Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geinteresseerd in Reddingshondenwerk ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Hagar
nieuw lid

Geinteresseerd in Reddingshondenwerk ?

Ongelezen bericht door Hagar »

REDDINGSHONDENWERK :ok:

IETS VOOR JOU ??

Ben je sportief en graag buiten ?
Heb je een hond die graag voor je wil werken ?
Lijkt het je iets om op een positieve manier intensief met je eigen hond en de honden van anderen bezig te zijn ?

Misschien is REDDINGSHONDENTRAINING iets voor jou !!

Vereisten:

·Goede gezondheid van zowel hond als geleider
·Leeftijd hond: vanaf pup
·Leeftijd geleider: vanaf 18 jaar
·Bereid om 2 x per week te trainen; woensdagavond in omgeving Zwolle (Dalfsen) en in het weekend op locaties door het hele land
·Eigen vervoer

INTERESSE ?

Stuur een mailtje naar:
l.meijs@wolmail.nl :zwaai:
Groetjes van
Hagar de Verschrikkelijke
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

ja wil wel. voldoe aan de eisen.

maar helaas te ver weg. :cry:
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

lijkt me wel interessant werk hoor, maar voldoe zoiezo niet aan de ‘eisen’.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

lijkt mij fantastisch om te doen ... helaas iets te ver weg en woensdag avond kan ik zelf niet
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Dit wilde ik heel graag, maar ik vond de club niet erg enthousiast toen ik informeerde naar de mogelijkheden. En ik was er nog wel speciaal voor naar Hoogeveen gereden, omdat ze die dag daar een demonstratie hadden en ik zo snel mogelijk wilde komen kijken.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

kijk anders hier is eens: http://members.home.nl/g.woudenberg/start.html

de reddingshondegroep waar jij geinformeerd hebt wil liever dat mensen komen en actief meedoen . Ze weten dan meteen of iemand echt interesse heeft

jan
Jan
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ik heb al een keer meegedaan bij jullie groep :mrgreen: . Dat heb ik gedaan nadat ik bij de de Demo in Hoogeveen was geweest. Een kennis van mij trainde toen bij jullie. Ik ben een keer langsgeweest met een vriendin. Mijn hond is een zusje van de hond van dat kennisje en mijn vriendin had een friese stabij bij zich. Ik vond het erg leuk dat we zo gastvrij ontvangen werden en er eens aan mochten "ruiken".

Ik heb er zelfs nog foto's van. (Maar elke week, of zelfs twee keer per week naar Emmen wordt helaas toch iets teveel van het goede.)

Als ze liever willen dat mensen meedoen, kunnen ze iemand die van Zwolle naar Hoogeveen kakt om kennis te maken met de club beter uitnodigen om mee te komen doen aan een training i.p.v. uitnodigen voor een Demo en vervolgens benaderen alsof ik er niet serieus mee aan de gang zou willen. Bovendien hadden ze toen teveel mensen en nu moeten ze ineens mensen werven. Ik snap dat niet zo goed.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hen "getraind'bij reddingshonden groep twente, erg leuk moet ik zeggen :mrgreen:
Hagar
nieuw lid

Hallo allemaal...Even om misverstanden te voorkomen: Wij zijn een reddingshondenclub in oprichting hebben nog nooit een demo in Hoogeveen gegeven. Wij trainen het reddingshondensportprogramma (IPO-R) en zijn dus minder gericht op inzet al zijn er wel combinaties lid die (via een andere organisatie) worden ingezet.

Er is in de buurt van Zwolle een andere reddingshondengroep en zij trainen geloof ik wel voor inzet en doen examens via het KNPV programma. Aan enthousiasme ontbreekt het ons in ieder geval niet. Wel aan mensen die veel tijd hebben en het niet erg vinden om een eindje te rijden aangezien de trainingslocaties overal in het land verspreid liggen. Ook mensen die recreatief willen trainen zijn bij ons welkom dus je hoeft niet perse examens te doen of op inzet te gaan. Onze trainingsdagen zijn inmiddels gewijzigd naar dinsdagavond (19.00-22.00 uur) en zaterdag (hele dag). Wie interesse heeft is meer dan welkom om eens een keertje mee te doen. Contactpersoon is Anoek Aussems: 0529-435864
Groetjes van
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Mijn excusses dan. Dat wist ik niet :hamer: . Als ik zover ben dat ik weer reddingsport wil trainen dan zal ik zeker eens bij jullie gaan kijken.
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Even een vraagje :

In hoeverre kan zo'n programma naast het normale ipo programma ?
Of is dat niet te doen en gaat het elkaar bijten :mrgreen: ?

Beer blijkt een uitzonderlijk talent te hebben voor speuren. En ik denk erg snel op een ipo III spoor te zitten met haar . Ik ben bang dat ze zich dan erg snel gaat vervelen en zou graag of SPH I , II of iets anders met haar doen straks .
Afbeelding
Hagar
nieuw lid

Op zich kun je IPO en reddingshondenwerk best naast elkaar doen maar aangezien het beide wel erg tijdrovende sporten zijn ben je dan denk ik wel de hele week onder de pannen ! In sommige dingen kun je wel wat tegenstrijdigheden tegenkomen. Het speuren bij de reddingshonden is wat vrijer dan bij IPO en speurhond. Dit heeft te maken met het soort terreinen. Reddingshondensporen worden vaak in bossen en op de hei gelegd. De speurgrond bestaat dan uit mos, zand, bladeren, hei, hoog gras, dennennaalden etc. en zit vol oneffenheden. Op een dergelijk spoor krijgt de hond de ruimte om dit uit te werken en verwachten wij niet dat hij strak op het spoor blijft zoals bij de IPO sporen.
Groetjes van
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Ik heb het een tijdje gedaan met onze oudste teef.
Ik vond het fantastisch om te doen. Ik wil het zeker straks met Vidar gaan doen, maar ik ben bang dat het nu niet gaat tezamen met een jachttraining.
Ik zal eens kijken of ik in contact kan komen met de eigenaar van de Vidar zijn vader. Die is immers inzetbare reddingshond bij het Zwitserse leger en heeft ook jachttrainingen gedaan. En zover ik weet heeft hij alles samen gedaan.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
RLsailer

Ongelezen bericht door RLsailer »

:blah:

hoi alle

bij ons word het speuren inderdaad op een gras veld gedaan maar dat is afd 1 het grote speurwerk word veel al op akkers gedaan :idea: maar het reviër werk dus de man in het bos zoeken is dus door het bos over heiden en daar word dus degelijk de man gezocht

Ruud
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”