte bewegingen ga eens naar rechts of keer of draai je om en ga de andere kant uit mlet een snelle pas zodat de hond steeds moet opletten wat je volgende move of beweging gaat zijn hierdoor gaat de hond perfeckt langs je lopen en gaat kijken wat jij gaat doen .een correctie met de slipketting moet snel zijn net op het moment als hij de fout begaat

maar ik vrees doordat je de prik en slipketting te vroeg of verkeerd hebt gebruikt dat je de hond correctiehard hebt gemaakt .
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Laat die hond nog lekker jong zijn. Een hond van 9 maand hoort ook nog niet perfect te lopen. Op dez leeftijd al een prikker en teletac, tsjaa het is maar wat je wil he... :roll:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

als hij wat ouder is en het nog doet, kun je de lange lijn eraan doen.
jij zelf houd hem niet vast, maar er loopt iemand achter met je mee en houd die lijn vast. als hij dan verder voor je uit gaat lopen kan diegene die achter je loopt de correctie geven.

maar ik zou die tip over het speeltje in je borstzak eens proberen!!
RLsailer

dank voor de reactie's en ik weet dat het vroeg is dat met de prikband en met de tt en dat is alleen maar daar ik geen schouder kommen en waneer ze dan konstant loopt te trekken aan de riem dan versuuren mijn spieren en kan ik helemaal niks meer en de vorige mechelaar die we hadden liep op 9 mnd perfect om het zo maar te zeggen en had op zijn eerste wedstrijd 68 punten toen was hij 11 mnd maar :ok: ik zou het is met een balletje proberen laat me nog wel horen
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

9 maanden!!!!!!!!!!
Dan begin ik pas........
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

indiera schreef:9 maanden!!!!!!!!!!
Dan begin ik pas........
dan ben ik nog niet eens begonnen, rond een jaar is vroeg zat....................
little-wolf
Zeer actief

crutz schreef:
Dan begin ik pas........
dan ben ik nog niet eens begonnen, rond een jaar is vroeg zat....................
wat doen jullie met de honden voor hun 1e jaar?
gaat het dan meer op spelende wijs?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

9 maanden, jezus, qyan is 2 en die loopt me zelfs nog weleens voorbij :roll:

maar wat dacht je van een stap of een paar stappen terug doen en die prikband en TT maar ff in de kast laten liggen.
veel wendingen maken, zodra je hond je voorbij wil lopen de andere kant op lopen, links, rechts, keertwending, etc, zonder iets te zeggen, gewoon de andere kant oplopen, geef hem dus niet de kans om voor je te gaan lopen.
iedere keer als je hond goed naast je loopt, gooi zijn bal weg, of zijn favoriete speeltje, bijtrol, weet ik het wat, zo maak je hem attenter, vindt zijn motivatie, en leert ie om goed te volgen.
pas als hij dat door heeft kun je een bal in een borstzakje gaan stoppen.
je kan wel meteen een bal in een borstzakje gaan stoppen, maar dat kan je echt pas doen als hij gek is op die bal, of een ander speeltje, door iedere keer bij alles wat ie goed doet meteen die bal te gooien.
wat wij hebben geleerd met jonge honden, spelen, spelen en nog eens spelen en als ze maar luisteren, perfectie komt later wel

je schrijft je vorige hond deed het wel: een hond is geen machine die je bediend met een knopje en iedere hond is anders!!!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

little-wolf schreef:
crutz schreef:
Dan begin ik pas........
bij mij wel.

ik verwacht nog niks van lola en alles wat ze goed doet is super.

idd, wat qyan zegt veel wendingen maken. er een spelletje van maken.

lola en ik zijn altijd 10 minuten eerder op het trainingsveld en dan gaat ze los en gaan we wendingen maken. en maar belonen en motiveren..

werkt super!

tuurlijk loopt ze nog niet tegen mijn broek aan, maar ze is alert op mij en als die alertheid 100% is kun je verder gaan met er een commando aan te binden
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: ze blijf smokkelen

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

RLsailer schreef::mrgreen: hoi mensen

Ruud
Ik zou voorlopig even niets doen. en over 3 maanden opnieuw beginnen met een nieuw commando. Ga eerts maar eens zorge dat de hond reageert op correcties. Een hond van maanden die al niet meer reageert op de TT :denken:
Probeer zo veel mogelijk te berijken met spel en probeer het straffen te minimaliseren
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
crutz schreef:
Dan begin ik pas........

