Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemde plek boven de staart
Moderator: moderatorteam
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
vreemde plek boven de staart
Een kennis van ons heeft een labrador teefje, en zij heeft bij haar staart een stuk vacht dat er een beetje vettig uitziet, en behoorlijk vies ruikt.
Het lijkt of dat stukje wat krulleriger is of er nat uitziet.
Nu heb ik ergens de klok horen luiden, maar kan even de klepel niet vinden...iemand een idee?
Het lijkt of dat stukje wat krulleriger is of er nat uitziet.
Nu heb ik ergens de klok horen luiden, maar kan even de klepel niet vinden...iemand een idee?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh? Nah, dat zou niet fraai zijn dan....Dus eigenlijk is het nu een kwestie van afwachten wat het gaat doen?Zou toch wel kunnen hoor. Het begint met een natte ruikende plek. Later begint het te irriteren en wordt het ook rood en jeukerig en krijgen ze er pijn aan.
Dat kan ik nog eens navragen natuurlijk, maar volgens mij niet.
en je weet zeker dat ze er niet aan zit? tis een typische plek waar honden aan likken, bijten enz wanneer je"last hebben van hun anaalklieren
Ik dacht dat ik ooi ergens iets had gelezen over een dergelijke plek, en dan was het iets met hormonen of "vetstaart"of zoiets, maar ik kan er niets zinnigs over vinden...
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zou het misschien de vioolklier of wolfsklier kunnen zijn?
Ik dacht dat ik ooi ergens iets had gelezen over een dergelijke plek, en dan was het iets met hormonen of "vetstaart"of zoiets, maar ik kan er niets zinnigs over vinden...
De vioolklier komt vooral bij wolven voor maar ook bij sommige honden en bevindt zich aan de bovenzijde van de staart op enkele centimeters van de staartbasis...

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is alles wat ik vinden kan bij google...
Donkerder,borsteliger of schaarser....kijk, dat lijkt erop. Jammer dat ik er niet meer over kan vinden...iets over de geur of zo...Het Wolfsteken op de staart.
Met het wolfsteken wordt een kliergebied bedoeld dat op eenderde afstand van de aanzet van de staart, op de bovenkant, voorkomt. Het wolfsteken wordt niet in de rasstandaard beschreven daar niet alle Ridgebacks deze "staartvlek" vertonen en het geen specifiek kenmerk van het ras is. Het wolfsteken komt zowel bij hond- als katachtige voor. Bij veel hondenrassen is veelal alleen het wolfsteken ontwikkeld. Bij veel Ridgebacks, zowel reuen als teven, is een donker wolfsteken te zien op de bovenzijde van de staart. Het wolfsteken bestaat uit twee onderdelen, de klier en de wolfsvlek. De zogenaamde "vioolklier", het feitelijk kliergebied in de huid, is bij de wilde hondachtigen, zoals de vos en de jakhals regelmatig gevormd. De klier vervult bij deze dieren een rol in samenhang met sexuele activiteit (geur en horrmoonproductie). Bij de meeste hondenrassen is het wolfsteken niet meer te herkennen. Het ongeveer driehoekig teken ontstaat door de haren in de buurt van de vioolklier. Deze haren onderscheiden zich door hun kleur en aard van de verdere haargroei op de staart, doordat de haren donkerder, borsteliger of schaarser zijn. De klier en het wolfsteken kunnen ook onafhankelijk ven elkaar voorkomen. Een volledig gevormd wolsfteken met een uiterlijke zichtbare functie is bij de Rhodesian Ridgeback niet gevonden.
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heb dit ook nog kunnen vinden...
"Het Wolfsteken op de staart.
Met het wolfsteken wordt een kliergebied bedoeld dat op eenderde afstand van de aanzet van de staart, op de bovenkant, voorkomt. Het wolfsteken wordt niet in de rasstandaard beschreven daar niet alle honden deze "staartvlek" vertonen en het geen specifiek kenmerk van een ras is. Het wolfsteken komt zowel bij hond- als katachtige voor. Bij veel hondenrassen is veelal alleen het wolfsteken ontwikkeld. Bij veel honden, zowel reuen als teven, is een wolfsteken te zien op de bovenzijde van de staart. Het wolfsteken bestaat uit twee onderdelen, de klier en de wolfsvlek. De zogenaamde "vioolklier", het feitelijk kliergebied in de huid, is bij de wilde hondachtigen, zoals de vos en de jakhals regelmatig gevormd. De klier vervult bij deze dieren een rol in samenhang met sexuele activiteit (geur en hormoonproductie). Bij de meeste hondenrassen is het wolfsteken niet meer te herkennen. Het ongeveer driehoekig teken ontstaat door de haren in de buurt van de vioolklier. Deze haren onderscheiden zich door hun kleur en aard van de verdere haargroei op de staart, doordat de haren donkerder, borsteliger of schaarser zijn. De klier en het wolfsteken kunnen ook onafhankelijk van elkaar voorkomen".
"Het Wolfsteken op de staart.
Met het wolfsteken wordt een kliergebied bedoeld dat op eenderde afstand van de aanzet van de staart, op de bovenkant, voorkomt. Het wolfsteken wordt niet in de rasstandaard beschreven daar niet alle honden deze "staartvlek" vertonen en het geen specifiek kenmerk van een ras is. Het wolfsteken komt zowel bij hond- als katachtige voor. Bij veel hondenrassen is veelal alleen het wolfsteken ontwikkeld. Bij veel honden, zowel reuen als teven, is een wolfsteken te zien op de bovenzijde van de staart. Het wolfsteken bestaat uit twee onderdelen, de klier en de wolfsvlek. De zogenaamde "vioolklier", het feitelijk kliergebied in de huid, is bij de wilde hondachtigen, zoals de vos en de jakhals regelmatig gevormd. De klier vervult bij deze dieren een rol in samenhang met sexuele activiteit (geur en hormoonproductie). Bij de meeste hondenrassen is het wolfsteken niet meer te herkennen. Het ongeveer driehoekig teken ontstaat door de haren in de buurt van de vioolklier. Deze haren onderscheiden zich door hun kleur en aard van de verdere haargroei op de staart, doordat de haren donkerder, borsteliger of schaarser zijn. De klier en het wolfsteken kunnen ook onafhankelijk van elkaar voorkomen".

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer: