Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden cursus/therapie is een modegril ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef:
Mama Sanneke schreef:
Martijn schreef:
Mama Sanneke schreef: Je mag alle boeken van de wereld hebben gelezen, maar het uitvoeren
is toch een ander paar mouwen.
Dat weet je toch niet op voorhand of je dat kan of niet.
Dat heb je toch bij je eerste kind ook. Je hoort en ziet veel
maar de ervaring is heel wat anders.
En bij een tweede kind voel je dat verschil enorm.
Sanneke
Ja, en je punt is.....? Of wou je het gewoon graag even over kinderen hebben?
dat je nog zo goed voorbereid mag zijn, de praktijk is anders.
Sanneke
Als de praktijk anders is heb je je niet goed voorbereid.
Jij hebt nog veeeeeel te leren , zie ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Kimba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimba »

Ik vind iedereen mag zijn eigen mening hebben ,en nog zoveel boeken gelezen hebben.Een hond is meestal de dupe van aangeleerde foute commando's,en handelingen.
Het karakter van de hond kan je van jongs af,aan werken d.m.v. diverse cursussen.
Vroeger werd er anders met een hond om gegaan als tegenwoordig.
Een hond is tegenwoordig veel meer een volwaardig lid van het gezin geworden,waar meer contact en tijd voor genomen word.
Fouten aanleren gebeurd niet moedwillig,maar ze gebeuren,daarom is het gewoon verstandig om vroeg naar een goede school te gaan.
Wat is een goede school????????
Dat is een school waar je van tevoren ben wezen kijken,niet de eerste de beste .je ziet de omgang van de instructeur naar de hond en de mensen.Je neemt een school die jou aanspreekt.
Dan merk je gauw van , wat kan het simpel zijn,en op een speelse manier.
Afbeelding
SIMPLY THE BEST

Groetjes Wimmeke en Kimba.
marian*
Erelid
Contacteer:

Kimba schreef:Ik vind iedereen mag zijn eigen mening hebben ,en nog zoveel boeken gelezen hebben.Een hond is meestal de dupe van aangeleerde foute commando's,en handelingen.
Het karakter van de hond kan je van jongs af,aan werken d.m.v. diverse cursussen.
Een hond is tegenwoordig veel meer een volwaardig lid van het gezin geworden,waar meer contact en tijd voor genomen word.
Fouten aanleren gebeurd niet moedwillig,maar ze gebeuren,daarom is het gewoon verstandig om vroeg naar een goede school te gaan.
Dat is een school waar je van tevoren ben wezen kijken,niet de eerste de beste .je ziet de omgang van de instructeur naar de hond en de mensen.Je neemt een school die jou aanspreekt.
Nog niet zo heel lang geleden barstte Nederland niet van de hondenscholen , en daarbij is het ook nu nog zo dat veel hondenscholen voor mensen zonder auto niet bepaald om de hoek liggen.
Als ik mezelf alsvoorbeeld neem : de dichtstbijzijnde school is hier zo'n 10 km. vandaan . Met de bus doe ik er ruim een uur over om daar te komen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Bij mijn hondenschool komt niet eens een bus, dus zonder auto kan ik er niet eens komen. Ja fietsend, maar dat is ruim 6 kilometer heen en dus ook weer terug. Niet erg, maar dan moet je dus al een goed luisterende hond langs de fiets hebben. Tja, dan hoef je niet meer naar gehoorzaamheidscursus. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:
maxcola schreef:
Jij hebt nog veeeeeel te leren , zie ik.
*proest!*

Oud wijf.
Heb je het over jezelf of zo ? :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:Ja..goed. Doei.