voor het eerste jaar doen we idd HELEMAAL niets behalve lekker wandelen (bespiering opbouwen), beetje buitdrift opbouwen (trekspelletjes, lekker laten winnen), zindelijk maken, leren stil te zijn (laatste 2 zijn gewoon handig als je in de bewoonde wereld woont :mrgreen: )
en als ze uitgewisseld zijn lekker spelenderwijs beginnen met een beetje bijten op een zachte rol of jonge honden mouw.
little-wolf
Zeer actief

crutz schreef:

voor het eerste jaar doen we idd HELEMAAL niets behalve lekker wandelen (bespiering opbouwen), beetje buitdrift opbouwen (trekspelletjes, lekker laten winnen), zindelijk maken, leren stil te zijn (laatste 2 zijn gewoon handig als je in de bewoonde wereld woont :mrgreen: )
en als ze uitgewisseld zijn lekker spelenderwijs beginnen met een beetje bijten op een zachte rol of jonge honden mouw.
ok. niet veel verschil als met een huishond.
maar appel gebeurd dan ook vanaf 1 jr?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
crutz schreef:

ok. niet veel verschil als met een huishond.
maar appel gebeurd dan ook vanaf 1 jr?
wel afhankelijk van het karakter natuurlijk, maar idd pas vanaf ongeveer een jaar begin ik dan met wat appel (met een balletje of een buisje en veel wendingen), springen ed.
RLsailer

:blah: wij beginnen meestal met een mnd of 4 a 5 met apel en dat begint inderdaad op een beetje spelende wijs en kist je reviëren beginnen we al dan ook al mee zo ook met speuren op een spoor eerst op een vlees spoor en daarna op een gewoon spoor springen over schuttingen of haag doe ik zelf 1 keer in de week 1 sprong voor de rest van de traingen is het een schuttingkje van 50 tot 60 centimeter hoog om ze dan later bij 1 jaar over de gewoonen haag te hebben :roll:
Ruud
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Ik begin vanaf 7 weken met een hond. maar alles met spel, geen dwang. een hond leer ik pas echt volgen als hij ouder is dan 1 jaar.
Ca Cajuina
Zeer actief

RLsailer schreef::blah: wij beginnen meestal met een mnd of 4 a 5 met apel en dat begint inderdaad op een beetje spelende wijs en kist je reviëren beginnen we al dan ook al mee zo ook met speuren op een spoor eerst op een vlees spoor en daarna op een gewoon spoor springen over schuttingen of haag doe ik zelf 1 keer in de week 1 sprong voor de rest van de traingen is het een schuttingkje van 50 tot 60 centimeter hoog om ze dan later bij 1 jaar over de gewoonen haag te hebben :roll:
Ruud
Je vraagt iets en je krijgt een antwoord. Zo te zien niet het antwoord wat je wil horen. Dat betekent niet gelijk dat het onzin is. Blijkbaar heeft jouw training bij jouw hond niet het goede effect gehad dus moet je naar iets anders zoeken.

Mensen vertellen hier alleen maar wat ze zelf doen en zouden doen

Afbeelding
RLsailer

hoi ca

:ok: als ik niet van comentaar of iets dergelijks houd moet ik hier ook geen bericht plaatsen ik vroeg er zelf om en ik moet van mijn fouten leren en ik denk wel dat het goed komt met het hondje ze wil heeeeel erg graag zelf voor mij te graag dus je steekt er zo veel mogelijk tijd in :gjump:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik zou zelf een aantal stappen terug doen in de training en vooral op een speelse en vrolijke manier aan het werk gaan. Door een goede band op te bouwen met de hond zal hij straks alles voor je willen doen. Een prikkeband of een teletac zijn imo de laatste middelen om te gebruiken. Als het trekken je zeer doet kan je misschien denken aan een gordel om je middel om je schouder te ontlasten. Maar ik begreep uit je eerste post dat hij steeds 30 cm voor je loopt, dus dat is niet zo ver dat er spanning komt op de lijn :denken: . Beloon de hond steeds als hij het wél naar je zin doet en beloon hem veel en negeer hem als hij het niet goed doet en probeer hem er op een positieve manier weer bij te krijgen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Dan begin ik pas........
ligt eraan of het IPO of KNPV is denk ik... want wij beginnen wel met apel als pup maar ook door middel van een spelletje.. dus balletje geven als hij 10 sec. netjes gevolgd heeft ofzo... heel langzaam opbouwen en dan alleen maar spelen als hij het goed heeft gedaan...
Bij de KNPV is het bijten aanleren belangrijker dan het apel krijg ik soms weleens het idee... de IPO vind het apel juist wel heel belangrijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

