Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorhuidontsteking
Moderator: moderatorteam
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
Voorhuidontsteking
Heey vraag mijn pup van bijna 6 maand heeft last van voorhuidontsteking wat kan je daar allemaal tegen doen ik weet wel dat de meeste middeltjes die er te koop zijn allemaal tijdelijk helpen en dat soms een castratie de enige mogelijkheid is maar daarvan weet ik ook dat een castratie niet altijd helpt.
Dus blijven er nog dingen over iets homeopatisch ofzo?
Heeft iemand tips???
Thanks marije
Dus blijven er nog dingen over iets homeopatisch ofzo?
Heeft iemand tips???
Thanks marije
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
-
Sjiel
- Zeer actief
Ik heb op cursus Dierenasiel en pensionhouder geleerd dat je je reu elke week de voorhuid moet spoelen. Je kan met gewoon kraanwater, of zout water of kamillethee(afgekoeld ) of iets anders onschuldigs spoelen. Er zijn ook voorhuidcleaners kant en klaar te krijgen maar dat zijn meestal nare spulletjes, mijn ouwe reu heeft heel wat afgejodeld, maar die had een extreme ontsteking, een soort zwerende kraag aan de basis van de penis.... Hij is om andere redenen gecastreerd maar het was wel weg.
Reuen die veel markeren hebben nogal eens voorhuid ontsteking, de laatste plasjes komen in de voorhuid terecht, lekker warm en vochtig=prima voedingsbodem voor bacterien. Een gecastreerde reu loopt niet de hele wandeling stoer te plassen.
Reuen die veel markeren hebben nogal eens voorhuid ontsteking, de laatste plasjes komen in de voorhuid terecht, lekker warm en vochtig=prima voedingsbodem voor bacterien. Een gecastreerde reu loopt niet de hele wandeling stoer te plassen.
weg gehaald zit een virus in
- cane corso
- Zeer actief
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
Ja die kamillethee had ik ook gehoord daar zijn we dan ook al een week mee bezig gewoon maar mee doorgaan dus hij heeft ook nog niet erg veel last van zijn voorhuidontsteking het is meer zo af en toe een beetje vies. Maar in ieder geval bedankt voor de tipsSjiel schreef:Ik heb op cursus Dierenasiel en pensionhouder geleerd dat je je reu elke week de voorhuid moet spoelen. Je kan met gewoon kraanwater, of zout water of kamillethee(afgekoeld ) of iets anders onschuldigs spoelen. Er zijn ook voorhuidcleaners kant en klaar te krijgen maar dat zijn meestal nare spulletjes, mijn ouwe reu heeft heel wat afgejodeld, maar die had een extreme ontsteking, een soort zwerende kraag aan de basis van de penis.... Hij is om andere redenen gecastreerd maar het was wel weg.
-
qyan
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Gerd@
- Vaste gebruiker
- bram en thijs
- Zeer actief
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
De meesten weten wel wat je zegt, dus herhaling is niet nodigbram en thijs schreef:Wij roepen iets anders maar dat ga ik hier niet herhalen. Weer dagenlang het hele forum in een deukGerd@ schreef:Dat heb ik Kastor geleerd, als ik tegen hem zeg " Kastor vieze piem"dan maakt hij hem (meestal) schoon.bram en thijs schreef:Roepen dat hij z'n piemel schoon moet likken.![]()
![]()
Groetjes Sylvia

- Ca Cajuina
- Zeer actief
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
-
Sjiel
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
voorhuidscleaners moet je er met een spuitje inspuiten... kamille thee ook danqyan schreef:spoelen met kamille thee,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Yep ik zou er dan voor kiezen om een weekje een vitamine stoot te geven. dus 1000 mg per dag.mechelaar_fan schreef:echinacea is inderdaad een goede spoeling, verder zou ik vitamine C geven.
helpt het dan nog niet, dan kun je nog altijd spelen met isobetadine.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah, das duidelijk ja, ik kon even de link niet leggen tussen de ontsteking en de castratie...klinkt logisch........Sjiel schreef:Ik heb op cursus Dierenasiel en pensionhouder geleerd dat je je reu elke week de voorhuid moet spoelen. Je kan met gewoon kraanwater, of zout water of kamillethee(afgekoeld ) of iets anders onschuldigs spoelen. Er zijn ook voorhuidcleaners kant en klaar te krijgen maar dat zijn meestal nare spulletjes, mijn ouwe reu heeft heel wat afgejodeld, maar die had een extreme ontsteking, een soort zwerende kraag aan de basis van de penis.... Hij is om andere redenen gecastreerd maar het was wel weg.
-
qyan
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ehm, ik dacht al dat ik de enige was die dat deed!bram en thijs schreef:Nee, nee, neeyamie schreef:och hemel , en ik zie het natuurlijk weer gelijk voor me, op straat, in de winkels hahahhaabram en thijs schreef:Roepen dat hij z'n piemel schoon moet likken.![]()
![]()
Alleen als we thuis onder ons zijn
![]()
![]()
Helpt trouwens wel of even in de lucht met je vingers aanwijzen zodra je zijn aandacht hebt.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
oke thanksqyan schreef:malinois schreef:voorhuidscleaners moet je er met een spuitje inspuiten... kamille thee ook danqyan schreef:spoelen met kamille thee,![]()
ja, kamille thee en die oplossing van echinacea spuit ik idd net als voorhuid cleaners de voorhuid in.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Arjanne
- Actief
Hebben jullie jullie hond(en) ook aangeleerd om "kusjes"te geven d.m.v. likkenGerd@ schreef:Dat heb ik Kastor geleerd, als ik tegen hem zeg " Kastor vieze piem"dan maakt hij hem (meestal) schoon.bram en thijs schreef:Roepen dat hij z'n piemel schoon moet likken.
Hmmmm, lekker kusje op de wang...Braaaaf.
- Gerd@
- Vaste gebruiker
NeeArjanne schreef:Hebben jullie jullie hond(en) ook aangeleerd om "kusjes"te geven d.m.v. likkenGerd@ schreef:Dat heb ik Kastor geleerd, als ik tegen hem zeg " Kastor vieze piem"dan maakt hij hem (meestal) schoon.bram en thijs schreef:Roepen dat hij z'n piemel schoon moet likken..
Hmmmm, lekker kusje op de wang...Braaaaf.
Groetjes Gerd@
en een poot van Spikey & Kastor
en een poot van Spikey & Kastor
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker