Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tranende oog

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sisi
Vaste gebruiker

tranende oog

Ongelezen bericht door sisi »

Hoi,

We zijn deze week met onze pup naar de DA geweest? Hij had een tranend oogje en wij dachten aan een kou op zijn oog. Echt veel traanvocht komt er niet uit zijn oogje, maar je ziet dat de buitenkant van zijn rechteroog wat nat is. Nu dacht de DA dat het al een licht vorm van Entropion (ooglid dat ietsje naar binnen krult en waardoor de haartjes erop de oogbol irriteren)kon zijn, maar ze heeft ons doorverwezen naar de oogarts. Daar moeten we nu vrijdag naartoe. Ik hoop maar dat het dat niet is want onze andere hond heeft dat ook. We hebben hem een goed jaar geleden laten opereren daaraan en het is iets beter nu maar eigenlijk moet hij opnieuw onder het mes.

Ze heeft ons geadviseerd om oogzalf te gebruiken en de oog te masseren (dwz met onze duimen de ook naar beneden trekken). Het zou ook kunnen dat het door de groei komt. Danthé heeft nu nogal wat rimpels op zijn hoofd (en toch is het geen Shar-Pei).

Het lijkt me nu wel sterk dat hij er nu pas na 17 weken last van heeft en niet eerder. En ik vraag me af of wij met gewoon wat aan dat oog te trekken, verbetering kunnen verkrijgen. We doen ons best maar stel je eens voor dat een je dat moet doen met een levendige pup die nog hapt naar alles wat in de buurt komt, niet om te bijten maar om te spelen.

Ik vroeg me af wat jullie ervan denken? Zou het kunnen dat het weggaat met enkel oogzalf en massage? Hebben jullie zulks al gehoord?
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Over de entropion kan ik me natuurlijk niet uitspreken, maar ik zou zoveel mogelijk van het oogje afblijven. Vermits het oog niet ontstoken is, waarschijnlijk alleen maar geirriteerd, zou ik nog geen zalf gebruiken, maar het eerst eens proberen met Euphrasia oogdruppeltjes (kan je bij de apotheek halen). Als het oogje gewoon geirriteerd is, en dat kan ook door zand, stof, graszaadjes enzo zijn, dan kan het met de druppels al opgelost zijn. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
sisi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sisi »

Ja, ik vond oogzalf (waar volgens mij toch iets van anti-biotica inzit) ook al niet dat omdat je bijna niets ziet aan het oog. Misschien toch beter wat oogdruppeltjes halen dan en zien wat het geeft.

:cheer:
By the way Binno, ik vind dat je een pracht van een Rottweiler hebt!!!!
Heb je ergens een website met nog meer foto's? Onze vorige hond was een Rottie en we zijn er nog steeds dol op. Al lopen er héél veel lelijke rottweilers rond (véél te dik). We hebben nu niet opnieuw een rottweilerpup genomen omdat we niet teveel herinnerd wilden worden aan onze pas gestorven Yoshin. Maar hij blijft wel in ons hart zitten.
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

:mrgreen: Thanks!!! :mrgreen:
Binno is al onze derde rottie, en de tweede van dezelfde fokker. Het zijn inderdaad fantastische honden! :ok:
En nee, helaas geen website met meer foto's. Ik heb zelfs nog geen digitaal fototoestel :roll: , maar dat komt nog wel... :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Oogzalf hielp bij diesel erg goed.
Paar dagen goed smeren en hij was er weer vanaf.
Maar als je direct al wordt doorverwezen is er misschien meer aan de hand.
Mijn da zei me het eerst te proberen met een zalfje.

Ben benieuwd, succes vrijdag.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”