:zwaai
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Martijn schreef:
Mama Sanneke schreef:
Eline* schreef:Als je de theorie echt gesnapt heb kan je die toepassen in welke praktijk dan ook. Als je in theorie snapt hoe een hond leert, kan je hem laten zitten, maar ook laten hoelahoepen. En daar gaan mensen mank. Mensen leren ook graag trucjes, inplaats van zelf na te denken over hoe dingen werken.
Dan heb je dus inderdaad mensen die een hond kunnen leren zitten, maar niet weten hoe ze af moeten aanleren. Gewoon omdat ze het principe achter wat ze doen niet snappen.
Kheb je uitleg eerst een paar keer gelezen.
je hebt gelijk, wat mij betreft snap ik dus inderdaad de theorie niet.
Het is moelijk om uit te leggen.
Als ik een boek over honden lees, over hun training dan kan ik niet volgen, ik zou het visueel moeten zien, iemand die het voordoet.
Ik weet niet of je me begrijpt ?
sanneke
Wie heeft het alleen maar over boeken lezen?
Waar haal jij dan anders je theoretische uitleg. ? Behalve uit boeken en internet.
Ik heb geen mensen met wie ik ervaring kan delen want die geven geen fluit om training van hun hond.
Hun hond die is er, punt uit, geen training, geen wandelingen, niks.
Sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 20 sep 2004 08:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Kimba schreef:Ik vind iedereen mag zijn eigen mening hebben ,en nog zoveel boeken gelezen hebben.Een hond is meestal de dupe van aangeleerde foute commando's,en handelingen.
Daar ben ik niet mee akkoord, ik ben op voorhand gaan kijken.
En toen was er een groep bezig met maar drie honden.
En ik dacht van wauw, da's fijn, drie honden, twee instructeurs, de hemel op aarde.
Toen ik kwam de week erna op mijn uur .... chaos alom.
En het was voor mij ook een half uur henne en een half uur terug.
En dat met rugpijn, maar ik had het ervoor over, ik wou het echt doen !
Ik vind het nog steeds jammer, vooral omdat ik het zelf niet kan.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

maxcola schreef:
Nog niet zo heel lang geleden barstte Nederland niet van de hondenscholen , en daarbij is het ook nu nog zo dat veel hondenscholen voor mensen zonder auto niet bepaald om de hoek liggen.
Als ik mezelf alsvoorbeeld neem : de dichtstbijzijnde school is hier zo'n 10 km. vandaan . Met de bus doe ik er ruim een uur over om daar te komen.
Ik zit ook eerst een 1/2 uur in de trein en 3/4 uur in de metro om bij de hondenschool te komen. Als je echt wil gaan moet je er ook wat voor over hebben vind ik
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ca Cajuina schreef:Ik zit ook eerst een 1/2 uur in de trein en 3/4 uur in de metro om bij de hondenschool te komen. Als je echt wil gaan moet je er ook wat voor over hebben vind ik
sommige honden hebben problemen met andere honden of met mensen... om die dan in een bomvolle metro of bus te stoppen waar de mensen ze totaal niet onder controle hebben, want ook dat hebben de meeste mensen niet die naar cursus gaan, lijkt me ook niet zo'n goed plan. :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ca Cajuina
Zeer actief

malinois schreef:
Ca Cajuina schreef:Ik zit ook eerst een 1/2 uur in de trein en 3/4 uur in de metro om bij de hondenschool te komen. Als je echt wil gaan moet je er ook wat voor over hebben vind ik
sommige honden hebben problemen met andere honden of met mensen... om die dan in een bomvolle metro of bus te stoppen waar de mensen ze totaal niet onder controle hebben, want ook dat hebben de meeste mensen niet die naar cursus gaan, lijkt me ook niet zo'n goed plan. :denken:
zoveel mensen zitten er niet in de metro op zaterdag ochtend 8 uur, en als je inderdaad een hond hebt met problemen met mensen (honden zie je toch niet zo vaak in de trein dan kan je makkelijk ergens anders gaan zitten) dan lijkt het me inderdaad verstandiger om iemand bij je thuis te laten komen. Maar helemaal niets met je hond doen met het excuus dat jij een auto hebt en dus niet naar de hondenschool of een deskundige kunt, vind ik erg zwak zo niet onverantwoordlijk(als je inderdaad een probleem hond hebt)

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:zoveel mensen zitten er niet in de metro op zaterdag ochtend 8 uur, en als je inderdaad een hond hebt met problemen met mensen (honden zie je toch niet zo vaak in de trein dan kan je makkelijk ergens anders gaan zitten) dan lijkt het me inderdaad verstandiger om iemand bij je thuis te laten komen. Maar helemaal niets met je hond doen met het excuus dat jij een auto hebt en dus niet naar de hondenschool of een deskundige kunt, vind ik erg zwak zo niet onverantwoordlijk(als je inderdaad een probleem hond hebt)
allereerst zijn die cursussen meestal op de onmogelijkste tijden... door de weeks om een uur of 6 etc. dan zijn bussen/treinen/metro's wel bomvol. Daarnaast gaan de meeste mensen naar een cursus om hun hond te leren luisteren, leren volgen, afleren trekken etc. Dus lijkt me niet echt handig als je dat niet onder de knie hebt nog om dan rondgesleurd worden naar het trainingsveld. Tegen de tijd dat je daar bent heeft die hond totaal geen energie meer om iets nuttigs te doen... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ca Cajuina
Zeer actief

