Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daar stel ik me toch iets heel anders bij voor dan dit:
Omschrijving:
Babba is een kruising mechelaar dobermann
ze is 7 maanden
ze is afgestaan omdat ze er geen tijd voor hadden
ze is heel lief
ze is ingeent en gechipt
Het is jammer dat je niet het hele lijf ziet op de foto, maar ik zie er toch iets van windhond in. En misschien een tikje herder, maar toch zeker geen dobermann?
tja, je hebt ook isabella kleurige dobers en bruine (en daar lijkt dit kleurtje een beetje op, mengelmoes tussen isabella en bruin en de kleur van de mechel) en ook blauwe dobers.
dus het zou wel kunnen qua kleur
ook de kop zie je wel een dober in, vooral de neusdop, vorm van de snuit/ lippen en de schedel ook wel een beetje.
majelle schreef:Dobermanns zijn o.a. ontstaan dmv van greyhounds. Dus dat is het windhondendeel wat je erin herkent. Leuke hond, ga je hem halen?
Haha, nee ik ga haar niet halen.
Maar als er dobermann in zou zitten dan is die kleur toch veel te licht?
Hanneke
tja das altijd moeilijk te zeggen met kruisingen, wie weet zit er bruine dober in.....
er bestaat ook nog zoiets als een isabel kleurige dober en voor de rest ik heb zelf een zwarte dober teef en ik zie toch wel wat dobertrekjes in die hond.
granny schreef:Er bestaan zelfs witte dobers.Heel populair in amerika.
Ik als dober liefhebber vind het toch best erg dat ze in amerika zo populair zijn tis gewoon niet gezond.
De witte Dobermann wordt in de wetenschap beschouwt als een incomplete of gedeeltelijke albino. De honden hebben bijna allemaal blauwe ogen en zijn crème gekleurd. De tan-markeringen zijn ook licht gekleurd en zijn licht te zien op de crèmekleurige vacht van de hond. De hond lijdt aan een ernstige vorm van fotofobie, of te wel overgevoeligheid voor licht. Dit betekent in de praktijk dat de Dobermann niet tegen licht kan, zij sluiten vaak de ogen wanneer zij geconfronteerd worden met licht en botsen vaak tegen objecten aan als zij in een vreemde omgeving worden geplaatst.
Ik als dober liefhebber vind het toch best erg dat ze in amerika zo populair zijn tis gewoon niet gezond.
De witte Dobermann wordt in de wetenschap beschouwt als een incomplete of gedeeltelijke albino. De honden hebben bijna allemaal blauwe ogen en zijn crème gekleurd. De tan-markeringen zijn ook licht gekleurd en zijn licht te zien op de crèmekleurige vacht van de hond. De hond lijdt aan een ernstige vorm van fotofobie, of te wel overgevoeligheid voor licht. Dit betekent in de praktijk dat de Dobermann niet tegen licht kan, zij sluiten vaak de ogen wanneer zij geconfronteerd worden met licht en botsen vaak tegen objecten aan als zij in een vreemde omgeving worden geplaatst.
Dat wist ik allemaal wel hoor,tis gewoon te gek voor woorden,maar het ging erom dat er iemand was die dacht dat dobers niet zo licht van kleur konden zijn.
Dat wist ik allemaal wel hoor,tis gewoon te gek voor woorden,maar het ging erom dat er iemand was die dacht dat dobers niet zo licht van kleur konden zijn.