RLsailer schreef:en de vorige mechelaar die we hadden liep op 9 mnd perfect om het zo maar te zeggen en had op zijn eerste wedstrijd 68 punten toen was hij 11 mnd maar :ok: ik zou het is met een balletje proberen laat me nog wel horen
Kijk, daar heb je het.
Dit is niet jou vorige mechelaar :wink:
Dit is een hele andere hond, met waarschijnlijk een heel andere karakter.
Het ene kind is ook het andere kind niet, toch?

Stop met vergelijken.
Deze hond heeft kennelijk wat meer tijd nodig.
Probeer het inderdaad eens met een speeltje.
En leg die prikband en TT maar snel in de kast want negen maandjes pas......

Stel je verwachtingen gewoon wat bij, dan komt het vast goed :ok:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Daphne schreef:
RLsailer schreef:en de vorige mechelaar die we hadden liep op 9 mnd perfect om het zo maar te zeggen en had op zijn eerste wedstrijd 68 punten toen was hij 11 mnd maar :ok: ik zou het is met een balletje proberen laat me nog wel horen
Kijk, daar heb je het.
Dit is niet jou vorige mechelaar :wink:
Dit is een hele andere hond, met waarschijnlijk een heel andere karakter.
Het ene kind is ook het andere kind niet, toch?

Stop met vergelijken.
Deze hond heeft kennelijk wat meer tijd nodig.
Probeer het inderdaad eens met een speeltje.
En leg die prikband en TT maar snel in de kast want negen maandjes pas......

Stel je verwachtingen gewoon wat bij, dan komt het vast goed :ok:
inderdaad ik kan hier ook geen hond met elkaar vergelijken... de een is in het een wat sneller dan de ander en andersom... ik vergelijk ook nooit.. een hond is een hond met eigen karakter dus er valt niets te vergelijken... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ca Cajuina
Zeer actief

RLsailer schreef:hoi ca

:ok: als ik niet van comentaar of iets dergelijks houd moet ik hier ook geen bericht plaatsen ik vroeg er zelf om en ik moet van mijn fouten leren en ik denk wel dat het goed komt met het hondje ze wil heeeeel erg graag zelf voor mij te graag dus je steekt er zo veel mogelijk tijd in :gjump:
Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. :ok:

Succes met je training :ok:

Afbeelding
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

probeer is 1 halti tegen het trekken.
groetjes kirsten
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

kirsten schreef:probeer is 1 halti tegen het trekken.
groetjes kirsten
:denken: :roll: een africhtingshond met een halti
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

kirsten schreef:probeer is 1 halti tegen het trekken.
groetjes kirsten

whaha een halti

die heb a een hele tijd nietmeer gehoord :mrgreen:

bespeur ik een gaus fan ? :smile:

nee ik heb nooit commentaar op iemand zijn trainigswijze gegeven
iedereen doet zijn zin en als het bij jouw werkt is het goed .
RLsailer

:cheer: ach lijkt me mischien wel een strak plan :wat:
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

ooh sorry ik wis niet dat de hond voor africhting was.
nee hoor geen martin gaus gek :neenee:
maar mijn hond trok als een gek ik kon stil staan wat ze tegen woor dich zeggen nou dan kan ik dus wel me heele uitlaten op 1 plek blijfen staan,of omkeren en terug lopen had ook geen zin.
dan stond ik nu daar nog.
en met de halti kan ik lekker lopen want hij trekt niet meer maar loopt braaf bij me :pffff:
groetjes kirsten
RLsailer

:pffff: volgens mij stond het wel helemaal boven aan bij de index dat dit over africhting ging :denken:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”