malinois schreef:
Ca Cajuina schreef:zoveel mensen zitten er niet in de metro op zaterdag ochtend 8 uur, en als je inderdaad een hond hebt met problemen met mensen (honden zie je toch niet zo vaak in de trein dan kan je makkelijk ergens anders gaan zitten) dan lijkt het me inderdaad verstandiger om iemand bij je thuis te laten komen. Maar helemaal niets met je hond doen met het excuus dat jij een auto hebt en dus niet naar de hondenschool of een deskundige kunt, vind ik erg zwak zo niet onverantwoordlijk(als je inderdaad een probleem hond hebt)
allereerst zijn die cursussen meestal op de onmogelijkste tijden... door de weeks om een uur of 6 etc. dan zijn bussen/treinen/metro's wel bomvol. Daarnaast gaan de meeste mensen naar een cursus om hun hond te leren luisteren, leren volgen, afleren trekken etc. Dus lijkt me niet echt handig als je dat niet onder de knie hebt nog om dan rondgesleurd worden naar het trainingsveld. Tegen de tijd dat je daar bent heeft die hond totaal geen energie meer om iets nuttigs te doen... :denken:
Dat zeg ik. Dan zoek je of een school die dus wel op zaterdag les geeft. Of je laat iemand bij je thuis komen. Zolang de hond geen gevaar vormt voor andere mensen en jezelf geen bezwaar hebt tegen het trekken en niet luisteren. Moet je het helemaal zelf weten. maar als je een probleem hond hebt met "gevaarlijk" gedrag naar mensen toe. Heb je maar gewoon hulp te zoeken. Een auto of niet de hond en zijn daden zijn jouw verantwoordlijkheid en ik vind dat je die maat te nemen hebt. Dus op het moment dat iemand met een hond die uitvalt naar mensen tegen mij zou zeggen dat ze niet kan trainen met hem of niet naar een deskundige kan gaan omdat ze geen auto heeft vind ik dat onzin.

Dit is niet ecxpliciet naar iemand persoonlijk gericht hoor! ik word alleen zo moe van al die smoesjes waarom mensen hun verantwoordlijkheid niet nemen

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Dat zeg ik. Dan zoek je of een school die dus wel op zaterdag les geeft.
je mag tegenwoordig al blij zijn dat je een fatsoenlijke hondenschool vindt die niet teveel cursisten aannemen en die trainen op een manier die jou aanspreekt... als je dan ook nog daar naar moet gaan kijken blijft er niets over ben ik bang...
Of je laat iemand bij je thuis komen.
dat zou kunnen maar dat zou persoonlijk al helemaal niets voor mij zijn.. omdat een hond op een vreemd terrein zich anders gedraagt dan thuis.
Dit is niet ecxpliciet naar iemand persoonlijk gericht hoor! ik word alleen zo moe van al die smoesjes waarom mensen hun verantwoordlijkheid niet nemen
is naar een hondenschool gaan dan verantwoordelijkheid nemen :denken: Dat vraag ik me nou eigenlijk af... sommige mensen komen met nog veel grotere problemen van het veld af na de cursus dan ze voorheen hadden...
Ik denk ook maar een beetje mee hoor.. ook niet tegen iemand persoonlijk :mrgreen:
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

malinois schreef: is naar een hondenschool gaan dan verantwoordelijkheid nemen :denken: Dat vraag ik me nou eigenlijk af... sommige mensen komen met nog veel grotere problemen van het veld af na de cursus dan ze voorheen hadden...
Ik vind als je zelf niet uit je problemen komt naar een hondenschool gaan inderdaad verantwoordlijkheid nemen. Inderdaad zijn er een beperkt aantal goede hondenscholen dat is inderdaad lastig. Ik denk ook zeker niet dat alles met een hondenschool op te lossen is hoor. Uiteindelijk moeten de baasjes het doen.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”